Beste brystpumpe m tilbehør?

Kobberfruen

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Jeg må dessverre kjøpe meg pumpe pga problemer med det ene brystet. Skal kjøpe en singel, elektrisk pumpe. Ser på Medela sin. Noen som har erfaringer/anbefalinger?
Har store bryst og liten baby. Ønsker at flaskesystemet skal passe til pumpa, og at det skal være slike flasker som gir minst mulig om gangen.
Hva mener dere?

Jeg må dessverre kjøpe meg pumpe pga problemer med det ene brystet. Skal kjøpe en singel, elektrisk pumpe. Ser på Medela sin. Noen som har erfaringer/anbefalinger?
Har store bryst og liten baby. Ønsker at flaskesystemet skal passe til pumpa, og at det skal være slike flasker som gir minst mulig om gangen.
Hva mener dere?
Medela sine er gode. De har tupp til flaskene som gjør at baby må jobbe for å få melken

Jeg hadde medela, dobbeltpumpe da, og var veldig fornøyd med den :)

Hva mener dere?

Medela enkel brystpumpe har jeg vært fornøyd med og det samme med flaskene som hører til. Flaskene til dr. Brown passa også til pumpa mener jeg å huske. Medela har jo en godt sånn tut som skal etterligne brystets strøm.

Hadde også utfordring pga stort bryst og liten baby, og cozyfix ammeputa gjorde t jeg kunne holde puppen i c-grep samtidig så baby fikk bedre tak, vet ikke om det kan hjelpe eller om utfordringene er noen andre.

Medela swing . Dobbeltpumpe gir visstnok bedre resultat på pumping i form av mer melk ut fordi begge bryster stimuleres samtidig. Aldri hatt et problem, skal vel bruke den litt nå når lillemor kommer også. :-)

Husker jeg fikk prøve medela swing til nr 1. Den var helt utrolig god :) Skulle jeg hatt igjen, er det den jeg hadde gått for

Medela freestyle:) Den brukes daglig.

Takk for innspill. Mannen sendes avgårde for å kjøpe en Medela:sorry:.

Medela er en god pumpe, men om du ammer med et bryst kan jeg virkelig anbefale nature bond vakuum melkeoppsamler kjøpt på ammebutikken. Forrige baby brukte jeg medela swing (Da fikk jeg ikke til å amme) nå ammer jeg og bruker vakuum melkeoppsamleren og får ut mye melk fra den når jeg ammer. (Ca 70 ml)

Medela er en god pumpe, men om du ammer med et bryst kan jeg virkelig anbefale nature bond vakuum melkeoppsamler kjøpt på ammebutikken. Forrige baby brukte jeg medela swing (Da fikk jeg ikke til å amme) nå ammer jeg og bruker vakuum melkeoppsamleren og får ut mye melk fra den når jeg ammer. (Ca 70 ml)
Har sett på den jeg også, men det aktuelle brystet er en kjøttkake, og det er ekstremt smertefullt å amme.Må gjøre tiltak i dag. Det andre brystet fungerer heldigvis bra.

Har sett på den jeg også, men det aktuelle brystet er en kjøttkake, og det er ekstremt smertefullt å amme.Må gjøre tiltak i dag. Det andre brystet fungerer heldigvis bra.

Mitt ene bryst det som jeg "pumper" mest har jeg innoverknopp så hadde ikke troen jeg heller. Men som sagt har medela swing og veldig gode erfaringer med den også. Ville bare tipse om den andre som et tilleggsprodukt, for jeg er faktisk ganske så forelsket i den melkeoppsamleren. Men det er jo to helt ulike produkter. Det er ingen pumpe i den vanlige forstanden.

Husk forresten å få riktig størrelse på trakten på medela hvis ikke kan det være svært ineffektivt og smertefullt å pumpe

Husk forresten å få riktig størrelse på trakten på medela hvis ikke kan det være svært ineffektivt og smertefullt å pumpe

Ja det skulle jeg akkurat til å skrive. Og husk at trakten er tilpasset brystknoppen og ikke selve brystet. Jeg fikk skjold som var for store brystknoppen fordi jeg har store bryst, men det ble faktisk helt feil her.

Liten oppdatering: Første dag uten vondt i brystet. Går fint å pumpe, og det gjør ikke vondt. I tillegg drikker han fint av flasken. Medela sin Calma flaske er laget slik at han må melke flaska på samme måte som brystet.
Eneste ulempen er at pumpen ikke tar ut like mye som babyen, så han har vært litt «på» i kveld. Endelig sluknet.

Back
Topp