BeSafe VS Maxi Cosi

Vi har besafe izi sleep etter storebror som vi er kjempe fornøyd med. Vi har også besafe x3 i begge bilene som lillesøster også kommer til å arve når storebror må over til sete tre. Da skal vi også ha besafe. Syns det er gode og fine seter:)

8. Desember har Barnas Hus 25% på alle BeSafe stoler ;)
Også 24 da, om du ikke rekker det til den 8 ;)

Og den 14. Desember koster Izi Go inkl. base 2499 ;)

Mannen har så lyst å snu guttungen! (21mnd) Men jeg brå nekter. Men jeg ser jo hva han mener. Han er snart 1m lang og sitter og krøller beina. Men som jeg sier til han, heller noen knekte ben enn en knekt nakke OG i tilegg risikere livet hans. Men jeg forstår at noen må snu. Selv kan det jo hende vi må snu føre. Men håper ikke det blir føre 3 år..
De har ikke vondt av å sitte med bøyde bein, er nok vi voksne som tror det. De har mye mykere kropp enn hva vi ;-)
Guttungen min er ca 1m nå og sitter veldig fint, har aldri klaga :-)
Vi har Britax tror det het Hiway, og han har gooood plass. Vi prøvde et Besafe sete først, men det var alt for trangt.

Er jo selvfølgelig noen som må snu barna før 4 år, men syns en bør prøve å følge anbefalingene. Er jo en grunn til at de er der ;-)

De har ikke vondt av å sitte med bøyde bein, er nok vi voksne som tror det. De har mye mykere kropp enn hva vi ;-)
Guttungen min er ca 1m nå og sitter veldig fint, har aldri klaga :)
Vi har Britax tror det het Hiway, og han har gooood plass. Vi prøvde et Besafe sete først, men det var alt for trangt.

Er jo selvfølgelig noen som må snu barna før 4 år, men syns en bør prøve å følge anbefalingene. Er jo en grunn til at de er der ;-)
Ja er nok bare det ja ;) Men jeg har forovervendt sete MED PUTE forann. Cybex pallas heter det. Men det er kun som ekstra sete.Det vanelige sete hans er et Britax Multi tech.

Beklager men dette sete er ikke trygt nok for en nyfødt! Guttungen bytta til dette rund 9-10 mnd alderen, og det var nesten sånn at jeg bytta tilbake fordi han såg så liten å ukomfertabel ut.. Er nok mye tryggere med 0-13kg i begynnelsen, og sikkerhet er ikke noe man trenger spare på mener nå jeg!
Slenger meg på denne. Byttet ut britax setet til sønnen min da han var 7 mnd, fordi han tippet for mye fremover pga setene i bilen. Byttet da over til dette besafe sete. Ville aldri brukt det på nyfødt, da det blir for stort.

Nåken som har erfaring med Maxi Cosi med og uten isofix base? Eg har arva eit uten base og dei som hadde det før var fornøyd med å bruke det uten og meinte sittestillinga til baby var bedre då. Vurderer å kjøpe base til, for det skal vel vere sikrere? Og så blir det vel lettere å ta setet inn og ut?

Nåken som har erfaring med Maxi Cosi med og uten isofix base? Eg har arva eit uten base og dei som hadde det før var fornøyd med å bruke det uten og meinte sittestillinga til baby var bedre då. Vurderer å kjøpe base til, for det skal vel vere sikrere? Og så blir det vel lettere å ta setet inn og ut?
Det er veldig mye sikkrere!! Spesielt om du har isofix. Da sitter jo hele sete fast i karosserie i bilen. Og skal mye til for at det løsner. I tilegg er det jo også mye enklere å ta sete inn å ut. Du slepper å tukle med belte hver gang. Vi skal ha base denne gangen, men hadde ikke det sist, og det var noe herk!

Det er veldig mye sikkrere!! Spesielt om du har isofix. Da sitter jo hele sete fast i karosserie i bilen. Og skal mye til for at det løsner. I tilegg er det jo også mye enklere å ta sete inn å ut. Du slepper å tukle med belte hver gang. Vi skal ha base denne gangen, men hadde ikke det sist, og det var noe herk!

Signerer denne. Det er superlettvint med base, og selvfølgelig også tryggere pga måten det er festet på. Men har man ikke base, og ikke syns man har råd til det, så klarer man seg finfint uten også :)

Vi bruker basen kun i samboer sin bil,for i min bil er det ikke lagt opp til base.Har 2001 modell,og da var ikke det vanlig.Har vurdert å høre om det går an å innstalere i etterkant,men jeg har i grunn ikke råd til å gjøre det når det er så mye annet jeg må bruke penger på på den bilen.

Har Maxi cosi med base etter eldste. Så blir brukt for 3 gang. Digger sete.

Viktig å huske på at med seter som går over 15, så er det ikke sikkert det er godkjent for fremoverbruk. Setets egne seler tåler sjelden over 15 kg.

Neida, det er en helt marginal sikkerhetsforskjell mellom sete i base og sete uten base, forutsatt at det er korrekt montert. Men risikoen for feilmontering reduseres selvsagt betraktelig med isofixbase, siden det bare er klikk-klikk og så er stolen fast. Så lenge man monterer det riktig med belte er det ikke stor sikkerhetsforskjell.

Vi hadde det ikke sist, hadde aldri stolen ute av bilen heller. Men denne gangen har vi kjøpt med base siden babyen kommer i januar og det er greit å kunne ta med stolen inn så den ikke blir så kald.

Da har vi kjøpt Maxi Cosi, kom over et tilbud på nytt sete med base til 2100,-

• Liker
Reactions: jc
Back
Topp