Beste vintersko

Bygdejenta

Elsker forumet
Novemberlykke 2020
Her er det helt garantert delte meninger, men hva slags vintersko anser du som de beste til barnet ditt når det er midt på vinteren, kaldt og mye snø? :)
 
Tykk såle (isolerer mot kulde). Gore tex.

Husk: Barn på 2 eller 3 har andre behov enn 6- og 7-åringen. Tenk på tyngde og stivhet oppover ankelen. Hvor mye stivhet er digg, hvor mye er for kjipt (tenker spesielt på de minste)?

Husk at alle merker er forskjellige i bredde og i lengde. Er det én ting jeg tar med meg etter 10 år i bransjen, så er det dét.

Skyll skoene rene for sand - små sandkorn kommer inn under sømmene og skraper hull i membranen. Pass på at det ikke skjer..

Ikke bruk skovarmere - det får membran og lim til å sprekke opp. De er kanskje tørre om morgenen, men desto fortere våte i løpet av dagen.. Blir skoene veldig våte, skulle du kanskje hatt på Cherox-typer uansett, så sats på sånne mens skoene tørker hjemme :)

Om jeg kan få oppfordre til én siste ting: Barna skal ikke ha 2 cm foran i skoen. Halvannen er max. (Og dette sier jeg totalt uten egeninteresse for salg av sko - befinner meg i en heeeelt annen bransje nå) Og ikke stapp skoene fulle av tykk ullsokk. Det blir trangt, man svetter, og da blir man bare kaldere - husk at luft isolerer.

Kunne sagt tusen ting til, kjenner jeg


Lykke til!
(Jeg har likevel endt opp med skit-sko et par ganger til jentungen på tross av overload av kunnskap - rett og slett fordi hun nektet å bruke de som jeg anså som de beste. Sånn kan det gå, hehe.)
 
Back
Topp