Besøk av pappa/søsken på barsel

Natta

Glad i forumet
Ble litt inspirert av en annen tråd:)

Hvordan er ordningen med barselbesøk av fedre og søsken på sykehuset dere skal føde på?

Her er det sånn at pappa/søsken kan være der hele dagen fra 10 - 20, bortsett fra i hviletiden kl 13 - 15. Vanlig besøkstid for andre er kl 17 - 18.

Ellers prøver de å legge til rette for at far kan få en seng og overnatte sammen med mor dersom du får enerom eller du bor alene på flermannsrom.
Det er nytt, for sånn tror jeg ikke det var når jeg fødte sist. Da var jeg alene på flermannsrom, men pappan fikk aldri noe tilbud om å sove på sykehuset sammen med meg.

vet ikke hvordan det er nå.. fødte på gamle ahus sist, og der var det ikke mulighet for pappan å overnatte..

På SiV kan pappaen være der hele dagen, med unntak av hviletiden som er fra 13-16 (hvis ikke jeg husker helt feil...)
Annet besøk er i besøkstiden 18-19.
For de som har familierom, så kan pappaen og evt søsken være der hele tiden, men dette rommet betaler man for pr døgn. (sikkert kost osv til andre enn den som har født)

Ullevål har barsel-hotell. Syntes det var flott med nr. 1. Deilig å bo privat på et hotell sammen - den nye lille familien, med den trygghet at du kan ringe på noen midt på natten hvis man blir usikker på noe. Skal føde på Ullevål denne gangen også, men det blir jo litt annerledes med nr. 2. Man føler seg tryggere og vil kanskje hjem så fort som mulig denne gangen... 

Anar faktisk ikkje korleis det er på sjukehuset i Fredrikstad...

På sjukehuset i Volda legger de til rette for at førstegangsfødende skal få familierom så godt det lar seg gjøre, og da blir jo pappaen der hele tida. Håper det klaffer slik for oss at det er rom ledig når det blir vår tur! [:)]

Her har vi hotell[;)] Sambo betaler litt for hver natt (husker ikke hvor mye)

ORIGINAL: mammatilsnart4!

Dersom eg får føda på lokalsjukehuset, så kan pappan vere heile dagen, bortsett fra mellom 13-14, da er det kviletid..

Men dersom eg skal føde i førde, så har eg ikkje peiling på korleis pappavisiten er.. [8|] Men dei bør vel kanskje ta litt hensyn til at det er 2,5 t å køyra fra her til førde..

Skal selv føde i Førde [;)]
Så da spørs det vel litt på hvor mange som føder på samme tid og om det er fullt på barsel...

KK i Bergen har vel et av de dårligste tilbudene etter nedskjæringer tidligere i vår....

Pappa/søsken mellom 17-20, andre mellom 19-20...

ORIGINAL: Natta

ORIGINAL: mammatilsnart4!

Dersom eg får føda på lokalsjukehuset, så kan pappan vere heile dagen, bortsett fra mellom 13-14, da er det kviletid..

Men dersom eg skal føde i førde, så har eg ikkje peiling på korleis pappavisiten er.. [8|] Men dei bør vel kanskje ta litt hensyn til at det er 2,5 t å køyra fra her til førde..

Skal selv føde i Førde [;)]
Så da spørs det vel litt på hvor mange som føder på samme tid og om det er fullt på barsel...

Eg har termin berre 4 dagar etter dag, kanskje eg ser deg i Førde da..! [;)][8D]

ORIGINAL: Stirlers

far og søsken kan komme hele dagen.. ellers er det besøkstid mellom 1730 og 1930 minns jeg, litt andre tider på helg.. ellers så må du ut av avd å ta imot besøk....

man får egne rom på fr.stad, den fødesta er barselrommet også (nytt på avd fra 2005)  sikkert så sant det ikke er max pressa med plass da..

