Besøk

SMD

Gift med forumet
Himmelbarn
Desemberlykke2017
For dere som har født før; når var dere klar for besøk av familie og venner etter fødsel?
For førstegangs; når ser dere for dere at dere er klar for besøk etter fødsel?

Vel, gutten kom kl 2 på natta, vi la oss kl 4 og var oppe kl 8 og første besøk kom kl 10.30 og så kom dem på løpende bånd. Det virka ikke for tidlig der og da for vi var jo så stolte, men vi kommer nok til å roe veldig ned denne gangen og heller fokusere på kommende storebror. :)

Er førstegangs og ser helst at vi ikke får besøk på sykehuset. Skal se det litt ann, men har et vennepar som absolutt skal være først på besøk. De er ikke så nære meg, men heller mannen min. Så de blir pent nødt til og vente til jeg er klar. Mulig svigers og broren min får komme.

På sykehuset jeg skal føde på er det kun søsken og far som kan være. En time besøkstid er kun for besteforeldre. Kjempe strengt. På rommene er det gjelder.

Fikk min første den 23.juni kl.2046, og dagen etter kom søstra mi på besøk, ellers så kom resten dagen etter der igjen. Søs kom bare under påskudd av å levere meg en liten haug m nyinnkjøpte og vaska klær i str.44 da frøkna var lita når hun kom til verden ;)

Snuppa ble født fredag kveld, min mor og søster kom på besøk lørdag ettermiddag. Helt ok. Reiste hjem søndag ettermiddag, og min far og hans kone bare måtte få komme og se henne mente de. Så rakk akkurat å komme inn døren, så sto de på trappen. Ikke ok. Var trøtt og sliten etter våken natt pga romvenninens skrikerunge + 2 timer kjøretur. Var også i besøk til niesen min som har bursdag en uke senere. Kan nok finne på å gjøre det denne gangen, da jeg vet litt mer hva jeg driver med. Men skulle ikke gjort det da. Fikk ikke snuppa til å amme, var bare stress, og endte opp med å reise hjem igjen. (1,5 time kjøring hver vei)

Vi hadde besøk vær dag på sykehuset! Det skjer ikke denne gangen. Det blir kun pappaen og storebror. Muligens de som passer storebror må komme med han første besøket hans, så pappaen slipper å hente han å de kan dra hjem sammen :)

Hadde besøk på sykehuset dagen etter fødsel (fødte kl 21 på kvelden). Det var helt greit for meg. Hadde besøk hver dag fra vi kom hjem igjen fra sykehuset også. Igjen helt greit, jeg var i god form, men jeg vet nå at alle disse hyppige besøkene hindret meg i en god ammestart. Jeg ble distrahert og slappet ikke nok av (alt var frivillig fra min side).

Jeg skal ikke ha like mye besøk denne gangen, for jeg vil prioritere amming og det å komme inn i en god rutine med storesøster. Spesielt fordi jeg skal være hjemme med de begge to (hun går ikke i bhg). Jeg skal ta det litt som det kommer. Regner med at jeg tar imot et besøk på sykehuset, men ikke rett etter at vi har kommet hjem.

Vi hadde besøk ca 4 timer etter fødsel, men vi holdt oss til besøkstiden på en time.
Var større rom i tillegg til felles oppholdsrom på det gamle sykehuset. Det er det ikke på det nye, så føler det kommer til å begrense seg selv, men kommer uansett til å holde meg til besøkstiden og se an formen.

Men en ting er sikkert, at jeg vil at frøkna skal komme så da blir det nok henne og tanta som kommer først. Kommer jo litt an oå dag og klokkeslett

Han ble født 11.45, hadde besøk av så og si alle i nær familie samme kveld og noen dagen etterpå :) Min samboer har stor familie så ble ganske mange :) Greit å ha det i besøkstiden på sykehuset så slipper en at dørene blir rent ned hjemme de første dagene, har litt vanskelig for å si at nå må dere gå

Fikk besøk samme dag.
1mann kom kl 10.00 å besøket kom i vesit tiden (17.00?)
Med nr 2 fikk jeg besøk tidligere da jeg var på sykehus hotellet.
Nr 3 kom kl 20.00 reiste hjem kl 11.00 dagen etterpå å da kom besøket samme dag!

Har kun vært min mamma, pappa og lillebroren min første dag
Så min nærmeste venninde og min farmor og farfar dagen etterpå :)

Vil ikke gjøre noe anderledes denne gang. Liker litt besøk.

Er imponert over at dere tar imot besøk så tidlig og mye.

