Beste muffins topping?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Snuppa skal feire bursdagen sin neste helg og jeg skal lage muffins og prøve mitt nye muffins stativ for første gang Hva er den beste toppingen, som barn også liker seff skal kjøpe litt rosa pynt og har sølvkuler til å ha oppå..kom gjerne med tips til annen fin jente pynt oppå kremen..er ikke så flink så gjerne enkelt

Peanut! skrev:
Hadde smørkrem, fant oppskirft på Fru M sin blogg. Jeg ble kvalm av en bit, men ungene elsket den!

Da får jeg snike litt på den, har adressen har smakt smør krem før, kvalmende ja men det funker nok for ungene

Smørekrem er jo fantastisk. Jeg har litt høy terskel for å bli kvalm av søte ting da, for jeg elsker søtsaker, men jeg har laget slike muffinser flere ganger, og de blir alltid spist. Frøkna likte dem også sist jeg lagte, tror hun spiste 4 muffinser i sambo sin bursdag, pluss at hun slikket av smørekremen på en femte... 

Last edited:
åååå nei for nå fikk jeg ikke lyst på muffins... Stooore deilige sjokolademuffins, med sjokoladebiter inni og skikkelig tykk glasur av melkesjokolade *SLEVELITT*

Lille-My skrev:
åååå nei for nå fikk jeg ikke lyst på muffins... Stooore deilige sjokolademuffins, med sjokoladebiter inni og skikkelig tykk glasur av melkesjokolade *SLEVELITT*

Fyyyy!!!!

Smørkrem er digg ja! :)
Er det sjokolademuffins er hvit sjokoladesmørkrem nyyydelig!

Men ville kanskje droppet sølvkulene?
Mulig det er bare meg, men jeg syns det er fæle saker å ha på kaker :P
De er jo steinharde å tygge!
Men fint er det jo :)

Jeg fant en veldig god, og veeeldig søt topping for en stund siden. Husker ikke hvilken side jeg fant den på, men den var veldig enkel.

En smelter godteri/karameller i fløte. (jeg tok 7 karameller)  (må IKKE koke, bare varmes, for hvis fløten koker så klarer en ikke å pske den stiv etterpå)

Så avkjøles det og settes i kjøleskap over natten. Så piskes den stiv, og pynter muffinsene. 

Jeg brukte noen søte svenske jordbærkarameller.Men en kan bruke det meste. /leste at smørbukk var veldig gode. Eller en kan bruke noe annet godteri.

Jeg tilsatte litt konditorfarge. Og pyntet med sølvkuler. Ble en veldig søt og mektig krem som smakte jordbærkaramell... 

Den beste jeg har smakt (og laget) er uten tvil smørkremen med knust Oreo-kjeks i. Fy flate, det var godt!

Dr oetker har komt med myke sølvkuler. Dei kommer meir og meir inn i butikkene.

For voksne: definitivt rosa smørkrem med sølvkuler eller annen pynt. :) For barn: der har jeg best erfaring med vanlig glasur av melis, farget med blå, rød eller grønn konditorfarge og masse nonstop! :) ikke bruk sølvkuler hvis du er redd for å ødelegge tennene til barna....

Prøv med litt appelsinsaft, eller sitronsaft i stede for vaniljeessensen Fru M har i sin oppskrift, så blir det litt friskere...

Back
Topp