Besøke nyfødt

Angelise

Elsker forumet
Vi skal besøke noen som fikk en jente på onsdag i dag, en liten time. Gutten vår har litt tett nese med grønt snørr men som ikke renner og hoster ikke og nyser ikke. Så lenge vi spriter hendene våre og han ikke kneker oppi babyen som jeg er sikker på han ikke vil gjøre heller, kan vi ta han med da?

Jeg hadde ikke gjort det.. Hadde heller venta til poden var symptomfri. Grønt snørr tyder jo pga at det er et virus, iallefall ifølge legen min. Ang håndsprit så funker det bare mot bakterier. Det beste er å vaske hendene godt med vann og såpe slik at både bakterier og virus forsvinner :)

Grønt snørr tyder jo på virus... Så tror jeg hadde holdt han hjemme. Trist å smitte en liten baby :(

Som de andre sier, grønt snørr tyder på virus. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å risikere å smitte den lille og jeg som mor hadde ikke ønsket å ha smitte inn i hus om jeg ikke var nødt. Men du kan jo snakke med foreldrene til den lille og spørre hva de syntes.

Jeg hadde ikke tatt han med. Jeg var selv på besøk hos en nyfødt, på kvelden kjente jeg at jeg var sår i halsen, og ble sørpe forkjøla dagen etter. Tok noen dager så var babyen forkjølt også. Med Rs virus i omgang , så er det nok best å la være.

Back
Topp