besøk på føden

~lille lavendel~

Forelsket i forumet
hva tenker dere om det? jeg er ikke gira på besøk på føden. syns de dagene er travle, man skal sette seg inn i så mye og føler seg ikke så pigg akkurat. satser på kun besteforelde en liiiiiten tur innom. tror vi må være flinke å si fra... orker ikke timevis med besøk..... kunne egentli tenkt meg å ikke ha besøk i det hele haha

Det hadde vært koselig syns jeg da :) men nå bor nærmeste familien 1 1/2 time med bil fra sykehuset, så tror ikke det blir nokka besøk, og håper på at vi slipper å være på sykehuset så lenge uansett :)

Siden familiene våre bor så langt unna, er jeg ikke egentlig redd for at noen skal renne ned dørene på barsel, men det er jo bare å si fra at de kan få komme når dere er hjemme igjen (og be dem ta med mat :) ).

Det tar jeg som det kommer. Har vi en tøff fødsel som sist så orker jeg ingenting i det hele tatt.
Det er jeg som har født så det er det jeg som skal bestemme! ;)
Ferdig med den saken... Haha.. Så ''ego'' kan jeg være. ;)

Siat hadde jeg besøk bare timer etter fødselen. Hovedgrunnen var at jeg manglet mye i fødebaggen (for den ble aldri pakket) så min mor fikk æren av å fylle på. Og da kom de på besøk samtidig. Men formen var fin, så var ingen problem å få besøk.
Men tror det er greit å se formen an og ta det derfra.

Her seie maen at han bare stikke av med babyen hvis d komme besøk og eg ikkje e i form :confused:

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg tar det som det kommer :) er jeg i form er det greit, om ikke sier jeg nei...

Jeg er litt motsatt da.. Jeg vil at alle skal komme på føden, for da nå de gå når visitten er over. MYE VERRE synes jeg når de absolutt skal hjem til deg og blir sittende i timesvis. Så det er rett før du sover i kaffekoppen.

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli

Tar det som det kommer rett og slett.. Liker og ha besøk og folk rundt meg hele tiden :D
Men det avhenger av hvordan fødselen er og hvilken form eg er i :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg vil nok ikke ha noe særlig besøk samme dag som fødselen, vil sove ut ei natt først. Men etter det er det koselig med besøk, og da er de forhåpentligvis ferdig med det for noen dager. Synes det er mye bedre med litt besøk på føden enn at de kommer når vi kommer hjem, da vil jeg være i fred og få kost oss sammen som familie og få inn rutiner og sånn. Men det er viktig å si fra at det ikke passer med besøk og være streng på det. Men storesøster kom svigerforeldrene mine mens jeg sov ut etter fødselen og ble vist inn på rommet vårt. Og de sto på trappa da vi kom hjem fra sykehuset og ble i flere timer. Og da hadde jeg vært innom kjøpesenteret en tur på vegen hjem for å handle litt klær og vi hadde vært en grundig tur på butikken (fødselen kom litt brått på, så vi manglet både noe klær og det meste av mat og bleier og alt). Med lillesøster hadde vi kun besøk av broren min og søstra til mannen min samme dag. da hadde vi sovet ut og de fikk komme hver for seg en liten tur, men ingen andre. Svigerinna mi fikk komme mot at hun hadde med seg sjokolade til meg som "trengte" sjokolade. :P Ingen kom hjem til oss de første par dagene. Det var veldig godt. :)

Her er d bare besteforeldre og søsken av babyen som får komme på besøk, og pappaen da selvsagt. Ga beskjed forrige gang at eg ikke ville ha besøk på sykehuset, pga visste ikke hvordan formen var. Fikk besøk når me kom him helle, og klarte bare å amme liggende, og plutselig sovnet eg....... Men d var jo bare nærmeste familie som kom rett etter vi var komt him, så de bare ble sittende og fikset alt, mens eg sov

Jeg er en sosial type og syns det er kos med besøk;) de som vil få komme;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Nå håper jeg jo at jeg får reise hjem så snart som mulig etter fødsel.
Men om jeg ikke får det så håper jeg at det kommer noe besøk.
Jeg trives ikke på sykehus og i alle fall ikke uten besøk ;)

Kun besteforeldre, far og søsken som får komme.
Gruer meg litt med tanke på min egen far... vil ikke at han skal dukke opp på sykehuset...
Han kommer jo til å bli stolt som en hane, men de siste årene har han i grunn blitt mer ustabil og kjenner ikke sitt eget sosiale beste... (drikker jevnlig, selv om han ikke er synlig beruset/full, så merker man at han ikke er ved sine fulle fem.) Jeg vet ikke hvor jeg har fyren eller hvordan jeg skal takle ham. Kjenner jeg blir sliten bare med tanken....
Søstera mi fikk jo nettopp barn - og der troppa han opp på sykehus utenfor visitt tid, uten forvarsel, helt shabby... hadde tatt på seg finere klær da, det skal han ha... men det var ikke så god opplevelse fra min søsters side...

Vurderer nesten å bare la være å ikke si ifra til ham før vi har kommet oss hjem.... men jeg er jo glad i mannen selv om livet hans skranter noe fælt for tiden...
Det er så mye i denne affæren, kunne ha skrevet en hel bok sikkert...

