Besøk

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye igjennom dette. I utgangspunktet ser jeg for meg at mine foreldre (bor 2 timer unna, og det er deres første barnebarn) får komme på sykehuset så snart vi føler for. Altså: jeg vil at vi skal være klare. Jeg er ubrukelig når jeg er trøtt og sliten. Litt kjekt å være nydusjet og litt fresh når en får besøk, tenker jeg.
For å ikke gjøre forskjell så tenker jeg at svigers også skal få komme (men de bor hvor vi bor, og kan i grunn få komme når vi er kommet hjem). Tror vi tar det litt som det kommer. :) Det kommer også an på om lillegutt kommer rundt julaften eller ikke.

Sist så kom min mor dagen etter fødselen. Jeg var på avdelingen kl 03 etter haste snitt og 3 lange døgn med rier. Jeg husker nesten ikke besøket. Eneste jeg husker er at jeg var så sint pga jeg var utslitt og hadde vondt :p ei venninne kom dagen etter og da var formen mye bedre. Denne gangen kommer nok søsken med svigerforeldre og jeg regner med mamma kommer om jeg orker :) men jeg sier nei om jeg ikke orker. Resten får komme hjem til oss :) i Drammen har søsken og besteforeldre lov å komme på rommet. På Ahus måtte vi ut av avdelingen, så jeg satt i rullestol :p så litt lettere i Drammen med besøk :)

• Liker
Reactions: SMD
Fått besøk dagen etter på alle og syns det var greit med besøk. Denne gangen er med ny far som har ingen familie i Norge så fra hans side kommer ingen familie på besøk ( mulig noen venner om det er lov). Tenker å trekke litt ut av rommet når det er besøk uansett, det gjorde jeg med de abdre og i og med at jeg må dele rom så kan det være greit å ta hensyn til de man deler rom med(selv om det er i visitt tiden så trekker jeg ut, med mindre jeg er for dårlig da)

Jeg har satt grensen på mine og hans foreldre, samt min lillebror. lillebror har spesielle behov, og det vil være vanskelig å forklare for han at han ikke får se babyen vi alle har snakket om i 8 månder.
Uteom dette, så får resten vente til vi kommer hjem, uten unntak.
Tror nok min ene søster kommer til å bli sur og være veldig lite forståelsesfull.
Men skal en, så må nesten alle. Og jeg og samboeren har 9 søsken totalt, så det går bare ikke.

Her har søsken fått komme samme dag. Besteforeldre og nær familie/venner får komme etterhvert, dag3->. Siden vi har fått dysmature har vi brukt mye av dag1-2 på å få i gang amminga og veie mellom dem utover dag2. Regner med vi følger samme oppskrift denne gangen også i forhold til fødselsvekt og ammingen. Besøk tar vi som det kommer. Er jo litt ekstra når det blir baby tett oppunder jul ;)

Jeg hatet besøk, jeg ville bare være alene med jenta mi, tanken på å underholde andre mens jeg satt der med en helt ny bylt og jeg var litt sår etter hastesnittet, så jeg tok ikke telefonen flere ganger, og kjente meg stresset når folk bare dukket opp.

Men gikk bedre etter hvert da :)

Jeg hatet besøk, jeg ville bare være alene med jenta mi, tanken på å underholde andre mens jeg satt der med en helt ny bylt og jeg var litt sår etter hastesnittet, så jeg tok ikke telefonen flere ganger, og kjente meg stresset når folk bare dukket opp.

Men gikk bedre etter hvert da :)
Dukket folk bare opp? Jeg forventer jeg at folk avtaler tid jeg. Så vi kan styre med dagsrutine og søvn!

Søsteren min kom på fødestua og hilste på når ungen var ca 3 timer. :P

Dette var nr.3 og fødselen hadde gått veldig fort og fint. Søsteren min er veldig nær meg og var på sykehuset på grunn av et annet ærend. :)

Sist kom mine foreldre dagen etter på sykehuset. Det gikk veldig fint, svigersøs var innom på dagen dag 2 da hun var på kontroll på sykehuset selv. Så kom svigers og svoger med dame på kvelden. Men 3 dagen kom en hel hau på en gang. Jeg holdt på spy! Det var helt forferdelig. En 2,5 åring som skråla å hyla. Tror det var 14 stk på rommet der totalt på en gang. Jeg begynte nesten å grine å babyen vandra fra den ene til den andre. Han skulle ha ligge på puppen og jeg følte meg ikke komfortabel med så mye publikum når jeg strevde så mye med den biten.

Så denne ganga har jeg sagt at det bare er våre foreldre og storebror som får komme på sykehuset. Resten får vente til vi er vel hjemme og de får dele seg opp.

Her har vi tenkt å ta imot våre foreldre, altså kommende besteforeldre og min søster på sykehuset. Tenker da at vi kjenner etter når vi er klare for det/er kommet oss litt. Ellers må folk bare pent vente til vi er klar. Besøk på sykehuset er en ting, da varer det ikke så lenge uansett. Jeg gruer meg til vi kommer hjem og folk skal besøke for da kan det dra ut og jeg er ganske sikker på at jeg vil føle jeg må være vert for gjestene, noe jeg ikke har lyst til!

Fødte for 3 dager siden og mitt beste råd er å si ifra på forhånd at dere sender melding om når det passer, ha det første døgnet (minimum) for dere selv der dere skrur av tlf++ og nyt tiden sammen bare dere og nurket. Jeg følte meg i fin form etter 1,5 døgn og var veldig klar for å vise frem nurket, men tiden på barsel er også tid for ro, bli kjent med baby og få igang ammingen.

Back
Topp