Besøk på sykehuset

Jeg ønsker ikke besøk første dag på barsel, da vil jeg kun ha pappaen og storebrødrene der. Dag nr 2 kan evt besteforeldre/tanter/onkler/oldeforeldre komme. Men til gjengjeld ønsker jeg ikke så mye besøk hjemme første dagene da jeg vil at vi skal få litt tid å slappe av og bli kjent med lille før vi får huset fullt.

Kommer til å gi beskjed til samboeren om hva jeg ønsker og ikke så får han si fra til sin familie (de er veldig veldig ofte på besøk, så regner med de renner ned døra med en gang hvis de ikke får klar beskjed.) Jeg kommer til å si fra til min familie før fødselen.

Selv ønsker jeg gjerne masse besøk men spørs hvor lenge vi skal være der ☺ Men sånn som det der er noe min farmor fint tar seg frihet til å gjøre.... Noen mennesker er rett og slett frekke og tenker kun på seg selv...!

Hadde ringt henne og sagt at det er utelukket med besøk på sykehuset etter keisersnittet og at dere tar kontakt når dere er klar for besøk. Om du da føler deg fin kan dere jo selv se det an om hun får komme på besøk eller ei.

Sorry, men for ei sta kjerring du har til farmor da gitt :P

Det er faktisk du og du alene som bestemmer om du vil ha besøk eller ut og gå noen sted. Dersom pappaen vil vise frem barnet og du ikke vil være med så kan jo han ta seg en tur i kantina en liten stund. Uansett er det ingen som skal tvinge dere til noe dere ikke vil. På Ullevål har de klare regler fikk vi beskjed om at all besøk avtales via mobil direkte med foreldrene. De gir ikke noe informasjon eller slipper folk inn med mindre det er nærmeste pårørende (det er det som er fylt ut i skjema av pasienten og ikke hva som faktisk er familie relatert). Om sykehuset gir ut informasjon og forteller at det er greit å komme på besøk syns jeg du skal gi klar beskjed om at det ønsker du ikke. På mobilen kan du bare skru av lyden og sende mld og si at du ikke orker besøk. KS er tross alt en temmelig stor operasjon og du må få lov å komme deg uten å måtte løpe halve sykehuset rundt etter ønske fra andre.

Ingen sykehus har lov til å gi ut informasjon til hvem de vil av familie og slekt. Dette går som sagt på taushetsplikt. De har da heller ikke lov å bekrefte at man er innlagt, med mindre det er til næreste pårørende og du har samtykket dersom du er istand til det! Dersom pasienten ikke er i stand til å gi samtykke kan informasjon gis næreste pårørende uten pasientens samtykke. Kun når det er nødvendig og den informasjon som er nødvendig!

Nå har jeg til og med liggi på intensive hele dagen siden livmora trakk sag sammen men løsnet igjen og fylte seg med en liter blod. Heldigvis hadde jeg godt med blod, og livmora har trukket seg sammen igjen, men har jo mistet en hel dag med bebisen, hun har bare vært innom litt med pappan sin innimellom.
Så nå vil jeg jo vertfall ikke at de renner ned dørene her....

Nå har jeg til og med liggi på intensive hele dagen siden livmora trakk sag sammen men løsnet igjen og fylte seg med en liter blod. Heldigvis hadde jeg godt med blod, og livmora har trukket seg sammen igjen, men har jo mistet en hel dag med bebisen, hun har bare vært innom litt med pappan sin innimellom.
God bedring :-)

God bedring! Og gratulerer så mye! :)

Gratulerer med bebiss!! Bare prioriter dere selv ;) <3

Huff da, håper du kommer deg raskt og får lille babyen tett inntil deg så mye du vil snart!
Gratulerer med baby❤️
Lytt til deg og dere, og ignorer slitsom familie! Er din egen familie du skal passe på og være sammen med nå:)

Back
Topp