Besøke fødeavdelingen?

Inlovewiththedream<3

Forelsket i forumet
Når er det vanlig å besøke fødeavdelingen? Jeg fødte på ahus sist, og ønsker naturligvis en hyggelig fødselsopplevelse denne gangen også. Føler at jeg trenger å få tid til besøk snart ift at jeg kanskje vil be om ahus denne gangen også. Syns ikke jeg har møtt et eneste hyggelig menneske på føde poliklinikken men føler også at jeg må gi personalet på føden en sjanse, spesielt siden vi skal ha tvillinger denne gangen. Gubben mener at jeg bare skal gi blaffen I hvordan folka er, men å måtte ha folk jeg syns er skikkelig dritt som skal grave rundt nedi der ikke er noe ok å tenke på. Legger jeg for mye i det, eller er det andre som er litt i samme retning?
 
Aner ikke. Men var nedom i går for kontroll pga smerte under høyre ribbein, og alle undersøkelsesrommene var opptatt, så vi fikk ei fødestue [emoji4] Så føler liksom vi har fått sett,fint rom, fint bad, hyggelig personale (om enn mye venting, men forstår godt at det er mye som haster mer enn oss...f.eks keisersnitt som gjorde at vi ikke fikk lege (dvs, ba fint om å få dra hjem når hjertelyden var stabil over tid og smertene gav seg, fikk lov å reise før legene ble ledige)).
 
Jeg har hatt haugevis av kontroller, ultralyd, samtaler med jordmor osv på føden, så føler jeg føler jeg kjenner den bittelille avdelingen veldig godt nå :)
 
Jeg gjorde det en gang tja i uke 36 eller deromkring sist.
 
Jeg har fått innkalling til omvisning på fødeavdelingen i midten av august :)
Jeg skal føde i Skien, aner ikke om det er vanlig å bli kalt inn ved andre sykehus eller om man må ringe og avtale tid selv.

Det høres jo veldig kjipt at du ikke har møtt på noen hyggelige på fødepoliklinikken! :meh: Det er klart det er viktig at det er trivelig mennesker der når man skal brette ut underlivet sitt og presse ut to barn!
 
Jordmor ringte til Skien for å få time til omvisning for oss. Vi hadde et ønske om omvisning i slutten av August, men vi fikk ikke før midten av september. Jeg har fått 2 barn i Skien tidligere (noen år siden), men mannen ønsket omvisning da han ikke har vært der før.

Veldig trist at du ikke har møtt noen hyggelige på føden. Syns og det er viktig at det er kjemi. Om du får ei jordmor du ikke har kjemi med, så hadde jeg bedt om en annen jordmor. Gjorde jeg ved den ene fødselen og fikk da en annen jordmor som jeg hadde kjemi med. :)
 
Førstegangs med dumme spørsmål igjen... Hva skal man med sånn omvisning? Er det typ "her er føderommet, her er dassen"?
Sykehuset her sa at det bare var å ringe om vi ønsket omvisning, men jeg har visst ikke riktig skjønt behovet. Det var visst ikke vanlig her i alle fall.
 
Førstegangs med dumme spørsmål igjen... Hva skal man med sånn omvisning? Er det typ "her er føderommet, her er dassen"?
Sykehuset her sa at det bare var å ringe om vi ønsket omvisning, men jeg har visst ikke riktig skjønt behovet. Det var visst ikke vanlig her i alle fall.
Da jeg hadde det var det for å få vite hvilke smertelindringsalternativer de har på sykehuset jeg tilhører og at de skrevet ned hva jeg ønsker av fødselen, ja, jeg kan ha med meg et fødebrev, men da har de det på forhånd. Og noe av det som evnt hadde stått i fødebrevet hadde jeg ikke visst om før den omvisningen. Også var det kjekt å faktisk besøke fødeavdelingen sånn at jeg visste hvor på sykehuset vi skulle, så jeg slapp å lete etter det den dagen fødselen startet. Da tenker man ikke :p Også følte jeg jordmor der kunne forklare mye mer om fødsel og spørsmål jeg hadde ift hun jeg hadde på helsestasjonen som kun hadde jobbet på helsestasjonen de siste 30 årene. Det er mulig denne "omvisningen" jeg hadde var ifm med innskrivning. Uansett tenker jeg at det er greit denne gangen også, siden jeg hadde et par timer med slappe rier som fort tok seg opp hjemme også 4,5t aktiv fødsel på sykehuset, så jeg vil at det skal stå en merknad ved navnet mitt "la henne komme fort på sykehuset" når jeg ringer :p
 
Førstegangs med dumme spørsmål igjen... Hva skal man med sånn omvisning? Er det typ "her er føderommet, her er dassen"?
Sykehuset her sa at det bare var å ringe om vi ønsket omvisning, men jeg har visst ikke riktig skjønt behovet. Det var visst ikke vanlig her i alle fall.

