Besteforeldre, oldeforeldre osv!

SiljeC

Glad i forumet
Får deres lille mange av hver? Evt har barna deres mange av hver?

selv syns jeg vår lille får ganske så mange! Sliter litt med hva vi skal kalle alle de forskjellige besteforeldrene, men det ordner seg nok[:)]

*5 besteforeldre - min mamma og pappa, min biologiske mor, sambos mamma og pappa. Samt min svigermors kjæreste, som blir som en bestefar, blir det egentlig 6 stk.
*6 oldeforeldre - min bestemor og bestefar, min mor og far, sambo sin mor og mormor. Samt at jeg har en bestefar jeg aldri har møtt, så teller ikke med han. (for å slippe forvirring, mor og far=besteforeldre)
*2 tippoldeforeldre - begge mine oldemødre.
*3 tanter og 3 onkler - mine to småsøstre, pluss sambo sin side.
*3 søskenbarn - 1 kusine og 2 fettere, begge på sambo sin side.

Blir brått mange å holde styr på med skilte foreldre, ja! Ingen av oss har skilte foreldre da, min sambo sin pappa fikk hjerneblødning for mange år siden, og bor på ett hjem, så mammaen hans har ny kjæreste. Da blir jo han å fungere mest som bestefar, så syns det er litt koselig å sette en betegnelse på det også. Min biologiske mor blir vi nok bare å bruke fornavnet på, da hun ikke kommer til å være der som en bestemor uansett..
Spent på å høre hvordan andre har løst dette med besteforeldre-navn[:)]

her blir det

7 "besteforeldre"- min mor og hennes forlovede, min far og hans forlovede, samboers far og hans kone, og samboers mor.

7 oldeforeldre- mine bestemødre og bestefedre på begge sidene, og sambo's farmor, farfar og mormor.

1 tippoldefar- min oldefar på morsiden. bor i sverige så blir vel ikke så mye besøk av han, men skal HVERTFALL ta generasjonsbilde!!!

2 tanter og 4 onkler- jeg har en søster og 3 brødre og sambo har en søster og en bror

så det blir en stor familie ja hehe.

Jeg også skal hvertfall sørge for å få tatt generasjonsbilde med mine to olemødre. De er søstre og bor på samme øy (ja, jeg er innavl[:D]) så regner ikke med det blir noe problem.

Jeg er jo også ut av de eldste søskenbarna, så da blir det vel sånn at man familien blir litt ekstra stor. Har jo også masse kontakt med tantene og onklene mine, som det er mer enn nok av:P Syns det er litt stas med unge besteforeldre/oldeforeldre jeg da. De kan jo leve i maaaange år til, og få se vår lille vokse opp:)

*3 besteforeldre - min mamma, stefar og stefar. Begge foreldrene til forloveden er gått bort og samme med min far:(
*4 oldeforeldre - min farmor (som er helt dement), mormor og stemomormor. Forlovedens farmor
*4 tanter og 2 onkler - mine to småsøstre, min stebror med kone, forlovedens bror med kone.
*4 søskenbarn - 1 kusine (stebror datter), og 3 kusiner (forlovedens brors barn)

jeg har også veldig god kontakt med onkelen min på morsiden og kona hans(som jeg har kalt tante siden de ble sammen)
og noen av søskenbarna mine så de blir jo en stor del av babyens liv de også :) onkel og tante bor liksom 200 meter unna mor og 200 meter unne bestemor og bestefar så vi er der hver gang vi er hjemme. onkel har alltid vært som den storebroren jeg aldri fikk. er ikke mer enn 16 år mellom oss så. :) er 18 år mellom meg og den minste lillebroren min hehe

BLir en del besteforeldre hos oss også!
8 "besteforeldre", men blir nok å kalle mamma for mormor (hun syntes bestemor hørtes alt for gammelt ut.) og pappa for morfar, mens begge samboerne deres igjen får vel egentlig ikke noe sånn besteforelder navn, blir nok noe tante og onkel navn i stedet.... Svigermor blir bestemor, mens hennes mann blir nok bestefar, selv omhan ikke er samboern min sin egentlige far, men han har opptrådd som en far for han i sikkert 15-16 år eller noe. Samboerns ordentlige far har vi lite kontakt med, men han blir vel kanskje bestefar hvis han vil, mens samboern hans igjen blir vel noe tante eller noe sånt.

Blir en "oldefar" som var samboer med min avdøde mormor, pluss 2 ordentlige oldemødre, og en (ste-)oldemor. (mamman til min samboers stefar). Moren til min samboers biologiske far regner vi ikke med, da hun er en vi overhode ikke har kontakt med, eller vil ha noe kontakt med.

4 ordentlige onkler og en ordentlig tante, pluss to andre tanter som er våres svigerinner og en onkel som svoger.

og 2 fettere, en på 11mnd og en på 1 mnd[:)]

Oi, detta blei langt. Var ikke klar over at vi hadde så innviklet familieforhold! hehehe... Håper jeg ikke har glemt noen nå da...

Mitt lille nurk får;

1 farmor
1 bestemor og 1 bestefar
2 tanter og 1 onkel
5 oldeforeldre

her er det 2 oldefedre, men har ikke kontakt med han på sambo sin side, så er det mormor, (min pappa er død men ble kalt bestefar av eldste) bestemor og bestefar er sambo sine foreldre.

den lille her få:
5 besteforeldre (min mamma og pappa, mora til mannen min, hans stefar og hans stemor. Faren til mannen min er dessverre død)
2 oldemor (begge bestemødrene til mannen min)
4 tanter (min søster, min svigerinne og sambo til mannens lillebor og sambo til mannens storebor)
4 onkler (mine to svoger, mannen til min søster og sambo til min svigerinne)
3 søskenbarn ( 1 fetter og to kusiner)

her blir det
4stk besteforeldre
5stk tanter og onkler
4stk oldeforeldre...

Lett å holde oversikten her;
4 besteforeldre (mormor, morfar, farmor, farfar)
2 tanter + 1 onkel på farssiden  (hans søsken)
1 faster + 1 morbror på morssiden (mine søsken)

moster på morssiden, selvfølgelig..[;)]

Her er det:

6 besteforeldre
Mormor og morfar - min mor og stefar
Bestemor og bestefar - min far og stemor
Farmor og farfar - Sambos mor og far

1 oldemor
Sambos farmor

Tanter og onkler
Min side: 3 onkler og 2 tanter (min bror og min stesøster med partnere + en singel stebror)
Sambos side: 3 onkler og 3 tanter (hans bror og 2 søstre med partnere)

Søskenbarna til knerten
Min side: 7 stk (3 "hele", 3 "ste", 1 "steste")
Sambos side: 6 stk (5 "hele", 1 "ste")

Sånn er det når det er mine/dine/våre barn i flere familier[;)]

Jeg har vært skilsmissebarn fra jeg var pittelita selv, så vi skiller ikke på sånnt lengre.
Sånn som jeg ser det har jeg 2 brødre og 1 søster - ikke bare 1 bror og 2 stesøsken.

her får minsten en del..
4 oldemødre, 1 oldefar, to bestemødre, 2 besteforeldre + han som er sammen med svigermor.
er litt det![:D]

Back
Topp