Beste fuktighetskrem for tørr hud (som ikke svir)?

Nå har jeg brukt cera v i en uke, den er helt fantastisk. God å smøre, lett og null lukt har den og

Canoderm funker for meg, synes ikke den svir men det er nok individuelt og kommer nok også an på hvor ille eksemen er. Min er bare overfladisk på hendene :)

Vi har bare måttet stå i det mens ungen gråter fordi det svir :wacky:
Hun reagerer voldsomt på såper osv også og nå er vi faktisk tom for dusjoljen hennes så hun dusjet bare uten såpe igår :hilarious:
Så ville sjekket typen såpe dere bruker og prøvd å bytte.
Hun har også egen såpe i bhg, samt leppepomade og krem.
Det skjer bare om vinteren så det er ikke såpen, men vi kan jo absolutt prøve en mildere en nå som De er tørre.

Kan jo være seboreisk eksem f.eks.? Hudlege ser det raskt. Jeg hadde tørr hud i ansiktet om vinteren, men ingen andre steder, og det viste seg å være det. Fikk da en salve som skulle smøres på kveldstid. Ble advart om at det sved de første to dagene, men så gikk det over. Og det hjalp.

Kan jo være seboreisk eksem f.eks.? Hudlege ser det raskt. Jeg hadde tørr hud i ansiktet om vinteren, men ingen andre steder, og det viste seg å være det. Fikk da en salve som skulle smøres på kveldstid. Ble advart om at det sved de første to dagene, men så gikk det over. Og det hjalp.
Husker du va den salven heter. Tror jeg sliter med de også men legen finner liksom ikke riktig salve. De blir mye bedre men får de ikke helt bort...

Husker du va den salven heter. Tror jeg sliter med de også men legen finner liksom ikke riktig salve. De blir mye bedre men får de ikke helt bort...
Har du vært hos hudlege? Den heter Takrolimus Accord 0,1 % og er reseptbelagt.

Redigert: tar noen uker før du merker effekten, da.

Jeg har fått inntrykk av at det ikke er ille nok til at de i det heletatt vil henvise til hudlege. Det er ikke store røde flekker liksom, det er lyserosa områder med tørr hud, så mulig en hudlege bare hadde ledd av oss :bag:

Back
Topp