Besøk på sykehuset

Barnslig

Glad i forumet
Er det bare jeg som ikke ønsker så mye besøk på sykehuset? ?
Synes det er greit med pappan og søsken. Men vet ikke om jeg vil ha mer besøk.
Nå har min farmor ringt sykehuset for å undersøke når hun, moren og faren min kan komme, (jeg har keisersnitt i morgen) de bor halvannen time unna og skal komme for at jeg skal trille ungen ned i kantina og sitte der en halvtime før de kjører hjem lissom. Føler meg totalt overkjørt og veldig sint egentlig :-(
Er jeg vanskelig??

Vi har ikke hatt mye. Kun nærmeste familie( foreldre og søsken) i tillegg til barna:-) resten kommer når vi er hjemme:-)

Oh! Ringt til sykehuset og ikke deg liksom? :o
Her skal jeg ikke ta imot besøk i det hele tatt! Kunn storesøster som skal få komme :)
Her var oldeforeldre, besteforeldre og tanter å onkler innstilt på å få komme så snart ungen var ut, å med tanke på at vi faktisk har 8(!!) besteforeldre som forventet å komme på barsel så har jeg sakt at ingen får komme før vi er kommet hjem :)

Oh! Ringt til sykehuset og ikke deg liksom? :o
Her skal jeg ikke ta imot besøk i det hele tatt! Kunn storesøster som skal få komme :)
Her var oldeforeldre, besteforeldre og tanter å onkler innstilt på å få komme så snart ungen var ut, å med tanke på at vi faktisk har 8(!!) besteforeldre som forventet å komme på barsel så har jeg sakt at ingen får komme før vi er kommet hjem :)
Hun spurte meg for en stund tilbake om hun kunne, og jeg sa vi kan jo se det ann, og nå ringer hun sykehuset og plutselig er det ikke bare hun men foreldrene mine også. Ingen har fått besøke meg de tidligere gangene, utenom storebror og pappan. Så synes jo de burde ha det i bakhodet at jeg ikke har ønsket besøk tidligere ganger. Men å ringe sykehuset tar kaka.

Vi fikk mye besøk sist, og ønsker ikke det denne gangen. Men er jammen ikke lett å styre familien:/

Hun spurte meg for en stund tilbake om hun kunne, og jeg sa vi kan jo se det ann, og nå ringer hun sykehuset og plutselig er det ikke bare hun men foreldrene mine også. Ingen har fått besøke meg de tidligere gangene, utenom storebror og pappan. Så synes jo de burde ha det i bakhodet at jeg ikke har ønsket besøk tidligere ganger. Men å ringe sykehuset tar kaka.

Da har æ sendt en sms eller ringt å sakt at dæm kan spar sæ turen ! Evt la sykesøster gi beskjed om at du ikke tar imot besøk når dæm kjæm hvis dæm kjæm likevell liksom!
Herregud kjenne æ blei helt paff æ no! Kæm som får sæ t å ring sykehuse liksom ? D syns æ va et stort overtramp å null respekt for dæ!

Så dårlig gjort å overkjøre deg slik. Hva fikk hun til svar? Jeg ble oppfordret på sykehuset til å ha minst mulig besøk i dagene etter keisersnittet. ( ønsket heller ikke mye besøk på sykehuset) Og var tydelig på dette ovenfor de nærmeste rundt oss. Så det var bare storebror og mannen de to første dagene. Deretter følte jeg meg i så god form at min mor og mannen sin mor fikk komme en liten tur. Resten fikk pent vente til jeg kom hjem.

Ble helt satt ut selv når hun fortalte at hun hadde ringt sykehuset :-( og veldig skuffa egentlig, skulle tro jeg var en liten jentunge :-(

Er det bare jeg som ikke ønsker så mye besøk på sykehuset? ?
Synes det er greit med pappan og søsken. Men vet ikke om jeg vil ha mer besøk.
Nå har min farmor ringt sykehuset for å undersøke når hun, moren og faren min kan komme, (jeg har keisersnitt i morgen) de bor halvannen time unna og skal komme for at jeg skal trille ungen ned i kantina og sitte der en halvtime før de kjører hjem lissom. Føler meg totalt overkjørt og veldig sint egentlig :-(
Er jeg vanskelig??
Syns absolutt ikke at du er vanskelig. Ganske drøyt av hun å gjøre noe sånt, de kan vel vente noen dager med å få se babyen! Kjenner nesten jeg blir litt irritert her på dine vegne.

