Beskrive babyen med tre ord!

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Feil i overskriften, hehe..
Nevn tre ord eller ting for å beskrive babyen deres sin personlighet, vaner osv. :)

Min baby:
1. Han hyyylskriker etter mat sekundet han våkner etter en lur.
2. Han vil helst stå eller sitte. Å ligge i fanget er uaktuelt.
3. Han liker å kjenne varm hud mot ansiktet/i hånda når han skal sove

:)

Last edited:
1) oppmerksomhetssyk: alle som ser på ham/snakker til ham får et stort glis
2) mark: ligger aldri rolig på fanget - skal sparke, hoppe, stå eller sitte å gynge
3) matvrak: sier ALDRI nei takk til pupp :-D

1) sosial. Elsker å smile og snakke til oss! Elsker at vi hermer etter lydene han lager
2) sovedyr. Sover hele natten og blir kjempesint om han er trøtt på dagtid og jeg ser tegnene for sent!
3) aktiv. Elsker å slå etter lekene i babygym'en og elsker å ligge på magen :)

Glad: når hun er våken og har fått sovet nok er hun i strålende humør! Ler og smiler :)

Sulten: elsker pupp all day long!! ;)

Leken: elsker å ta på, putte i munnen, dytte bort i lekene som henger i babygymmen :)

1) Sjarmerende. Er i et fantastisk humør når hun først er i godt humør. Smiler, prater, bruker hele ansiktet i "praten".
2) Kosejente. Elsker å ligge inntil oss, bli bært i sjal og generelt kos. Takker ikke nei til hverken smokk eller pupp.
3) Sta! Vet nøyaktig hvordan hun vil ha det. Når hun er trøtt skal hun bæres slik, og hvis du slipper taket med ene hånden for å f.eks drikke litt blir hun skikkelig sur. Skal helst kjøres i grøften for å få mest mulig risting i vognen når vi går tur ;-)

Det et så utrolig hvordan personligheten vises mer og mer :-)

1: snarsint: hyler bare flasken forlater munnen et sekund! Blir han lei f.eks av å ligge på gulvet hopper han rett over småsutring til hylskriking hehe
2: sosial: akkurat oppdaget sin egen stemme, ligger å hyler å lager lyder og elsker å ligge på gulvet å få snakke med noen. Favoritt tidspunktet mitt er under stellesituasjon; da ligger han storfornøyd å spreller og skråler, da kan vi "snakke" lenge
3: "bortskjemt": ikke mitt ord men hører ofte besøkende, da gjerne fra den eldre generasjonen, sbemerke ar vi har skjemt han bort på bæring da han må hjelpes til søvn og ro med bæring og byssing. Jeg bryr meg ikke så mye om det☺️Blir illsint dersom vi legger han i fra oss dersom han ikke er helt i dyp søvn.

Sosial: elsker å bli snakket til og snakke tilbake. Smiler det største smilet når det dukker et ansikt opp foran han.

Rolig: sitter gledelig helt stille på fanget og blåser bobler mens han ser på tv.

Bestemt: kjefter hvis han synes vi bruker for lang tid på å plukke han opp.

Ang matvraket mitt.. han spiser så mye at det renner over.. siger gjerne litt melk ut av munnvikene etter at han har spist :-P

Ang matvraket mitt.. han spiser så mye at det renner over.. siger gjerne litt melk ut av munnvikene etter at han har spist :-P

Samme her! Det hender også at han gulper uten å slippe taket i puppen :p

Sjarmerende-skikkelig glimt i øyet
Rolig og tolmodig, muligen litt bedagelig
Like glad i å sove som mammaen :)

Tolmodig på morningen, utolmodig når det nærmer seg kvelden

Empatisk/sensitiv: griner så tårene triller når ho hører andre skrike (stopper med ein gang den andre stopper)

Er i ekstase ved kvart einaste bleieskift :D

1. Sosial: hun elsker å "skravle" ansikt til ansikt. Og er veldig glad i p bli sunget for.
2. Matvrak: er jeg ikke kjapp nok frem med puppen hyler hun og vrir seg og strekker seg mot puppen :p
3. Hun elsker nærhet: hun elsker å sove på armen/brystet. Og hun sover så godt hvis hun får sovne ved puppen på natten <3

Aktiv
Nysgjerrig
Bestemt

:)

Liten
Hvit
Myk

:p

Lite selvstendig
Høylytt
Dårlig manerer

:D :p

Nyfiken: vill se allt som går at få med seg :-) gjerne fra en trygg famn. Vill ikke ligge våken i vognen, går bare når hun sover :)

Blidfis: smiler godt med sine smilehul, o store bollekinder

Klok: hun er så klok ut, som en omtenksom lyttere, også en riktig charmör o får mange på "fall" :-)

Kosejente: liker å sitte på fanget, bli bært og sove på meg og pappa
Matvrak: elsker puppen og sier aldri nei
Sovedyr: sover hele natten og ofte på dagen
:-)

Matvrak (roet seg den siste mnd)
Rolig og fornøyd
Sosial, liker å prate og bli holdt på fanget, men kan også ligge lange perioder på babygymmen og prate med lekene sine :)

Back
Topp