Beskriv din natt

August16spire

Elsker forumet
Ja hvordan var deres natt? Her sovnet lille først litt over kl20. Våknet så litt før kl21 og da fikk vi på pysjen ( var så urolig og sint at den skiftet vi ikke til kl20). Fikk stelt meg selv klar,og fikk han til å sove ca halv ti. Men våknet for litt mat kl ti. Så spiste han rett over midnatt, i to tiden,tre tiden, fem tiden og så sto vi og søstrene opp kl 7. Når han spiser en stund pluss at han ofte er urolig med engang jeg legger han ned og må ta han opp å vugge litt så er det lite sammenhengende søvn på meg:dummy:

Sovnet i 22 tiden. Våknet for mat 01 tiden. Etter det har jeg mistet tellingen. Lille har hatt luftplager i hele natt. Jeg var så dum og spiste taco igår i familieselskap. Det straffet seg gitt..
Taco blir ikke jeg å tørre å spise på nytt med det første, lille ble urolig når jeg spiste det. Er din lille urolig hver natt eller var det bare denne natten?

Her ammet jeg lille i søvn kl 20.30. Våknet 23.30, 02.00, 04.30, 06.30 og 08.00 for mat :o
Egentlig pleier han ikke våkne såååå ofte, mulig økedøgn? Føler jeg har mer melk i dag hvertfall :)

Igår sovnet hun i senga si aleine faktisk, fra 20 til 20.25 ca :D da kasta jeg inn håndkle og gikk og la meg jeg og. Så var det amming og duppe av og på i (unormalt) lang tid. Tror ikke hun sovnet sånn ordentlig før nærmere tolv. Våkna et par ganger i løpet av natta og spiste, den ene gangen tok det ganske lang tid før hun sovnet igjen. (Også unormalt heldigvis) jeg er så i ørska at jeg knapt registrerer hva jeg driver med :p skje støtt og stadig at jeg bråvåkner og lurer på hvor ungen er. Så husker jeg ikke at jeg har lagt hun der :p / i senga si eller flytta på hun i dobbeltsenga.

Pupp når vi la oss kl.23.20 (hadde sovet litt på sofan før dette også), pupp igjen kl.04 og 06.45 og igjen nå kl.10 (han sover alt i mellom, bare legger han i sengen sin etter amming så sovner han av seg selv)...dette ligner på bra netter, ELSKER at han begynner å komme inn i en god rytme etter MYE amming om natten tidligere:) (han er snart 7 uker da)

Hun begynte med magevondt i 17 tiden (som vil si gråting/skriking og bæring mellom slagene), ammet 19 før hun sovnet i 30 min. Badet henne og ammet igjen 21. Fikk henne endelig til å sove 2145. Ammet 0051 og igjen 0615 før hun sovnet i 1,5t igjen.

Taco blir ikke jeg å tørre å spise på nytt med det første, lille ble urolig når jeg spiste det. Er din lille urolig hver natt eller var det bare denne natten?
Taco er nok litt intenst for de små magene ja :( blir lenge til jeg spiser det igjen. Lille er urolig og sliter med luft hver natt. Men i natt var det skikkelig knip. Han var lys våken og stønnet og gråt. Så dette var verre en det pleier. Må nok desverre gi tacoen skylden.

Sov med oss på stua fra kl. 21 ca til vi la oss kl. 00, fikk da mat og sov til kl. 04, bleieskift og mat, sov videre til 07.30 hvor det ble nytt bleieskift før mat og kos i senga før vi sto opp 08.30 :-)

Hun begynte med magevondt i 17 tiden (som vil si gråting/skriking og bæring mellom slagene), ammet 19 før hun sovnet i 30 min. Badet henne og ammet igjen 21. Fikk henne endelig til å sove 2145. Ammet 0051 og igjen 0615 før hun sovnet i 1,5t igjen.
Sov hun mellom ammingen? Isåfall ser det ut som om dere begynner å få gode netter :)

Vi la oss rundt 23.00. Våknet for mat klokka 01.00, 03.30 og klokka 06.30. Vi sovnet begge etter alle ammingene. Han er så mye enklere på natt enn storebroren var:)

21.00 mat og nattastell
22.30 sov i senga si
00.00 jeg la meg
03.00 mat og ny bleie
06.30 våken for kos
07.30 frokostflaska når storesøsken står opp
08.30 sov i senga si
09.30 morgenstell
10.20 sove litt igjen:P

Amming klokken 23, hun sovnet, men våknet igjen da jeg la henne i senga si. Urolig frem til rundt 1-2, da sovnet hun etter ny ammerunde. Våken igjen klokken 06 (som er nytt!!! aldri sovet så lenge før) for mat, og igjen klokken 08 og 11 :) Nå står vi straks opp!

Vår på 1 mnd har litt lakenskrekk om kvelden. Sover bra om dagen, men etter 1800 er det ikke snakk om å sove. Vi prøver og prøver men han går nok over på overtrøtt og finner ikke roen. Han er ikke veldig sint eller har tilsynelatende vondt noe sted, men veldig våken.

Rundt 23:00 sovner han med oss om jeg ammer i sengen, og legger han i krybben ved dyp søvn. Deretter våknet han 0130, 03:30 rundt 05:00 07:00 og 09:00. Sovnet nå 11:00. Er egentlig helt ok.. Men litt lenger mellom våking/amming hadde vært fint! Har ikke veldig mye erfaring med dette men føler han får ok med søvn.

Han knirker/ stønner mye mens han sover. Nesten uavbrutt. Gjør deres også det?

Han slet med magen helt til jeg begynte å ta probiotika ( den ekstra sterke som skilles ut i morsmelken) fungerte faktisk helt ok. Ikke helt perfekt men han er mye bedre :-)

Last edited:
Vi steller og skifter til pysj ved mat rundt 19/20, så er han med oss i stua og sover noen ganger, er våken andre. Så er det mat før vi legger oss, gjerne rundt 22/23. Og vi kommer oss i seng til rundt 00. Sover da til rundt 3, våkner for mat og da pleier han ikke være noe interessert i og sove igjen. Ligger og klager, smågråter frem til han helst får sove på meg. Men i natt holdt det at han fikk ligge i senga med meg. Så våknet han rundt 730 for mat og igjen kl 10. Ikke vanlig med så lang tid mellom maten hver natt. Håper det fortsetter, for sånne netter som dette kan jeg klare :)

Våknet han kl 21.30 for kveldsstell og mat. Bading og amming var ferdig kl 22.30. Jeg hadde skikkelig mensensmerter av renselsen og la meg samtidig. Amming kl 01 og bleiebytting to ganger på rad da han bæsjet med en gang han fikk på ny. Amming kl 03 og han sovnet på ene puppen. Amming og bleiebytting igjen kl 04.30 og igjen kl 07.00. Så har vi slappet av i senga og sett film i formiddag :)

Back
Topp