Besafe iZi bilsete - hvilket eller hvilke er smartest å velge?

izis

Flørter med forumet
Oktobergull 2022
Ny på dette med baby og bilseter, og lurer derfor på hva som er det "smarteste" valget. Jeg har sett på Besafe-bilstolene, og har skjønt at man til nyfødt/baby kan velge mellom:
- "nyfødtstol"som varer til omtrent ett år med håndtak (iZi Go Modular X1 I-size)
- "kombinertstol" (iZi Twist B i-size) som passer fra nyfødt til omtrent fire år

Med nyfødtstol må man vel bytte over til noe annet etter omtrent ett år. Hva er mest hensiktsmessig? Jeg innbiller meg at bærehåndtaket på Go-modellen er praktisk med sovende baby og sånt? Det mest praktiske, når man må bytte fra en Go-modell til en større, må vel være om de kan bruke samme base i hvert fall?

Hva tenker og velger dere, og hvorfor?
 
Du må velge et bilsete som passer bilen ift hellning. Besafe fungerte ikke i vår bil.
 
Jeg vil definitivt anbefale deg å velge en dedikert babystol til den første tiden.
En nyfødt baby trenger en del spesialtilpasninger for å sitte trygt og godt i stolen, og på de bakovervendte stolene (altså ikke babystolene, som er de med håndtak), så er det en stol som er laget for større barn, hvor man har gjort kompromisser for at stolen også skal passe til en baby (nyfødt), noe som ofte gjør at de minste babyene ikke sitter spesielt bra/trygt i disse stolene.

I tillegg er det veldig praktisk å ha stolen innendørs, å kunne plassere baby i stolen før man går ut, at stolen er romtemperert, at man kan bære barnet i stolen, ha stolen på vogn osv.

Vil forøvrig ikke anbefale BeSafe sin babystol overhode. Ser svært sjeldent babyer som faktisk sitter bra i denne stolen.
Se heller på Maxi Cosi, Nuna og Cybex.

Anbefaler deg å lese disse artiklene:
- En kort introduksjon til bilstoljungelen
- Babystol
- Helning på bilstolen

Hilsen Cathrine fra Dyrebarlast :Heartpink
 
Back
Topp