Beste familiebil

Førstegangstrønder

Flørter med forumet
Februarlykke 2022❄️
Hei! Nå som jeg endelig er blitt gravid trenger vi ny bil:happy119 har sett en del på Skoda octavia og superb, men gjerne kom med deres erfaringer.
 
Hvor mange er dere? Hva andre behov har dere enn at den skal være trygg?

Har bmw x3. Superfornøyd,men vi er camper i tillegg. Stort bagasjerom, bredr baksete uten at bilen er så brei at det er problem med bykjøring.
 
Vi har store planer om å kjøpe citroen c3 aircross som første familiebil :)
 
Vi har en superb og vi elsker den bilen. Skal snart prøve å få tre bilstoler i den, håper det fungerer :p
 
Vi snuser på den nye Ford Mustang Mach e, en elektrisk suv(-ish?). Den skal visstnok ha plass til tre barneseter bak, men siden det ikke er kommet en demobil hos forhandlere ennå, venter vi litt.
 
Vi håper det blir ny elbil før termin, har reservert en Skoda Enyaq. :love7
 
Hvor mange er dere? Hva andre behov har dere enn at den skal være trygg?

Har bmw x3. Superfornøyd,men vi er camper i tillegg. Stort bagasjerom, bredr baksete uten at bilen er så brei at det er problem med bykjøring.
Vi venter vårt første barn, så vi trenger ikke en buss liksom :hilarious: vi tenker en bil nyere enn 2010, isofix, god plass til både stor vogn og bagasje. Litt sånn som nevnt i første post:happy:
 
Vi har en liten egolf som funker fett med ett barn. Blir nok hyunday kona nå, tenker jeg. I tillegg eller i steden. Usikker.
 
Vi har en liten egolf som funker fett med ett barn. Blir nok hyunday kona nå, tenker jeg. I tillegg eller i steden. Usikker.
Vi var og prøvekjørte kona fordi den har rekkevidden vi ønsker, men den har så lite bagasjerom :( da vi la inn vogna var det nesten ikke plass til noe mer...
 
Last edited:
Vi var og prøvekjørte kona fordi den har rekkevidden vi ønsker, men den har sånlire bagasjerom :( da vi la inn vogna var det nesten ikke plass til noe mer...
Å. Hvor lite? Vi er vant til lite bagasjerom, haha :)
 
Å. Hvor lite? Vi er vant til lite bagasjerom, haha :)
Vi har ioniq (den første elektriske) nå og opplever bagasjerommet der som betraktelig større. Så må bytte til noe større før vi blir fire. Drømmen er e-tron, men den blir litt dyr :/
 
Vi har subaru forester nå. Det går veldig bra med ett barn på ferie og langtur, når nr to kommer spørs det om det blir takboks... Vi pakker jo med oss for alle muligheter, og skal ofte ulike ting på samme tur (typisk vinter i norge, varmt hos svigers som vi flyr til fra Oslo når vi er på den siden av fjellet).
Vurderer skoda superb også etterhvert, kjenner flere som har den som familiebil. Den er jo gigantisk, men liker egentlig at bilen er litt høy.. Er vant til volvo 740 med plass til hva som helst, så det meste er trangt etter min mening, men superb går :hilarious:

Vi skulle egentlig hatt en bil nr 2 også, elbil for å kjøre til jobb. Jeg liker leaf, uaktuelt for gubben. så han får finne et bedre alternativ, bil er hans greie.
 
Back
Topp