BeSafe Izi Sleep

Mr.Darcy

Gift med forumet
Flere som har den bilstolen?

Vi har jo betillt den if bilstol avtalen, og fikk den første bilstolen for att par dager siden....og Gurimalla så svær og tung....[8|]

Den virker jo absolutt solid og veldig trygg, men den er jo nesten håpløs å bruke til frakt av barnet utenom i bilen...hvis dere skjønner hva jeg mener....

Hadde maxicosi sete til eldstemann....og den var liten og entt...

kjempeflott sete, spesielt når de blir litt større synes jeg, men det er skikkelig tungt altså rake motsetning til maxi cosi sitt.

De jeg kjenner som har hatt det sete har også syntes at det har vært fryktelig tungt. Vet flere har byttet det med Maxi Cosi.

Supert sete. Snuppa satt veldig godt i det. Brydde oss ikke om det er tungt bedre at det er behagelig å kan legge ned ryggen når hun sover

ORIGINAL: Dina_

Supert sete. Snuppa satt veldig godt i det. Brydde oss ikke om det er tungt bedre at det er behagelig å kan legge ned ryggen når hun sover

JA absolutt et kjempepluss

og den virker helt fantastisk når det kommer til det å være sikker og solid....Så vi kommer nok til å bli kjempefornøyde....

Men bare stusset på hvor innmari stort det er...

Vi har den. Synes den er kjempeflott men å så tungt!!!!!
I begynnelsen har vi transportert lillegutt i den stolen men allerede nå går det ikke mer.
Ikke hvis jeg skal bære ihvertfall[8D]
Ellers

Men ikke mens det står i bilen [;)]

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Nei de går jeg da ut i fra at de vet hvis de har sett på det sete[;)]

vi har oxo kjøpt det sete..
men har ikek fått brukt det seff. siden lilel gutt ikke er ute. men jeg kjører ikek bil så blir ikke så mye brukt og ungen kan vi bære i butikken el en av oss kan dra inni butikken. så får bare være tungt. ellers kan du ta det i handle vogna hehe

[:'(] Trodde det skulle være bare sååå bra det setet, og betalte i dyre dommer for det! Men for det første var det tungt og svært, og for det andre våkna ungen når jeg la det bakover... og så er det 5-punkt  seler som er slitsomme å ta på, særlig hvis babyen sover når du legger den oppi. synes også det var litt trangt og klamt...

men sikkert trygt og bra da...

solgte det etter 6 mndr

Har nå maxi cosi cabrio fix - er kjempefornøyd!

Nei de går jeg da ut i fra at de vet hvis de har sett på det sete[;)]

Jeg følte for å si det uansett, for jeg vet om de som har trodd annet :)

Vi hadde det, ja det er tungt men var allikevel veldig fornøyde vi. Er jo begrenset hvor mye og hvor langt man bærer barnet i setet og da.

Føler også at det virker myyyye tryggere enn maxi cosi sitt sete....blir spennende å ta det i bruk om noen dager/uker[;)]

ORIGINAL: ¤vimpane¤

Føler også at det virker myyyye tryggere enn maxi cosi sitt sete....blir spennende å ta det i bruk om noen dager/uker[;)]

Man må få føle hva man vil, men fakta tilsier at Maxi Cosi er tryggere(det vant testen med 15 poeng mer enn iZi Sleep). Tallene under viser(til høyre Maxi C til venstre HTS iZi Sleep) hvordan setene gjorde det i kollisjon. Høyste mulig oppnåelig poengsum er 5:

Sikkerhet - teller 50 % av total summen:
4.5 poeng - 3.5 poeng

Frontkollisjon:
5 poeng - 4 poeng

Sidekollisjon:
4.5 poeng - 3 poeng

Så vet alle det [8D][;)]

ORIGINAL: ¤vimpane¤

Man må få føle hva man vil, men fakta tilsier at Maxi Cosi er tryggere(det vant testen med 15 poeng mer enn iZi Sleep). Tallene under viser(til høyre Maxi C til venstre HTS iZi Sleep) hvordan setene gjorde det i kollisjon. Høyste mulig oppnåelig poengsum er 5:

4.5 poeng - 3.5 poeng

Frontkollisjon:
5 poeng - 4 poeng

Sidekollisjon:
4.5 poeng - 3 poeng

Så vet alle det

http://sikringavbarnibil.blogspot.com

Svarer på PM :-)

4.5 poeng - 3.5 poeng

Frontkollisjon:
5 poeng - 4 poeng

Sidekollisjon:
4.5 poeng - 3 poeng

Så vet alle det [8D][;)]

Tror det man føler har mye og si ved valg av sete. De testene gir oss en grei oversikt men ettersom seter kan komme så forskjellig ut i forskjellige tester så tror jeg ikke at testvinner alltid er det beste.

ORIGINAL: cattis83
Tror det man føler har mye og si ved valg av sete. De testene gir oss en grei oversikt men ettersom seter kan komme så forskjellig ut i forskjellige tester så tror jeg ikke at testvinner alltid er det beste.

Det har jeg aldri sagt heller(du kan gjerne lese hva jeg har skrevet om "best i test" : http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/09/best-i-test.html ), er vel egentlig ganske så stor motstander av disse testene(så lenge folk ikke forstår at de må lese alt og at i bunn og grunn så er det hvordan setet reagerer i en kollisjon som er viktigst. Ikke alle de andre kriteriene).

Er knallgod, men varer bare til 6-7mnd alder. Men d gjør jo de fleste setet da.
Veldig grei å ta med seg inn til folk vis de sover, for ryggen kan jo legges ned[:D]  Vi har nå kjøpt besafe combi, og den er fra 0-18kg. Men kan aldri tror en nyfødt kan sitte bra i den, er nok for rett i ryggen.

Vi har det, og er veldig fornøyd [:)]

ORIGINAL: **mam**
helt enig med deg...og en annen ting er jo at når stoler testes er det i 50-60 km/t hastighet...noe å tenke over det også!!

Hvor ville du hen med den? Jeg forstod ikke helt hva du mente.

Vi kjøpte izi sleep og fy så misfornøyde vi var, kjempe tungt og knølete å ta inn og ut av bilen hele tiden[:'(]

Jeg var ofte alene med snuppa og klarte fader ikke bære det tunge setet med ho oppi mer en noen få meter så endte med å vekke ho hver gang for å ta ho ut av setet..[8|]

Solgte det etter 1 mnd og kjøpte Acta Graco med base, MYE bedre og også bedre plass til snuppa i setet, izi sleep er trangt i forhold[:'(]

Back
Topp