Haha, godt spørsmål! :D Jeg er førstegangs selv og min hovedgrunn for å ønske en slik omvisning er å vite hvor vi skal når fødselen starter. Greit å slippe og styre rundt og lete etter føden når jeg neste gang antagelig kommer dit og ikke er så komfortabel... Faktisk har jeg aldri vært på dette sykehuset før, så aner egentlig ikke hvor det ligger en gang (har ikke valgt det nærmeste sykehuset).
Dessuten vil jeg gjerne vite hva slags dop de kan tilby meg under fødselen! :p
 
Har i grunnen tatt det for gitt at jeg får informasjon om smertelindring osv på en av oppfølgingstimene før fødsel jeg :) Men nå har jeg risikosvangerskap og får oppfølging på sykehuset hver 4.uke da, så skjønner at ikke alle får like mye tid der, hehe.
 
Har i grunnen tatt det for gitt at jeg får informasjon om smertelindring osv på en av oppfølgingstimene før fødsel jeg :) Men nå har jeg risikosvangerskap og får oppfølging på sykehuset hver 4.uke da, så skjønner at ikke alle får like mye tid der, hehe.
Det vil jeg tro du gjør. [emoji4] For oss som ikke har slik oppfølging er det en gang på sykehuset - oul. Der får man ingen info. Og det er en annen avdeling i en annen etasje på mitt sykehus.
 
Har i grunnen tatt det for gitt at jeg får informasjon om smertelindring osv på en av oppfølgingstimene før fødsel jeg :) Men nå har jeg risikosvangerskap og får oppfølging på sykehuset hver 4.uke da, så skjønner at ikke alle får like mye tid der, hehe.
Hehe, ja da er behovet for omvisning kanskje helt det samme ;)
 
Hvem er det i såfall som ordner omvisning?
Er det lege, JM eller sykehuset selv som man skal kontakte?
 
Er nr 3 her så skal ikke besøke fødeavdelingen men har ikke gjort det med de andre før fødsel heller :/
 
Fikk beskjed før 1.fødsel av JM at de ikke lenger hadde omvisning på min fødeavd (st.olav). Det er 4 år siden, så vet ikke hvordan det er nå. Men på fødselsforberedende kurs i regi av helsestasjonen hadde de med bilder av inngangen, fødestuene osv. Og ble to turer innom før fødsel, så fikk sett litt likevel.
 
Jeg har fått innkalling til omvisning på fødeavdelingen i midten av august :)
Jeg skal føde i Skien, aner ikke om det er vanlig å bli kalt inn ved andre sykehus eller om man må ringe og avtale tid selv.

Det høres jo veldig kjipt at du ikke har møtt på noen hyggelige på fødepoliklinikken! :meh: Det er klart det er viktig at det er trivelig mennesker der når man skal brette ut underlivet sitt og presse ut to barn!

Jeg skal også føde der. Fikk du innkalling? Jeg tror jeg må ringe nå denne uka og høre om vi kan få tid. Jeg vil gjerne se hvordan det er der så jeg har noen tanker og inntrykk. Tror det kan bli voldsomt ellers når jeg aldri har født tidligere.
 
Jeg skal også føde der. Fikk du innkalling? Jeg tror jeg må ringe nå denne uka og høre om vi kan få tid. Jeg vil gjerne se hvordan det er der så jeg har noen tanker og inntrykk. Tror det kan bli voldsomt ellers når jeg aldri har født tidligere.

Ja, jeg fikk brev i posten med innkalling til omvisning 2-3 uker etter at legen hadde sendt søknad om fødeplass :)
 
Jeg skal også føde der. Fikk du innkalling? Jeg tror jeg må ringe nå denne uka og høre om vi kan få tid. Jeg vil gjerne se hvordan det er der så jeg har noen tanker og inntrykk. Tror det kan bli voldsomt ellers når jeg aldri har født tidligere.

Jeg fikk ikke innkalling til Skien, så jordmor ringte bestilte når jeg var hos henne sist. Da kom innkallingen i posten. :)
 
Back
Topp