BeSafe

Machiato!

Glad i forumet
er det noen av dere som bruker besafe bilbelte eller kommer til å bruke det???

hmm hva det er?? har ikke hørt om det. er det for oss gravide??

alt som finnes.. noen som har link til en sånn eller noe sånt

det så veldig stress ut å feste på seg

Jeg skal bruke det. Kjører veldig mye i jobben, så jeg vil være sikker... Og det er jo ikke stress å feste det. Er jo bare en liten knapp du må feste.. Hehe[:D]

Ja,bruker det nå og sist...
synnest sikerhetsbelte stramer litt jeg da, og så holder det sikkerhetsbelte litt nede og det synnest jeg gjør godt[:)] vet aldri når man kan kræsje heller da...[:)]

men hva om en deler bil? er det stress å sette i og ta bort hele tiden?

Neida.. Søster´n hadde det, og det gikk kjempe fint med dem... Ikke noe strss i det hele tatt. Og man vet jo aldri når man kræsjer... Er vel kanskje verdt "strevet" om det kan sikre babyen din...???

ORIGINAL: sannemor1

men hva om en deler bil? er det stress å sette i og ta bort hele tiden?

Den jeg har er som en tynn pute som jeg fester rundt seteryggen, og så er det en sånn "dings" (hehe) jeg fester sikkerthetsbelte i... enkelt og greit....[:)]

ORIGINAL: ¤Elisabeth

OM du leser om dette på trygg trafikk sine hjemmesider, står det at dette er kun for komfort, og ikke har noe med sikkerhet å gjøre.

Jeg er skeptisk til å klundre med bilbelte.

jupp..  her er link..

http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/?template=searchresults&module=Search&action=publicSearch&qtype=Articles.Article&qroot=821&_ips_encoding=utf-8&query=gravidbelte&x=0&y=0

Brukte det et par mnd'er sist svangerskap,men det la ekstra press på magen for min del...
Det vat lettere å få beltet under magen uten det opplegget der...
Så jeg kommer ikke til å bruke det denne gangen!

ORIGINAL: ¤Elisabeth

OM du leser om dette på trygg trafikk sine hjemmesider, står det at dette er kun for komfort, og ikke har noe med sikkerhet å gjøre.

Jeg er skeptisk til å klundre med bilbelte.

så enig så enig[:D] men hver sin avgjørelse, selvfølgelig.

Ja brukte det sist og bruker det nå[:)]

Brukte det ikke sist.
Er litt usikker nå å...

Mren hvis det bare er for komforten, tja da kan det hende jeg dropper det!

ORIGINAL: Payton

Brukte det ikke sist.
Er litt usikker nå å...

Mren hvis det bare er for komforten, tja da kan det hende jeg dropper det!

Dette står i alle fall på trygg trafikk -

Gravid – hva bør man tenke på?
Bruk bilbeltet – det er det sikreste både for mor og barnet i magen. Det finnes enkelt utstyr som styrer beltet slik at det blir liggende under magen. De kan gi en bedre komfort, men kollisjonstester viser at det ikke har betydning for risikoen for skader i en eventuell kollisjon.

Back
Topp