Beste tips til fødebagen

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Ok, jeg er litt gira da for er så glad i å skrive lister, og i sta noterte jeg ned ting jeg husker fra sist var digg å ha i fødebagen!

Sleng inn tipsene deres her :-)


Jeg la merke til at våtservietter var herlig! Jeg svettet altså så masse (veldig normalt) og er i tillegg over gjennomsnittet glad i å være ren, så gikk en del servietter.

Hadde også med medisinsk grønnsåpe som hjalp meg å føle meg ren og pen etter dobesøk på sykehuset. En dråpe såpe i en flaske vann, og skylle seg med: at herlig! Det renser også hvis man har måttet sy :-)

Skulle ønske jeg hadde med litt drikke på flaske, jusbokser etc.

Hadde med boxere fra Bjørn borg en str for store. Det var herlig!

Sminke. Var godt å føle seg som menneske når familien ramlet inn døren.
 
Genser eller cardigan som dekker rumpa. Følte meg lite fin med det svære bindet under joggebuksa :p
Mobillader, men det er jo en selvfølge! Ellers husker jeg faktisk ikke hva jeg mente om stellebagene jeg pakket de forrige gangene... Skal følge med for flere tips!
 
Purelan på nippel så Vel som leppene. Utrolig tør luft på sykehuset! Håndkrem, og en deilig bodylotion som ikke lukter så sterkt for babyen. Hadde med shampoo og balsam og egen dusjsåpe for litt velvære:-)
 
Eget dopapir! Lambi!! Som forøvrig ble stjålet...! Hadde egen do og bad på barsel, men nest siste dagen forsvant dorullen min... :p
 
Eget dopapir! Lambi!! Som forøvrig ble stjålet...! Hadde egen do og bad på barsel, men nest siste dagen forsvant dorullen min... :p
Tror man er truanes til å stjæle doruller der ja, i allefall så silkemukt som bambi kontra det forferdelige papiret de har der, haha! Godt tips!
 
Tror man er truanes til å stjæle doruller der ja, i allefall så silkemukt som bambi kontra det forferdelige papiret de har der, haha! Godt tips!
Jeg er fortsatt bitter.... :p

Men, neste gang skal jeg prøve å pakke det jeg trenger/kommer til å bruke, ikke alt annet :p
 
Kvikk lunsj, tror jeg spiste 4 og iskald iste til selve fødselen og nattbordet var fult i drops stooore sko, mamma kjøpte store crocs til meg for hovna så sykt på beina neste gang skal jeg stjele med meg noen av de gode trusene så var på sjukehuset, brukte dem til bh om natta lenge sexy
 
Mykt dopapir, sminke, shampo, hårbørste, digge klær og purelan, tror ikke det var stort mer jeg trengte sist hvertfall:)
 
Min fødsel endte med haste ks sist så denne gangen vil jeg ha gjennomslag for planlagt ks.

Så mammatights skal jeg pakke ned. Deilig med noe som går over magen.
Så er det jo fryktelig varmt på barsel, så store singletter og en lang cardigan :)

Ellers stoore joggebukser! Kjøpte meg en ny rett før fødselen, i str M slik som jeg vanligvis bruker når jeg ikke er gravid.. Og den var lite praktisk mtp. min egne bleierompe og store gjenværende mage som IKKE lignet fotballfrue sin for å si det sånn :P Litt av ett syn! :D
 
Sist gang fikk jeg ikke pakket ned noe. Trodde jeg hadde god tid helt til vannet gikk :-P så når jeg satt hjemme med rier som haglet på så sendte jeg mannen rundt i huset og pakke ned det mest nødvendigste. Noe som bare ble tull :-P så denne gang skal jeg være forberedt :-)
Så litt store klær,truser som ikke klemmer,deodorant. Hårbørste,hårstrikk. Noe godt å tygge på å drikke. Og klær til lille.
 
Litt mat og redbull skal jeg jammen ha i bakhodet. Ble pressa på med noe gul saft på føden sist! Jeg har ikke drukket gul saft siden :P
 
Hadde ikke med meg så mye spesielt sist, ikke trengte jeg det heller. Tiden på barsel gikk så fort og jeg hadde mer enn nok med å få inn de daglige rutinene som førstegangs :) Hadde med meg et klesskift og toalettsaker :) De hadde ellers alt jeg trengte på barselavd.

Kommer ikke til å pakke noe spesielt denne gangen heller tror jeg. :)
 
Jeg synes man trenger veldig lite i den fødebagen egentlig. Pleier å ha med tøy til babyen, og et godt teppe til babyen. Ellers tar jeg med ammeinnlegg, amme bh, og det minste jeg trenger av toalettsaker og tøy :) Jeg synes det har vært kjekt å ha med paracet og ibux selv også, så kan jeg bare medisinere meg selv når etterriene kommer. De har jo det på barsel, men kjedelig å ligge å vente på de hvis de er veldig opptatt og det haster :P
 
Papir og kulepenn. Skrev ned tanker og opplevelser ved fødselen:) flere blader til å lese i, headset så en kan koble på tlf f.eks. Må si at jeg lå på obs posten fordi jeg mistet myyyyye blod..barna lå på prematur avdelingen, så jeg var helt alene og syns livet var grusomt!
Så trenger en egne truser, ammebh og amme topp og sko som kan vaskes! Vann med smak på flaske var også godt:)
 
Denne tråden må jeg se meg i når det nærmer seg! Når er det vanlig å pakke en fødebag da? En måned før?:)
 
Denne tråden må jeg se meg i når det nærmer seg! Når er det vanlig å pakke en fødebag da? En måned før?:)
En mnd før bør holde :-) jeg var sent ute sist så skal være litt tidligere ute denne gangen :-)
 
Back
Topp