Besøk på barselavdelingen

Jeg syntes det var kjempekjedelig å være på sykehuset forrige gang, og satte pris på et besøk om ettermiddagene. Denne gangen har jeg termin på julaften og foretrekker nok å komme meg hjem så fort som overhodet mulig etter fødsel, og forventer julefeiring hjemme når vi kommer hjem :) Bor under 10 minutter fra sykehuset.
 
Off jeg kjenner at jeg gruer meg til å si ifra om dette. Jeg er gravid med vårt første barn og sånn som jeg tenker nå vil jeg at det skal kun være samboer som er sammen med oss den første tiden! Håper virkelig vi møter forståelse.
Jeg er i samme båt. Er selv førstegangsfødende og gruer meg veldig til denne besøks perioden. Særlig samboers mor og bestemor som nærmest forlanger at han skal kaste seg i bilen å hente de, uaktuellt :p

Ellers har man vel de vennene som hinter "men du orker ett lite besøk vel" eller de som bare kommer uanmeldt.
Håper folk viser litt forståelse, for jeg liker ikke å være kjip, jeg tenker at etter fødsel så har vi lov til å være litt egoistiske og si nei :D
 
Jeg er i samme båt. Er selv førstegangsfødende og gruer meg veldig til denne besøks perioden. Særlig samboers mor og bestemor som nærmest forlanger at han skal kaste seg i bilen å hente de, uaktuellt :p

Ellers har man vel de vennene som hinter "men du orker ett lite besøk vel" eller de som bare kommer uanmeldt.
Håper folk viser litt forståelse, for jeg liker ikke å være kjip, jeg tenker at etter fødsel så har vi lov til å være litt egoistiske og si nei :D
Vil jo heller ikke være kjip...har en venninne som garantert kommer til å rynke på nesa når jeg ytrer ønsket om fred den første tiden. Hun er selv en sånn person som ikke kan få nok selskap...:) jaja uansett, det er vårt barn og vår tid så vi må selv få bestemme:)
 
Vil jo heller ikke være kjip...har en venninne som garantert kommer til å rynke på nesa når jeg ytrer ønsket om fred den første tiden. Hun er selv en sånn person som ikke kan få nok selskap...:) jaja uansett, det er vårt barn og vår tid så vi må selv få bestemme:)
Jeg hadde en venninne som spurte om å få være med på fødselen :O "jeg har aldri vært med på en fødsel" det har ikke min samboer heller.
Så hun ble litt furt og sa "men da venter kommer jeg heller på sykehuset når du har født" jeg svarte bare at vi fikk se ann formen og evnt besøkelsestid.
Merker at hun liker å prøve seg og er tydelig vis vant til at folk sier ja når hun herser så mye.
 
Jeg hadde en venninne som spurte om å få være med på fødselen :O "jeg har aldri vært med på en fødsel" det har ikke min samboer heller.
Så hun ble litt furt og sa "men da venter kommer jeg heller på sykehuset når du har født" jeg svarte bare at vi fikk se ann formen og evnt besøkelsestid.
Merker at hun liker å prøve seg og er tydelig vis vant til at folk sier ja når hun herser så mye.
Whaaaat?? Haha da får hun bare være furt;)
 
Tror nok det blir bare oss første dagen, så mulig en kort visitt av besteforeldre dagen etterpå :)
 
Jeg tenker veldig mye på besøkstiden, både på sykehuset og hjemme...Jeg har kronisk sykdom, så veit for det første ikke åssen formen min vil være...Det er bare barnets besteforeldre (og evnt. søsken) som får besøke en time på kvelden på sykehuset jeg skal føde - Drammen sykehus. Pappa bor i Drammen og mamma 45 min unna. De vil nok besøke, men jeg må se an. Verre er det med svigers....Svigerfar bor 3,5 timer unna, så regner ikke med at han kommer. Svigermor og hennes samboer bor 1 t og 45 min fra oss og har 2,5 t til sykehuset. Jeg sa til svigermor at jeg ikke kom til å orke overnattingsbesøk da vi kom hjem. Da svarte hun så fint; Nei, men vi tar bare bobilen vi og sover i den....!!!??!! HJELP!!! Jeg orker ikke camping-gjester i gårdsplassen DA!!! Hvis hu kommer med ideen igjen, må jeg bare si ifra. Den dama eier ikke sperrer altså!
 