Råd/tips tas imot med takk :)

Gruer meg litt med tanke på min egen far... vil ikke at han skal dukke opp på sykehuset...
Han kommer jo til å bli stolt som en hane, men de siste årene har han i grunn blitt mer ustabil og kjenner ikke sitt eget sosiale beste... (drikker jevnlig, selv om han ikke er synlig beruset/full, så merker man at han ikke er ved sine fulle fem.) Jeg vet ikke hvor jeg har fyren eller hvordan jeg skal takle ham. Kjenner jeg blir sliten bare med tanken....
Søstera mi fikk jo nettopp barn - og der troppa han opp på sykehus utenfor visitt tid, uten forvarsel, helt shabby... hadde tatt på seg finere klær da, det skal han ha... men det var ikke så god opplevelse fra min søsters side...

Vurderer nesten å bare la være å ikke si ifra til ham før vi har kommet oss hjem.... men jeg er jo glad i mannen selv om livet hans skranter noe fælt for tiden...

Huff. Ikke lett situasjon det der.
Har ingen gode tips akkurat nå.

Men sender deg en stooor klem ♥

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

har et anstrengt forhold til svigerfar her i huset, veldig lang historie.... Men han bor i Oslo, så håper ikke han hopper på flyet og kommer når babyen er født, selv om han er troende til å gjøre noe slikt, og da forvente full oppvarting hjemme hos oss i en uke eller to....... Men da må vi bare gi beskjed, svogeren min er ungkar og bor rett borti gata, så da får han bo der. Men vanskelig å gi beskjed om sånt!

men kanskje d er lurt som du sier å vente me å si d til han før du er kommet hjem. Da klarer du å slappe av og ta d me ro til du kommer hjem, og enklere å håndtere en eventuell vanskelig situasjon hjemme.

Jeg vet jo ikke ...men her er sånn jeg håper på ...

om jeg føder om natten og ingenting tilsier at jeg må være på sykehuset lengre enn til lunch så reiser jeg hjem .. da kan de heller komme på besøk hjemme :)

dere som har født før ..hvor lenge etter fødselen ringte dere rundt til familien?? kommer jo selvfølgelig ann på når på døgnet da.. og viste alle at dere var på vei til sykehuset??

men om jeg må bli på sykehuset så kommer dørene til å bli trakket ned!! 5 nieser som storgleder seg til endelig en gutt i familien :) er jo søte da .. :)

Her er det jo som Frøken Fryd skriver, kun far, søsken og besteforeldre som får komme.
Eg for min del har sagt til samboer at når babyen er kom, så skal han hente litlå så hu får hilss på lillebror før evt andre kommer. Grunnen til at eg har gitt såpass klar beskjed er at eg vet at svigermor heilt sikkert sitte å trippe, klar til å hive litlå i bilen og komme på sykehuset.. Men det vil ikkje eg ;) Litlå skal ha førsterett sammen med pappaen :)
Om besteforeldre skal få komme etter det må eg nesten se an, kommer jo an på hvordan fødsel har vert :) Men planen er også å komme oss fortest mulig hjem ;)

vi var jo en stund i tvil om leiet på lillebror. Da bestemte vi oss for at om det evt skulle bli keiseranitt så skulle eg legges ikk som vanlig, samboer skulle på operasjonsdagen kjøre litlå i bhg for så å komme til sykehuset. Seinere på dagen når skulle han hente litlå, så skulle vi tatt bilde av oss fire og sendt ut til familien ;)
Men nå ligger lille i hodeleie :) Men skulle det plutselig bli ks så blir det å fullføre den planen ;)

Jeg vet jo ikke ...men her er sånn jeg håper på ...

om jeg føder om natten og ingenting tilsier at jeg må være på sykehuset lengre enn til lunch så reiser jeg hjem .. da kan de heller komme på besøk hjemme :)

dere som har født før ..hvor lenge etter fødselen ringte dere rundt til familien?? kommer jo selvfølgelig ann på når på døgnet da.. og viste alle at dere var på vei til sykehuset??

men om jeg må bli på sykehuset så kommer dørene til å bli trakket ned!! 5 nieser som storgleder seg til endelig en gutt i familien :) er jo søte da .. :)

Jeg fødte på morgenen, så vi ringte foreldrene våre med en gang, de andre fikk en bildemelding :)De viste jeg var på sykehuset for å få noe å sove på, hadde ikke sovet på 3 døgn på grunn av kynnere.. Men at fødselen hadde startet viste de ikke :) hadde jeg ikke vært til mine foreldre på ferie ville ingen vist at jeg var på sykehuset :)

Her kan også bare besteforeldre besøke egentlig, men når broren min ble pappa fikk jeg være med på besøk. Har aldri opplevd fødsel og aner ikke hvordan jeg kommer til å ta det, men sånn jeg tenker nå vil jeg jo vise frem lille :) Det tar et par timer å kjøre, men det tror jeg de stolte besteforeldre driter i når de vil se barnebarnet :p Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å si nei heller, hvis formen ikke tillater det.. Finner vel ut av det :)

Back
Topp