Bergene termin

Isla

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Marsipanene 2019
Oktoberlykke2020❤
Jeg har beregnet termin ut ifra det jeg mener er rett og ikke når mensen startet. Det er forskjell på nesten ei uke. Tror selv 5+3 og termin etter mens er 6+1.

Tenker når jeg skal ta kontakt med lege og jm så blir det vell feil å oppgi hva jeg tenker, å de kommer til å regne ut ifra mens uansett liksom.

Liksågreit å forholde seg til mens term inntill videre da?
 
Det kommer an på hvorfor du mener termin er annerledes enn menstermin. Selv kan jeg ikke bruke menstermin pga lang syklus med sen EL, men jeg vet når EL var, og bruker dermed EL til å fastsette termin.
 
Det kommer an på hvorfor du mener termin er annerledes enn menstermin. Selv kan jeg ikke bruke menstermin pga lang syklus med sen EL, men jeg vet når EL var, og bruker dermed EL til å fastsette termin.

Fikk aldri pos El test så tror den var forsinket samt fitbit viser tydelig pulsdipp, hvor det ut ifra pos graviditetstest samsvarer med når egget sikkert festet seg :) Fikk pos g test etter det jeg mener er 9dpo og cb digital har stemt med å vise gravid 1-2 og 2-3 etter mine beregninger også.
 
Jeg har 35dagers syklus, og eggløsning da to uker før mens. Så det blir jo feil når legen regner med kalkulator på nett, hvor standaren er 28 dager, men orka ikke kverulere. Er uansett ikke 100% sikker på termin da siste «mens» var en spontanabort, så får se hva de sier på TUL på onsdag :) Tror jeg er 8 uker idag eller imorgen hvertfall.
 
Her tror eg også at eg er kortere på vei enn det menstermin sier. Men det finner de ut av på ultralyd, så ikke noe å stresse med :happy: Frem til du får en endelig termin så er det bare å legge menstermin til grunn
 
Her tror eg også at eg er kortere på vei enn det menstermin sier. Men det finner de ut av på ultralyd, så ikke noe å stresse med :happy: Frem til du får en endelig termin så er det bare å legge menstermin til grunn

Blir plutselig litt lengre på vei da :D
 
Men har bestilt tul, da er jeg i uke 9+2 etter egen regning :)
 
Min menstermin beregner at jeg er lenger på vei, jeg går ut i fra EL da jeg tempet og registrerte el og implantasjon. Så legen mener jeg er lenger på vei, men ved OUL vil jeg nok bli flyttet til el termin og da slipper jeg bli skuffet :p
 
Jeg beregner etter El siden syklusen min har variert fra fra 28-35 dager. Men har funnet ut at jeg har 14-12 dager periode fra El til mensen kommer. Så appene mine har forskjellige termin datoer på opptil en uke.
 
Jeg beregner også fra EL. Har omtrent 28-dagers syklus, men får EL sent så blir mer rett på denne måten.
 
Det skiller 6 dager på mens-termin og det jeg tror er EL-termin. Følger menstermin inntil videre (som jordmor og gjør), litt fordi jeg har blitt satt frem 6 og 8 dager på ultralyd i de to forrige svangerskapa mine .
 
Da tenker jeg jeg går ut ifra mens termin så får vi heller justere om 15 ukers tid :D
 
Jeg tenker utfra EL pga kort syklus. Sist tok jeg ut fra mens selv om jeg visste det ble litt feil - og jordmor regna jo også utfra mens. Men på UL ble datoen mer riktig ift EL. så denne gangen rekner jeg slik. Det er jo slik kalkulatoren på babyverden fungerer også:)
 
Back
Topp