Beste bilstol med beltebase er..? :-)

Pink

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
Fant akkurat ut at vi har jo ikke iso-fixfester i bilen vår, så setet vi skulle arve utgår :sour:
Uaktuelt med ny bil helt ennå, så lurer på om noen har noen anbefalinger på en bilstol med beltebase?
Og ville dere hatt setet foran eller bak? Skal koble ut airbagen foran, men leste noe om at det uansett er tryggest å ha bebisen baki? Har teit bil, så har ikke dører til baksetene, derfor tenker jeg det er mest praktisk å ha det foran, så får en av oss voksne sitte i baksetet istedet :)
Tips tas imot med STOOOR takk!
 
Har dessverre ingen erfaring med bilstol, men veldig relevant å få svar på for vår del og!
Vi har bil med 4 dører, og skal definitivt ha babyen bak.... Det fins kanskje bilstol tester på f.eks NAF?
 
Cybex Aton Q er den bilstolen som er kommet ut best i test med beltebase.
Sikkerhetsmessig så er det sikrest med midten og høyre bak, så er vel høyre foran og venstre bak er vel ganske likestilt.
 
Takk!! I min store frustrasjon over mangel
På isofix klarte jeg jo ikke finne noen sånne tester :D:D skal sjekke ut linken!! :)
 
Vi brukte cybex aton 3 eller noe sist, den har både belte- og isofixbase, er lett og brukervennlig :)
 
Det går ofte an å ettermontere isofix-fester i bilen. Me kjøpte til den forrige bilen vår, kosta 7-800kr. Er ganske så enkelt å montere dette sjølve, 2 skruar meinar eg å hugse
 
Sniker fra februar:) Har termin så sent så følger med litt på dere og for vips blir jeg vel flyttet til mars på oul :)

Jeg likte maxi cosi sin godt. Enkel å feste, god å bære:)
 
Vi har maxi cosi cabriofix. Og på den tiden vi kjøpte det haddi vi en bil uten isofix, men basen kan festes med bilseler også :)
ImageUploadedByBV Forum1443074758.211727.jpg
 
Og for oss som er helt nye.... Hvordan vet man om man har isofix fester i bilen? :rolleyes:
Du kan se det i baksetet (to "hull" i skillet mellom rygg og sete.) Alle nyere biler har det, hvis du har veldig gammel bil er det usikkert.
 
Du kan se det i baksetet (to "hull" i skillet mellom rygg og sete.) Alle nyere biler har det, hvis du har veldig gammel bil er det usikkert.

Aha, skjønner. Har sett det i andre bilder, men ikke sjekket i vår. Det må jeg gjøreo_O
 
De aller fleste bilstoler har baser som kan festes med belte :) maxi cosi cabriofix, brio primo, acta graco... Da går det heller på hva slags stol som er best og hva dere vil ha :)
 
Back
Topp