Beste familiebil? ⭐️

Ser btw det nevnes at det er trangt med barnevogn når alle 7 setene er oppe, og det er det. Men vi kjører veldig sjeldent med alle 7. men av og til 6, (og noe vi kommer til å måtte gjøre om denne spiren blir en baby) og da har vi ett liggende nede sånn at vogna får god plass ved siden av.

Herlig! Tusen takk for informasjon! ❤️ Vi er avhengige av firehjulstrekk, så må lete litt før jeg finner drømmebilen tror jeg!

Vi har bestilt oss en VW ID.4 ned firehjulstrekk som kommer i september:) Endelig over på EL-bil, og det er en bil som har testet bra på sikkerhet. I tillegg god rekkevidde, bra med plass og utrolig god kjørekomfort.

Hvilken bil er den optimale familiebilen? :bored: Vi skal ha vårt tredje barn, og jeg har et ønske om å ende opp med fire barn til slutt.. :angelic: Men, hvilken bil bør vi da skaffe oss? Bilen vi har nå er allerede litt for liten. Klarer å ha babysete i forsetet da, men skal vi et eller annet sted må vi nesten kjøre to biler, og det er teit.. :hilarious:

Vi vurderer Ford S-MAX, men er åpen for forslag, da vi ikke har noen erfaring med den bilen fra før på noe slags vis.. :nailbiting: Vi ønsker oss en ikke så alt for dyr 7-seter med god plass i baggasjerommet! ❤️❤️
Sjekk ut Ford Galaxy - rimelig bil, god plass :)

Er veldig fornøyd med vår VW Sharan, som er en 7-seter. Kunne trille tvillingvogna rett inn uten å slå den sammen. Venter 4. barnet nå, så vi klarer oss fortsatt med den. Om jeg skulle skiftet den ut (den er 13 år gammel nå, håååper den holder en stund til!), ville jeg hatt en caravelle!

Som bil nr to har vi en leaf, veldig fornøyd.

Har s-max, men når baby nr 4 kommer blir det null plass til bagasje. Nå skal det jo sies at vi allerede tar med hengeren på ferie så har ingen umiddelbare planer om å bytte den. Tenker de største må flytte bak, så kan vi eventuelt ta ut et sete i midtraden. Vi får se. Må ha ny bilstol til nr3 som kan stå i midten.

Byd Tang blir også litt dyrt ser jeg..
Vi hadde lyst på en ford s-max, men her i området så var det ingen aktuelle. Vi hadde ikke lyst å kjøpe en bil som hadde gått 180k + :smiley-ashamed004 så vi gikk for en opel zafira (7 seter) :) broren min er ofte med oss rundt på tur, så da blir vi 6 stk. Greit med ekstra plass :D men 7 setere har gjerne lite bagasjerom når alle setene er i bruk, så vi ser etter takboks også:hilarious: nå har jeg vært imot opel i alle år pga opelen vi hadde når vi vokste opp, men denne er billig på mila, og kostet litt over 100k mindre enn Forden:smiley-ashamed004

Vi har Skoda enyaq og er veldig fornøyd! Plass til to barnestoler med god margin, samt barnevogn+hundebur i bagasjerommet :)
Hva slags hund har dere, hvilket hundebur og hvilken vogn har dere? :happy: Har også Enyaq og hund, for øyeblikket med et lånt Bonzobur som har tilhørt en border collie, mens vi har en mindre hund som egentlig ikke trenger all den plassen. Ser ut som det muligens kan bli trangt med vogn i bilen samtidig, så tar gjerne imot tips om en kombinasjon som fungerer

Hva slags hund har dere, hvilket hundebur og hvilken vogn har dere? :happy: Har også Enyaq og hund, for øyeblikket med et lånt Bonzobur som har tilhørt en border collie, mens vi har en mindre hund som egentlig ikke trenger all den plassen. Ser ut som det muligens kan bli trangt med vogn i bilen samtidig, så tar gjerne imot tips om en kombinasjon som fungerer
Vi har en mittelspitz :) Vogna vi har er bugaboo fox, og buret er 4pets sitt i Small. Er god plass til vogna men er vi på storhandling med mye poser må noe plasseres i baksetet. Skulle liksom hatt 7-seter når det kommer en til når man har hund men blir litt overkill :hilarious:

Vi har en mittelspitz :) Vogna vi har er bugaboo fox, og buret er 4pets sitt i Small. Er god plass til vogna men er vi på storhandling med mye poser må noe plasseres i baksetet. Skulle liksom hatt 7-seter når det kommer en til når man har hund men blir litt overkill :hilarious:
Må beregne plass til at ungene skal ha med venner også. :angelic:

Sniker. Vi kjøpte nettopp Ford Galaxy 2011-modell. Masse plass. Sjuseter med plass til tre barneseter i midten. Foreløpig fornøyd!

Takk for info! :joyful:

Back
Topp