Beste juleminne?

Ullvott

Elsker forumet
Gleder meg hvert år veldig til jul, og i år er intet unntak. Kanskje gleder jeg meg mer nå som lille begynner å bli så stor og forstår mer av det.

Lurer på om du har lyst til å fortelle om ditt aller beste juleminne som barn?
Som mor har man jo mange tanker om hvordan man ønsker at barna skal oppleve julen vil jeg tro. Det har i alle fall jeg. :)

Selv kan jeg jo si at det beste var etter middag og før pakkene - når mamma ba oss veldig om å vente stille uten mas - og alle vi søsknene derfor fant på kreative leker mens vi ventet. Alt fra blindebukk i kjelleren til "ikke lov og røre gulvet" gjennom hele huset. Vi koset oss masse i den lille vente-tiden der :)

Det må nok bli Askepott og julestrømpa... ikke julaften uten den tradisjonen!

Åh når mamma og pappa pyntet treet etter jeg var lagt meg. Og når jeg våknet (først i huset som alle små) så sto det der ferdig pynta :-D

Morgenpakken med nattdrakt fra bestemor, julestrømpen og askepot på TV, med fyr i ovnen og p kjenne den begynnende lukten av pinnekjøtt ❤️

Minnes godt når jeg å søsteren min voknet tidlig på julaften å gikk til stua for å se barne-tv, den stemningen i stua var utrolig koselig :) Med julepyntet hus, juletre med masse pakker under ❤️
Minnes også den spente følelsen i magen når vi hadde spist middag å dessert, å vi viste at det neste var å åpne pakker :D

Når jeg våknet lille juleaften og hele huset var pyntet til jul :-) I tillegg til de faste filmene på juleaften som liten <3

Så mange fine minner ♡ mitt beste juleminne er å våkne tidlig 1. Juledag, finne julestrømpen, leke/bruke alle gavene, gå I kirken, stooort juleselskap med hele storfamilien og spille spill hele natten hele romjula ☆ jeg gleder meg helt syyykt til jul I år!

Vanskelig å velge ut et minne! Men så koselig på lillejulaften når spenningen bygger seg opp, og man henger opp julestrømpen før man legger seg;)

Jeg har mange :)
Å hugge juletre i skogen sammen med bestefar, "langfrokost" med hele storfamilien både julaften og 1. juledag, lukten av julemiddag, kirkebesøk og kriblinga i magen når familien skal åpne hjemmelagde julegaver fra meg <3

Alarmen sto på 0600 på morgningen, i pyjamasen og dyna i den ene hånda. Åpner døra til stua . lukten av matlaging og juletreet slår over enn. Kaster seg foran tv og slår på barne TV, på arm-sete lå det alltid en julesokk med godiss og en lapp helt inni sokken, som hadde et stikkord som var starten på juleskatt jakten. Noe vi som barn alltid jaktet på på julaften slik at de voksne fikk fred fra oss ungene. Skatten var en felles leke/spill som vi kunne spille i sammen gjennom romjulen;) så var det selvfølgelig de kjære barneprogrammene som askepott som vi ennå holder på som tradisjon som voksne;)

Back
Topp