På St Olav er det kun besteforeldre som får komme på besøk en gang mens man er der, i tillegg til far og evt søsken som har ubegrenset adgang så klart. Iflg venninne som har født der så er det gull verdt og slippe besøk og masse mas. Litt verre hvis man virkelig vil ha besøk av "alle", men de har jeg faktisk ikke hørt om enda ;)

Ellers så er både svigerfamilie og alle på min side av den oppfatning at de skal holde seg unna til jeg er klar og inviterer. Er visst mange skrekkeksempler på begge sider av familien om besøk i tide og utide den første tiden som kommer meg tilgode. Helt greit, kjenner jeg, så får jeg se an formen først. Trøtt, sliten, sur og grinete mor tjener ingen ;)
 
Si fra til alle på forhånd at du gir beskjed om du vil ha besøk... Så får de bare bli sure på forhånd... Viktigste er deg, barnet og far.. En ny ting skjer i livet og man vet ikke hvordan d blir... Sliten, sår, vondt, ammeproblemer, sliten baby, legevisitt, få i seg mat og drikke selv oppi alt og søvn!!! Masse som skjer! Og går alt som en lek og man er i fin form med masse overskudd, ja så si fra at du vil ha besøk! Uansett så skal d respekteres av andre!!!!!! Du å baby er 1.pri:)
 
Svigerfar og svogeren min kom på besøk, men fant ut senere at svoger egentlig ikke fikk besøke meg på rommet. Litt rart i grunn siden jeg lå på barselhotellet..
 
Svigermor hadde nok lyst til å flytte inn hos oss!! Men jeg er flink til å si ifra når jeg føler det er nok, og det gjorde jeg. Dette er VÅR spesielle tid, og den vil vi nyte SAMMEN, ALENE. På sykehuset syntes jeg det kan være opp til foreldrene hvem de vil ha.
 
Ettersom at jeg blir å føde på Riksen, så er det nok kun storebror og svigerfar som blir å besøke oss på barsel(de skal bo i Oslo-området mens jeg blir satt igang), da resten av familien befinner seg i Ålesund :p Forhåpentligvis så får vi familierom slik at mannen min kan bo ilag med oss, men hvis ikke, så blir jo han ikke så langt unna. Har også venninner som bor i Oslo og håper de vil ta seg en tur innom. :)
 
Jeg har informert både min og hans familie om at jeg ikke ønsker besøk før jeg er klar for det. Jeg blir fort stresset av å ha folk tett på meg og ser for meg at det er mye å komme inn i med tanke på amming osv. Og da vil jeg helst ikke være mer stresset enn nødvendig. Fortalte at jeg sier ifra når vi ønsker besøk, om det tar et par timer eller opp til ei uke visste jeg ikke, men at jeg håpte de ville respekter mine ønsker. Min familie tok det kjempe fint, hans derimot begynte å beskylde meg for å holde dem unna barnebarnet dems før de begynte de å sutre til samboeren om at de ikke kom til å få treffe ungen før han ble 18...

:laughing001
 
Jeg derimot ville foretrukket besøk på barsel. Da tenker jeg på de litt mer fjerne slektningene som vil se babyen. Der trenger de ingen oppvarting, det er bare en times tid på ettermiddagen, og lite stress med det i forhold til besøk hjemme. Men her er det besluttet at det er vel ca ingen som slipper inn på sykehuset, muligens besteforledre? tenk så greit om min bror med familie kunne kommet innom på sykehuset, i stedet for at tanteungene mine, som selvsagt vil se det nye søskenbarent sitt, skal besøke oss hjemme. Det tar jo mye lenger tid det, rett og slett fordi ungene våre elsker jo besøk av søskenbarna sine, og halloi blir det....
 
Jeg liker ikke å være på sykehus. Med nr 2 reiste jeg hjem 6 timer etter fødsel. Håper det blir slik med nr 4 også, eller kanskje hjemmefødsel......
 
Hjemmefødsel tror jeg ikke jeg får her, tror ikke det er noen jm som driver med sånt, dessverre
Hadde det med nr to.

Men tidlig hjemreise vurderer jeg. Vi får se
 
Jeg håper på å få til tidlig hjemreise denne gangen. Har ikke fått muligheten de 2 andre gangene, da formen min har vært dårlig :)
 
Svigers fikk telefon om overstått fødsel etter et par timer, og svigermor var klar til å komme på besøk med en gang. Klokken var vel 7 eller noe slikt, om morgenen. Hun fikk avslag, gitt. :p
Jeg følte meg absolutt ikke klar for å ta imot besøk første dag. De var mer enn velkommen dagen etter da.
 
7 om morgenen, not happening

Men jeg hadde nok trolig tatt mot dem til visitttiden, det er jo et halvt døgn senere.

Nå er jo jeg tredjegangs da, og mest lysten på å bare komme meg hjem.
 
Min ble født på kvelden, og dagen etter kom tanter, onkler og besteforeldre. Dag to fikk ei venninne av meg og et søskenbarn av samboeren min komme. Sa nei til mange, da jeg følte det ble nok. Var ingen restriksjoner på besøk på dagtid.
 
Back
Topp