Besøke svigers med nyfødt baby

Arktis

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei! Postet denne i termingruppa også, men tar gjerne i mot flere innspill på hva dere tenker :)

Jeg trenger råd om hva jeg bør gjøre! Her er saken:
Svigerfamilien bor 40-ish minutters kjøring fra oss, og min samboers bestemor er innlagt på sykehus i denne byen. Hun er gammel og har mest sannsynlig ikke så lenge igjen, og samboer vil at hun skal få se lillegutt før det er for seint. Han er jo blant annet oppkalt etter samboers avdøde bestefar, så det betyr mye at hun får treffe ham.
Samboer vil at vi skal dra dit på fredag og sove over, kanskje så lenge som til søndag. Svigers har seng og det som trengs, og jeg regner med at de kan hente oss (Vi har ikke bil selv). Baby kommer til å være 12 dager på fredag.

Jeg er sykt i tvil om jeg skal gjøre det! Synes egentlig det er for tidlig og jeg føler meg ikke helt trygg med baby enda. Likevel forstår jeg at svigers og samboer vil tilbringe tid med ham, og det kan også føre til en del avlastning for meg på dagtid, så jeg kan slappe av og ta meg en lur og sånn :p Men er også redd det skal bli litt for mye for en så liten baby, at inntrykkene rett og slett blir litt heftige?

Ville dere reist? Kan det bli en hyggelig tur, eller vil det bare bli en stressende opplevelse for baby (Og derfor for meg)?

Koz og klemz fra usikker førstegangsmor
 
Jeg hadde nok reist

Tror det går helt fint, gitt at du er i grei form.
 
Jeg hadde nok reist.
 
Hadde reist! Og 40 minutter en vei er jo absolutt ikke noe problem å kjøre tur/retur samme dag heller, hvis du ikke vil sove der :)
 
Høres ut som det blir tur, er bare jeg som er litt i overkant stressa :p Takk for innspill!
 
Jeg hadde reist. Hadde gjort det for samboeren min og bestemoren hans, så hadde prøvd å ikke ta sorger på forskudd.

Merker du at babyen reagerer på mange inntrykk kan du bare trekke deg vekk og la babyen få ro, eventuelt amme for å roe om du ammer babyen din.

Lykke til :)
 
40 min er ikke så langt, men de har ikke bil selv og må kjøres hjem og hentes igjen av svigers, og da er det halvannen time morgen og kveld for dem da, og det er litt mer, så jeg hadde overnattet i den settingen.

Vi samsover med babyer uansett så jeg hadde bare lagt meg ed baby på kvelden om jeg var sliten

Det skal sies, jeg stresset litt mer med sånt når det var eldstemann enn nå som jeg har tre barn og ikke problemer med å amme i stua etc, med eldstemann sa jeg når han var helt dønn fersk at amming fungerte enn så lenge best på soverommet, så gikk vi og la oss på senga og ammet i fred for mødre og svigermødre. Det gikk fort over når jeg fikk dreisen p ådet
 
Vi dro på hytta med babyen vår på samme alder, uten vann og strøm og bikkjekaldt. Det gikk fint!
 
Det går nok fint, men husk at du kjenner babyen best, så ikke vær redd for å feks gå på rommet for å amme, ta han fra ivrige bestemødre hvis du mener han er sulten osv.
 
Ville fint reist, men husk å stå på ditt om å trekke dere unna om det blir slitsomt. Vi hadde besøk av svigers når mini var 4 uker en helg (de bodde på hotell da), jeg ammet på soverommet og hadde lille i bæresjalet litt når det ble masse. Selv om familien helst ville holdt ham hele helga er det den nyfødtes behov som er viktigst, ikke alle andre :)
 
Jeg hadde reist men ikke overnattet :)
 
Jeg hadde reist :) hvor mye stimuli det blir for baby kan du regulere litt selv. Vær tydelig på hva du og baby har behov for, og skjerm dere ved å gå på soverommet når dere har behov for det. Ofte sover en så liten baby veldig mye, og selvom de også tar inn over seg inntrykk mens de sover blir det mindre enn når de er våkne. De er også veldig "inni seg selv" når de er så små, værre med en baby på 4-5 uker, for de er blitt mer våkne for omgivelsene sine :) og det er ikke noe i veien forå ombestemme seg dagen før om det skulle vise seg at dette blir for mye for dere ;-)
 
Hei! Postet denne i termingruppa også, men tar gjerne i mot flere innspill på hva dere tenker :)

Jeg trenger råd om hva jeg bør gjøre! Her er saken:
Svigerfamilien bor 40-ish minutters kjøring fra oss, og min samboers bestemor er innlagt på sykehus i denne byen. Hun er gammel og har mest sannsynlig ikke så lenge igjen, og samboer vil at hun skal få se lillegutt før det er for seint. Han er jo blant annet oppkalt etter samboers avdøde bestefar, så det betyr mye at hun får treffe ham.
Samboer vil at vi skal dra dit på fredag og sove over, kanskje så lenge som til søndag. Svigers har seng og det som trengs, og jeg regner med at de kan hente oss (Vi har ikke bil selv). Baby kommer til å være 12 dager på fredag.

Jeg er sykt i tvil om jeg skal gjøre det! Synes egentlig det er for tidlig og jeg føler meg ikke helt trygg med baby enda. Likevel forstår jeg at svigers og samboer vil tilbringe tid med ham, og det kan også føre til en del avlastning for meg på dagtid, så jeg kan slappe av og ta meg en lur og sånn [emoji14] Men er også redd det skal bli litt for mye for en så liten baby, at inntrykkene rett og slett blir litt heftige?

Ville dere reist? Kan det bli en hyggelig tur, eller vil det bare bli en stressende opplevelse for baby (Og derfor for meg)?

Koz og klemz fra usikker førstegangsmor
Jeg lurer på; Reiste du, og hvis du gjorde det, hvordan gikk det? [emoji4]
 
Jeg lurer på; Reiste du, og hvis du gjorde det, hvordan gikk det? [emoji4]
Jeg reiste, men besøket ble forskjøvet en uke, så baby var 3 uker istedenfor 12 dager :)

Det gikk helt fint, det var veldig deilig å bli servert litt god mat og ha besteforeldre som kunne bysse og vugge litt. Svigermor tok til og med en tørn for meg da han ikke ville sove den ene natta :p Turen gjorde godt for mor, og babyen tror jeg ikke merket at vi var et annet sted enn hjemme!
 
Back
Topp