Håper jeg klarer å si litt nei slik at ting kan falle litt på plass først. :)

Min søster sto å trippet i gangen under fødselen sammen med storesøster, så da gutten var ute og vi kom på obs avd fikk de slippe inn. Ingen sa i fra på forhånd, de sto plutselig bare der. Jeg hadde ikke kommet helt til meg selv enda. Det var litt for voldsomt! Måtte svare på alle spørsmål fra fireåringen og gi henne oppmerksomhet. De var bare inne noen minutter da.
Ellers synes jeg ikke det gjorde noe med besøk på sykehuset, bare greit med en dusj først i alle fall:D

Er førstegangs, men har tenkt endel på dette. Kommer til å vente noen timer etter han er ute med å dele nyheten med familien og håper vi klarer å komme oss til sykehuset uten at noen får vite det. Om formen min er bra får besteforeldre, min bror, svigerinne og bestevenninne komme på besøk ganske fort. Feks om han kommer på natten er besøk ok etter jobb. Ønsker da at alle kommer samtidig også er vi ferdig med det :) Tror jeg og mannen konmer til å være strenge og vi har ikke noe problem med å si nei til besøk eller be folk gå når vi kommer hjem. Jeg ønsker uansett ikke å amme foran gud og hvermann i starten så jeg kommer til å gå på soverommet. Ser for meg at ammingen blir kronglete i starten og at jeg har mer enn nok med det og ikke orker stresse med å dekke meg til. Mulig pupp er naturlig for andre men ikke meg :p

Er førstegangs. Fikk en lapp med besøkstider når vi var på ul, de forklarte da at de var blitt strengere med besøkstider og at bare nær familie fikk komme, og at de fødende var fornøyd med at det var mer ro. Jeg synes det er litt godt å kunne "gjemme" seg bak at det ikke er lov med besøk av andre.. Selv om jeg vet at det er mer noe de sier, de spør jo ikke folk i døra hvordan man er i slekt akkurat. Tror vi kommer til å trenge den tiden for oss selv

Vi hadde bestemt på forhånd ikke besøk første 3-6 dagene. Men nå måtte vi ligge 1 natt på barsel istedenfor hjem første dag så da tok vi imot besøk en liten time bare for å få tiden til å gå :p hadde vi vært hjemme hadde vi sagt nei som planlagt.
Er førstegangsfødene, jeg hadde en rask og lett fødsel så var veldig fin form og rastløst etter på, så vi gikk tur ut ca 5 timer etterpå bare så jeg fikk rørt meg :)
Men tenker best å forbrede familie på å ikke besøk de første dagene, så får dem heller bli positivt overrasket hvis du orker før :)

Sist gang(førstegangsfødende) fødte jeg i halv 11 tiden på formiddagen.. Pappa sendte melding rett etterpå og kom under 6 timer etter uanmeldt på døren(IKKE greit).. Han var kjapp da siden det var utenom visittid.. Så kom de rennende en etter en.. mamma , min søster.. Neste dag kom svigers.. de er skilt så de kom med nye partnere og barn. Dagen etter kom mannen sine besteforeldre.. Klarte ikke å si nei.. Hadde ikke tenkt så nøye gjennom det på forhånd heller, så de kom utenom visittid også.. Så det ble aldri ro følte jeg til å slappe av å sove før det plutselig var måltid for meg eller baby eller besøk..
Denne gangen har KK i bergen hvos jeg skal føde innført strengere regler.. Kun pappa/medmor og søsken av baby får komme i visittiden inne på barsel.. Om man vil ha besøk utenom må man ut i foajeen. Å den regelen har jeg tenkt å benytte meg av for det det er verdt.. :). Har allerede gitt beskjed til pappa, mamma og min søster at jeg ikke skal ha besøk på sykehuset. Kun datteren min og mannen min.. Må også gi beskjed til mannen sin familie om dette.. Gruer meg litt til det(men helt sikkert unødig, de takler det nok bra)

• Liker
Reactions: SMD
Eneste person som er garantert å få lov å besøke er min mor. Dette fordi hun har vært god støtte gjennom hele svangerskapet og untenom svangerskapet også, og vi har et godt bånd som jeg ikke trodde kunne bli sterkere lengre. Alle andre må jeg se det litt ann pga vi er førstegangs, så sambo har akseptert at jeg bestemmer litt ekstra de første dagene :-)

Sist gang(førstegangsfødende) fødte jeg i halv 11 tiden på formiddagen.. Pappa sendte melding rett etterpå og kom under 6 timer etter uanmeldt på døren(IKKE greit).. Han var kjapp da siden det var utenom visittid.. Så kom de rennende en etter en.. mamma , min søster.. Neste dag kom svigers.. de er skilt så de kom med nye partnere og barn. Dagen etter kom mannen sine besteforeldre.. Klarte ikke å si nei.. Hadde ikke tenkt så nøye gjennom det på forhånd heller, så de kom utenom visittid også.. Så det ble aldri ro følte jeg til å slappe av å sove før det plutselig var måltid for meg eller baby eller besøk..
Denne gangen har KK i bergen hvos jeg skal føde innført strengere regler.. Kun pappa/medmor og søsken av baby får komme i visittiden inne på barsel.. Om man vil ha besøk utenom må man ut i foajeen. Å den regelen har jeg tenkt å benytte meg av for det det er verdt.. :). Har allerede gitt beskjed til pappa, mamma og min søster at jeg ikke skal ha besøk på sykehuset. Kun datteren min og mannen min.. Må også gi beskjed til mannen sin familie om dette.. Gruer meg litt til det(men helt sikkert unødig, de takler det nok bra)

Er på kk vi og skal, og tenker jeg kommer til å nytte meg av den regelen deres. Så kan de heller komme på besøk når vi er kommet oss hjem :)

Jeg vil gjerne ha besøk og vise fram lillebror :)
På sykehuset kommer nok bare barna, mine foreldre og svigers. :)
Bare søsken som får komme inn på rommet. Litt kjipt synes jeg, skulle gjerne hatt mamma der.
:)

Back
Topp