Unnskyld meg, men det er absolutt ikke OK oppførsel! Jeg hadde blitt så sint, og skuffa.
Her har vi sagt at besøk på sykehuset er greit(første barnebarnet på begge sider så alle er veldig spente), men at første dagen på barsel får ingen komme. I tillegg har vi informert om at vi ikke ønsker å bli nedrent av besøk den første tiden, fordi vi regner med at vi vil ha den første tiden til å bli kjent i ro og mak.

Så dårlig gjort å overkjøre deg slik. Hva fikk hun til svar? Jeg ble oppfordret på sykehuset til å ha minst mulig besøk i dagene etter keisersnittet. ( ønsket heller ikke mye besøk på sykehuset) Og var tydelig på dette ovenfor de nærmeste rundt oss. Så det var bare storebror og mannen de to første dagene. Deretter følte jeg meg i så god form at min mor og mannen sin mor fikk komme en liten tur. Resten fikk pent vente til jeg kom hjem.
Hun ble bedt om å ringe senere for å se hvor jeg var på søndag, alt bak min rygg.

Dette er en av få ganger i livet du har full rett til å være 100% egoistisk tenker no jeg, så du skal ikke ha dårlig samvittighet for det her! Det er først og fremst mor, far og nyfødt den tiden handler om, og evt søsken.
Vi hadde kun storebror og besteforeldre, sistnevnte var kun pga de måtte kjøre storebror :-)

Hun ble bedt om å ringe senere for å se hvor jeg var på søndag, alt bak min rygg.
Har hun fått informasjon om deg? Altså i det hele tatt så mye som en bekreftelse på at du er eller skal innlegges fra spl via telefon? Isåfall ville jeg gikk de som utga informasjonen om at dette er brudd på taushetsplikten. Jeg hadde blitt mildt sagt forbanna! Ville gitt beskjed at de kan få vente til du er klar til p ta imot besøk og at du selv gir beskjed når den tid kommer. Fram til det får de bare tvinne tommeltotter og være fornøyd med det dere velger å sende sv informasjon og evt bilder....

Først å fremst så var det dårligt gjort av de. Hade sakt ifra eg att de trapar ned på deg.

Eg selv ska først å fremst ha besøk av pappan og mina 2 barn ensama.
Sen tror eg får besøk av min sviggerinna visst hon ikkjw e vekkreist .
Har faktigst invitert en veldig god venninna av meg å komma på besøk. Hon er en av de som finns før meg hela tiden . Nær tid som helst på dygnet .
Klart alla ska inte komma på likt

Jeg har sagt til familien at vi ikke ønsker besøk på sykehuset. :)

Den eneste som får komme på besøk er kommende storesøster såklart. De andre får vente til vi er hjemme.

Spesielt etter et ks ville jeg gitt beskjed om at de må vente, at du ikke ønsker besøk. ;) Blir de snurt får det så være, snakk om å overkjøre den nybakte mamman ved bare å erklære at de kommer. :o

Jeg har sagt så enkelt at det er pappas jobb å si nei hvis det skulle bli et problem. Og hvis jeg er sliten etter fødsel må han ta med kidden en liten halvtime på stuen.

Jeg vil faktisk ha besøk på sykehuset jeg da.. MEN jeg syns det skal være helt opp til mor og far å bestemme! Ingen andre har rett til å ta den avgjørelsen!
Kanskje du må være tydeligere og si at du sier fra når det passer? Keisersnitt hender jo blir utsatt både timer og dager pga akutte operasjoner, så er jo helt dustete å planlegge når de skal komme allerede nå!?

Jeg ønsker ikke mye besøk på sykehuset. Har sagt fra at vi gir beskjed dersom de er velkomne. Man aner jo ikke hvordan formen er, hvor lang tid fødsel tar og om man sliter med amming osv. Enig med de andre her at dette bør du si fra om. Du har lov til å være egoistisk, særlig akkurat med dette.

Back
Topp