Beste/verste sjef?

*RoM*

Elsker forumet
Enkelt og greit, hva er erfaringen din med den beste og verste sjefen du har hatt?

Den beste sjefen så at jeg hadde det vondt og tok meg til side og snakket med meg. Dette gjorde han flere ganger og det gjorde at jeg klarte å ta tak i de problemene jeg hadde da. Han var virkelig gull verdt. Dessverre, for meg, fikk han en annen stilling i bedriften og ble borte. Den verste sjefen ba meg skifte personlighet og gikk veldig på meg som person. Veldig usaklig, men jeg klarte ikke å ta det seriøst nettopp fordi han gjør sånn med alle han tror ikke klarer å forvare seg. Han hater damer, noe som passer litt dårlig når 99% av de ansatte er damer :p

Verste; Humørsyk. Visste aldri hvor jeg hadde henne. Kunne stå å gi deg skryt for så 1 time senere stå å kjefte. Også en del baksnakking.

Beste: Streng, men utrolig snill. Spurte alltid hvordan det gikk. Forklarte ting på gode måter og tok seg tid til å høre på de ansattes synspunkter om ting. Kunne godt finne på å sende melding å ønske god helg eller invitere til lønningspils :)

Min værste og beste sjef var faktisk samme person.

Jeg begynte i bedriften som lærling og fikk videre ansettelse etter svenneprøva. Hadde samme stilling i 2 år til før jeg fikk leder ansvar. Da var han veldig opptatt av alle ansatte, vi hadde jobb middag en gang i måneden, vi hadde trening etter jobb for de som ønska det. Han brydde seg oppriktig om alle ansatte. Han spurte hvordan man hadde det om det så ut til å være noe i veien. Vi hadde da en super stemning og et godt team på jobb. Så fikk vi en ny medarbeider på kontoret som straks så muligheter for å tjene enda mere penger, noe bedriften også gjorde. Vi ansatte ble presset mer og mer og jobbet derfor mer og mer. Sjefen så kun at tallene ble bedre. Han forandret seg helt. Penger var det viktigste. Folk som hadde jobbet der i en årrekke sa opp, og nye kom til. Som gjerne snakket dårlig norsk og engelsk, men som jobba mye og effektivt. Endte med dårlig stemning og til slutt sa alle opp. Dråpen for meg var når jeg sa jeg var gravid og han lurte på om jeg skulle beholde det eller ei, det passa så dårlig for dem om jeg ble borte. :eek:

Back
Topp