Besøk på sykehus

Vi skal ikke ha noe besøk på sykehuset, det blir FaceTime med søsken også tar vi besøk når vi kommer hjem. Er ikke mange dagene vi er der uannsett :)

Min første ble født under korona, mars21, og vi fikk ikkje ha besøk på sjukehuset. Vi var også innlagt på nyfødt intensiven så det tok 8 dager før vi var hjemme. Dette gikk helt fint, begge sett med besteforeldre bor i bygda vi bor i, og fikk stikke innom med en gang vi kom hjem. Det blir likt denne gangen. Ingen besøk på sjukehuset, med unntak av pappaen og storebror (så lenge sjukehuset tillater det. Her er så mye innleggelser med influensa og korona no, at sjukehuset er fullt, og ingen får besøke!!). Trenger tiden der selv for å bli kjent med den lille, og bli vandt til kroppen min igjen. Sist gang ble jeg klipt pga setefødsel, så det var vondt å bevege seg rundt og sitte skikkelig lenge etterpå.

Her ble det helt tilfeldigvis motsatt, og det angrer jeg på. Eller, jeg angrer på at jeg i forkant bastant sa nei til besøk på sykehuset og så ble ting som de ble - for da viste mine foreldre hensyn og ble hjemme, og jeg ville gjerne nå i ettertid at ting hadde blitt litt likt for alle. Jeg hadde klart det, men jeg følte meg jo ikke fresh nei :) Og kanskje hadde jeg angret på det også, men det burde vært likt selvom de ikke klager i ettertid.

I vårt tilfelle så har vi snakket om at det kommer til å bli minimalt med besøk på sykehuset. Vi kommer kun til å tillate storesøster, min mor og svigermor (da det er de to vi har nærmest forhold til).
Min mor kommer til å få komme inn på rommet mitt da jeg vet at jeg vil være komfortabel med det uavhengig av hvordan formen er.
Dersom formen etter fødsel gjør at det ikke føles komfortabelt og naturlig at svigermor kommer inn på rommet, har vi blitt enige om at barnefar kan ta babyen og svigermor med seg inn på pårørenderommet.
Tenker det kan være en god løsning for alle dersom det blir behov for det. Og for å være helt ærlig så vil jeg tro at de viktigste personene for svigermor å treffe vil være barnebarnet og sønnen! :happy:

På St Olav er det bare partner og eventuelle søsken som får komme på besøk mener jeg, så her blir det uansett ikke besøk av noen andre.

Litt usikker mtp besøk, såklart får søsken komme, men tror ikke jeg orker å ha svigermor på besøk de første dagene i hvertfall. Blir nødt til å være der 4 netter pga KS, så hvis formen tillater det tar jeg muligens i mot besøk på dag 3 eller 4 så jeg får kommet meg litt.

Back
Topp