Om natten våkner baby gjerne en eller flere ganger mellom midnatt og 4, så da blir det amming og bleieskift.
Mannen står opp kl 7 med henne, så jeg får sove litt til. Har utpumpet melk i kjøleskapet så han kan ta en mating.
Når han drar på jobb vekker han meg, baby sover som regel en liten stund så jeg kan stå opp og spise i fred.
Også er det fullt kjør når hun våkner, i flere timer
Konstant amming og bleieskift. Hun sovner ofte på puppen, og blir ofte sinna når hun blir lagt ned i babynest eller seng, så er stuck med henne på meg mesteparten av dagen. Er såvidt jeg rekker å ta på meg bæresjal! Isted så la jeg henne i newborn setet på tripptrappstolen for å lage meg noe Fjordland, ble skriking da også
Hvis hun er våken og rolig ligger hun i babynest ved siden av meg på sofaen, mens jeg spiser, sjekker mobil/PC eller leser. Leser også litt for henne også, men hun er bare 3 uker gammel, så hun reagerer ikke så veldig mye på det, leker og vippestol ennå, men prøver for det.
Når mannen kommer hjem fra jobb er jeg endelig litt fri, han holder, underholder og skifter bleier på henne, så jeg trenger bare amme. Han er også den som lager middag her i huset, er ekstra digg å få ting servert nå, pluss hjelp med henne så jeg ikke spiser med en hånd mens jeg holder henne
Vi pleier å få lagt henne mellom 21 og 23, også repeat
Av apper har jeg Medela til å tracke forskjellig, først brukte jeg den til å tracke pumping, også litt bleier (men ga det opp ganske fort), og nå bruker jeg den til å ta tiden på amming. Skriver ned hvor lenge pluss beskriver bleiene i en notatbok med klokkeslett, for i ammetåke husker jeg ingenting
Også har jeg Babyverden (nyttig for å huske hvor mange dager gammel hun er, og få ny tekst hver dag) og Helseoversikt (nå Nørs
) som begge kan ha nyttige artikler, pluss Libero appen som mest brukes til å scanne koder i bleiepakkene. Kan godt hende jeg sletter disse etterhvert.
Syns egentlig barseltiden går overraskende bra, vi har klart å leve noenlunde normalt, har vært ute ganske ofte og baby har taklet det helt fint