Besafe X3 combi

ella1

Gift med forumet
..flere som har dette setet som har reagert på at hodet til baby "henger" når h*n har sovnet? Jeg skulle kjøre hjem fra Askim i går å fikk se dette i speilet bak...fikk hakeslep!!

..og JA, det er riktig montert-hun på babyhuset monterte det for oss;) og vi har også dobbeltsjekket dette på barnas hus.

Flere med samme erfaring? Kan jo ikke være meningen at det skal være sånn?! Ikke kan vi begynne  å bygge det opp heller...da vil det jo ikke være like sikkert!

hmmm...what to do?

Jeg synes ikke hodet til simen henger så veldig, men jeg har kortet ned støttebeinet så langt det gikk, også lente jeg meg på setet og presset det bakover samtidig som jeg strammet til bøylen foran. Da kom det enda mer i liggestilling. Fikk en del dårligere plass i passasjersetet foran men.. Det får gå :)

ja nå har det begynnt, han har jo brukt det sete siden han var 3 mnd men aldri hatt problemer med det men vi har fått det nå, så vet ikek jeg

ok,da prøver vi det:)
klarte nesten ikke å kjøre jeg,da jeg så hvordan han satt bak.

takk for svar ,klem:::)))

det er hverken farlig eller ubehagelig for de små... Da hadde de ikke klart å sove.. men det ser ikke bra ut... Jenta mi hang med hodet i sin X1 hun også...

Er bare sånn det er... hun henger forøvrig med hodet i x2'n sin nå...

for meg er det ikke bare sånn det er. Hodet hans er nesten i fanget:/ jeg kan også sovne i forskjellige stillinger-men våkne å ha dødsvondt etterpå!
Siden dette setet ble best i test,trodde jeg ikke at noe sånt ville forekomme!

Vi prøver ut Smulan sitt råd,kanskje dere skulle prøve det også-siden dere har samme problem med deres sete:)

Tusen takk for svar alle:::))) Vi prøver ut Smulan sitt råd:)

Se her;
Ser at noen av dere har problemer med at hodet til barnet faller frem. Det er noen muligheter for bedre hvilestilling på BeSafe iZi Combi. Vi ser at noen dessverre setter bolten på støttebeinet på plass for tidlig. Ved å ta ut denne og stramme forankringsbeltene har vi kunnet flytte bolten flere hakk opp, som gir betydelig bedre hvilestilling. Dere gjør følgende:
Merk at stolen skal være ferdig montert med tre punktbeltet når dette gjøres!
Bilens forsete flyttes fremover for bedre plass til setet.
Krykkebolten løsnes
Forankringsbeltene strammes
Krykkebolten festes
Forsetet kjøres tilbake så det har kontakt med bilbarnesetet.

Håper dette kan hjelpe dere!

Med vennlig hilsen
Victoria Tangen, HTS BeSafe as

Det er HTS BeSafe selv som sier, og vi prøvde det, og nå henger hodet mindre.. Da vi kjøpte setet kjøpte vi med innleggspute hun skulle ha under rumpet til ca 1år, for å få mer liggestilling! :) + at vi har kjøpt nakkestøtte, så når hode henger, får det støtte på nakkekragen!! :)

:)

Men hallo... vi er voksne og blir stive i nakken av å henge med hodet.. Små barn blir ikke stive i nakken av å henge med hodet.. Heller ikke av å sitte med beina bøyd... Gråter han da når han våkner? 

Kjenner jeg blir litt oppgitt over alt man skal beskytte barna sine mot.. alltid..

seriøst??
Bilsikring er noe vi synes er veldig viktig da,hvordan du lar barna dine sitte i din bil er din sak!
Vi er overhodet ikke overbeskyttende på noen som helst måte!! Da dama på barnas hus så hvordan han hang sa hun at sånn skulle det absolutt ikke være!

Kan ikke jeg få lov å spørre om hva faen jeg vil da??? *IRRITERT*!!!

Tusen takk::))

ella1 skrev:
seriøst??
Bilsikring er noe vi synes er veldig viktig da,hvordan du lar barna dine sitte i din bil er din sak!
Vi er overhodet ikke overbeskyttende på noen som helst måte!! Da dama på barnas hus så hvordan han hang sa hun at sånn skulle det absolutt ikke være!

Kan ikke jeg få lov å spørre om hva faen jeg vil da??? *IRRITERT*!!!

jo, men da må du tåle å høre at det ikke er farlig også... og forresten så er det ikke mer sikkert å sitte oppreist enn å henge med hue...

Prøv å gjøre sånn som jeg skrev, hvis du ikke får det til så ring meg :) Han henger ikke med hodet, det detter bare bittelitt til siden, men er da støttet opp av skulderselen og nakkestøtta. Sånn som du beskriver, Ella, skal det IKKE være. Håper du får det til, ellers kommer jeg og hjelper deg :)

frøken Andersen* skrev:
Spedbarn bør nok ikke henge med hodet, grunnen til dette er at nakken fortsatt er ganske uutviklet/svak. Dette fant jeg på sikringavbarnibil.no :) Det har sikkert også noe med hvis man skal havne i en ulykke..
Selvom våre babyer er 6mnd + så er ikke nakken så altfor sterk enda, de er jo små ;)

nei, selvfølgeli ikke, om det kan unngås...   

Smulan* skrev:
Prøv å gjøre sånn som jeg skrev, hvis du ikke får det til så ring meg :) Han henger ikke med hodet, det detter bare bittelitt til siden, men er da støttet opp av skulderselen og nakkestøtta. Sånn som du beskriver, Ella, skal det IKKE være. Håper du får det til, ellers kommer jeg og hjelper deg :)

Reidar har montert det på nytt nå,så da får vi se::) Skal ut å kjøre en tur etterpå!
Tusen takk for rådet,nå blir det sikkert bedre! klem

Lillesnille skrev:
frøken Andersen* skrev:
Spedbarn bør nok ikke henge med hodet, grunnen til dette er at nakken fortsatt er ganske uutviklet/svak. Dette fant jeg på sikringavbarnibil.no :) Det har sikkert også noe med hvis man skal havne i en ulykke..
Selvom våre babyer er 6mnd + så er ikke nakken så altfor sterk enda, de er jo små ;)

men er det ikke det jeg prøver å få svar på da??? med denne tråden?

frøken Andersen* skrev:

var inne å så det jeg også;;)))

frøken Andersen* skrev:
ella1 skrev:
Lillesnille skrev:
frøken Andersen* skrev:

men er det ikke det jeg prøver å få svar på da??? med denne tråden?

Dette var litt rettet til lillesnille siden hun sa at det er "greit" at babyen hang med hodet :) Jeg syns ikke det er greit :p

og jeg svarte til Lillesnille....ikke lett å se hvem som skriver hva her,hehe;)
svarte deg etterpå:)

Storebror her hang også veldig med huet, vi monterte sete slik som Smulan sa og det ble bedring!! Her sitter mini i maxi cosi, har så god plass at der sitter hun mange mnd til!

Back
Topp