St. olavs har bare enerom på barsel, og ellers barselhotell, så pappan får bo på sykehuset med mor og barn uansett[:)] Vet ikke helt åssen det er med besøk ellers, men det blåser jeg i så lenge jeg får ha sambo hos meg[8D][:)]

Her i Bergen er det helt elendig, har 3 jenter som vi har overnattet en natt på barsel loftet med. Nå har de skjært ned på det, så alle må inn på barsel avd, uten pappa, eller reise hjem. Det avhenger jo selvsagt om hvordan fødselen blir, men jeg satser på å dra hjem etter 2 timer. Orker ikke tanken på å være uten samboer/pappa den første natten. Tror de har 2 familierom, men hvor stor er sjansen for at de er ledig??? Jaja, får ta det som det kommer...

ORIGINAL: Mims

St. olavs har bare enerom på barsel, og ellers barselhotell, så pappan får bo på sykehuset med mor og barn uansett[:)] Vet ikke helt åssen det er med besøk ellers, men det blåser jeg i så lenge jeg får ha sambo hos meg[8D][:)]

jeg skal også på st.olavs

Jeg er også fornøyd så lenge pappaen får være hos meg. Vet han tenker at det er greit å dra hjem så fort som mulig, men nå er det opp til meg når vi skal reise hjem. får se hvor sliten jeg er og hvor mye hjelp jeg trenger før jeg får til amminga

På ASA er det "siesta" kl. 14-17, men man kan fremdeles ta imot besøk på utsiden av avd. Far har rett på å være så lenge han vil. De har flere familierom der også. Håper på å få det når det blir vår tur!!! :)

ORIGINAL: Blippetiblippblopp

ORIGINAL: Mims

jeg skal også på st.olavs

Jeg er også fornøyd så lenge pappaen får være hos meg. Vet han tenker at det er greit å dra hjem så fort som mulig, men nå er det opp til meg når vi skal reise hjem. får se hvor sliten jeg er og hvor mye hjelp jeg trenger før jeg får til amminga

St. Olavs er supre altså! Såååå glad jeg skal føde der.[:)]
Er nok greit å kjenne på det der og da ja, hvor lenge man skal være på barsel, er så vanskelig å vite på forhånd hvordan det blir. Og mamman er sjefen[8D][:D]

ORIGINAL: tigerbebis

På sjukehuset i Volda legger de til rette for at førstegangsfødende skal få familierom så godt det lar seg gjøre, og da blir jo pappaen der hele tida. Håper det klaffer slik for oss at det er rom ledig når det blir vår tur! [:)]

Veit du kor monge familierom der e? Trudde der va berre to stk ej.. Og vi e maange so ska føde i disse tide! Og visst vi må ligge på fleirmannsstue må pappaen følge vanlige besøkstide:(

ORIGINAL: hormonbomba*3

ORIGINAL: Stirlers

far og søsken kan komme hele dagen.. ellers er det besøkstid mellom 1730 og 1930 minns jeg, litt andre tider på helg.. ellers så må du ut av avd å ta imot besøk....

man får egne rom på fr.stad, den fødesta er barselrommet også (nytt på avd fra 2005)  sikkert så sant det ikke er max pressa med plass da..

ja, min samboer skal bo der hele tia:) man får eget rom med dobbeltseng om ønskelig har jordmor på sykehuset sagt til oss[:D]

Hvis man fåre enerom/ligger på flermannsrom alene får man ha far hos seg hele tida frem til 22, med unntak av siesta (13.30-15.30). Hvis man ligger på rom alene kan far få bo på sykehuset, men må betale for mat og drikke.

Gleder meg til å komme på fødeavdelinga på Ringerike, det virker så bra der [:D]

ORIGINAL: Flizen

Ullevål har barsel-hotell. Syntes det var flott med nr. 1. Deilig å bo privat på et hotell sammen - den nye lille familien, med den trygghet at du kan ringe på noen midt på natten hvis man blir usikker på noe. Skal føde på Ullevål denne gangen også, men det blir jo litt annerledes med nr. 2. Man føler seg tryggere og vil kanskje hjem så fort som mulig denne gangen... 

Her og. [:)]
Fødte på ABC sist, og skal det samme nå. Når man føder der får man "bo" på hotellet. Kjempefine rom og som Flizen sier er det godt å ha jm rett utenfor døren hvis man lurer på noe. [:)]

Hadde et kjempeflott opphold der sist, og tror nok vi blir to-tre dager som sist, også denne gang. [:)] Vi lurer også på å ha Leon over natten der en natt. Da blir det den nye familien på fire på samme rom. [:)]

Back
Topp