Bergening av vekst uke : 36

Tia**

Glad i forumet
Hii, var på måling i går fikk da estimert at gutten har godt opp til 3050 g... litt av en unge[:)][:)] i uke 33 var han estimert til 2075 så han har vokst en hel kg... håper bare han ikke vokser like mye de neste dagene[&:][&:][&:] da blir han en stor unge.... Noen som har vekt på nurket ???

Jeg var på vekstestimering i forgårs 35+2, og da var nurket ca. 2,9 kg. Dette var visst litt over gjennomsnittet, han lå ca en uke foran i vekt:) Men hun regna med at han ikke ble større enn 3500-4000 gram ved termin, og det kan vi jo leve med[:)]

Jeg har vært til ekstra oppfølging og vekstkontroll pga lavt SF-mål. Var på kontroll nå på tirsdag, og da ble lillegutt estimert til ca 2,6 kg i uke 37+4. Det var visstnok 19 % under gjennomsnittet. Er estimert til å ligge på litt i overkant av 3 kg ved fødsel.

Hvem er det som "utfører" vekstestimering? Jeg vil også vite hvor stor den lille i magen er/blir .

Jeg får det på sykehuset, pga stoffskiftet.. men hvis du ikke har krav på det kan man gjøre det privat, men koster penger[:D][:D]

Ok. Gidder ikke bruke penger på det, han kommer jo ut snart og da får vi jo vite det, gratis[;)]

Jeg var på vekstestimering i uke 32. Da var h*n 18% over snittet, og det ble regnet ut at hh*n kommer til å veie mellom 4000-4500 gr ved fødsel...

forrige var 4000 akkurat, og det gikk veldig greit, så prøver å ikke være altfor stressa...

Jeg har hatt vekst estimering noen ganger. I uke 36 var hun 2600..Sa hun lå på 43 persentilen...men ikke noe prosentvis under eller over... Bare at det var ok, og at hun følger sin egen kurve. Har litt lav sf mål da..30 cm i uke 36. Men var vist pga hun har lagt seg ned i bekkenet(ikke festet)... så tar det med ro. Storebror var 3500 når han ble født. Så tenker dette blir litt det samme:)

Uke 35 var barnet mitt estimert til 2600 gr, legen sa det var norsk standard :) Ville være 3600 til termin [:D]

ORIGINAL: Mille82

Hii, var på måling i går fikk da estimert at gutten har godt opp til 3050 kg... litt av en unge[:)][:)] i uke 33 var han estimert til 2075 så han har vokst en hel kg... håper bare han ikke vokser like mye de neste dagene[&:][&:][&:] da blir han en stor unge.... Noen som har vekt på nurket ???

3050 kg?! [:-] Hehe, sjønner du mente 3050 g, men fikk bakoversveis her [8D] Det hadde blitt en kraftig plugg i det tilfelle [:D]

Back
Topp