Besøk hos venner.

Smørblomst1

Forumet er livet
Januarlykke 2020
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤Januarlykke 2022❤
Vi har ein gjeng som samles innimellom for å kose oss, snakke og drikke sammen. Veldig koselig. Men no er vi invitert ila helga og de kommer jo til å reagere om eg plutselig ikkje drikker.

Hva gjør jeg? Forteller det sjøl om da e veldig veldig tidlig enda, eller late som jeg drikker?

Nå vet jeg ikke hvor stor gjeng det er snakk om, men jeg synes det er greit å ha venner å støtte seg på uansett om det er tidlig. Jeg har to venninner som vet det og synes det er kjempegreit å kunne snakke med de om det :) Slipper jo å komme med unnskyldninger da

Hvis det er gode venner, så hadde jeg bare sagt at jeg er gravid, men at de ikke må si det videre.

Jeg var invitert til middag (med vin) til min nære veninne da jeg var veldig tidlig i svangerskapet. Hadde ikke sagt noe til familien enda, men jeg bestemte meg for å fortelle henne det og ba henne ikke fortelle det videre til noen. Hun ble bare veldig glad og middagen ble avslappende for meg :)

Spørs som du sier om du er klar for å fortelle det eller ikke. Hvis du eks kan si det til verten, så kan det være enklere å skjule for de andre. Kjør, eller finn på en annen grunn til å være avholds - eller ta med egen flaske, hell alkoholfritt i en annen flaske. Jeg har selv gjort det siste, fordi jeg var sammen med noen jeg absolutt ikke var klar for å si det til - og de er nesten naboer, så ingen grunn til å kjøre

I forrige svangerskap var jeg på fest hos noen naboer veldig tidlig i svangerskapet. De var såpass ukjente at jeg ikke ønsket å si noe, så da gjorde jeg som Nymini skriver, kjøpte alkoholfri vin og helte oppi en vanlig vinflaske :) Lurt å gjøre om du velger å ikke fortelle noe.

Har litt samme problem, er invitert på fest med noen gamle venner og en del ukjente, og er ikke klar for å fortelle det der.. det er overnatting så jeg kan ikke skylde på kjøring, så jeg heller mot å gjøre som de over her skriver, helle alkoholfritt pver på andre flasker...:)

Gjør det du føler er best, hvis du kan stole på dem ville jeg nok sagt det til de nærmeste. For de ville da kanskje fått beskjed hvis det skulle gått galt også.?

Som andre her sier så spørs det jo på hva du ønsker selv og hvor god du kjenner de. Jeg ville sagt det siden det uansett kommer fram snart og jeg syns det er greit med åpenhet ved e eventuell SA.

Takk for svar alle sammen. De bor i nabolaget, så kjøring vil virke rart. Tror det blir alkoholfritt over på andre flasker :D syns nærmeste familie (mamma og søsken) og svigers bør få vite det før venner. Har selvfølgelig sagt det til min aller nærmeste venninne. Vi snakker om alt. Men denne andre gjengen er mer en sånn gjeng som har da veldig livlig i lag :)

Jeg holdt det skjult for nesten alle sist, fram til uke 12. Denne gangen har jeg valgt å være åpen i situasjoner der folk ville skjønt det uansett. Vinkveld for eksempel. Men skjønner at noen velger å vente med å fortelle.

Back
Topp