Bergen...

Dordy**

Glad i forumet
skal på jentetur til Bergen om 14 dager..

Noe vi ikke burde gå glipp av?

*utesteder
*spisesteder
*shopping
*osv.

Er ikke kjent i Bergen:)

ORIGINAL: Dordy**

skal på jentetur til Bergen om 14 dager..

Noe vi ikke burde gå glipp av?

*utesteder   - Her er jeg helt utdatert, så aner ikke hva som er bra lengre i det hele tatt [:D]
*spisesteder - Jeg er veldig glad i Escalon, en liten sjarmerende Tapasrestaurant som ligger oppe ved fløibanen.
*shopping - I selve Bergen sentrum ligger vel det meste av kjedebutikker. På kjøpesenteret Galleriet har de også butikken Monki som det ikke er så mange av rundt om i landet. En gul knapp i Skostredet har også mye kult  til barn (og noe til voksne) . Spørs jo litt hva du er ute etter da, Pepper har mye kult  
http://pepper-bergen.blogspot.com/ ,Vrimmel, Moods of Norway osv [:)]

Ellers er vel en tur på Fløien, Bryggen og akvariet obligatorisk når man først er på besøk i byen . Håper dere er heldig med været [:D]

*utesteder: Kommer veldig an på alderen, er en del plasser som har både nedre og øvre aldersgrenser
*spisesteder: Eg er iallefall fan av Fridays [:D]
*shopping: Galleriet som eg kommer på
*osv.
Og som sagt over er jo Akvariet og fløien et must når dere drar til bergen [:D]

*utesteder: Hmm, ikkje heilt oppdatert, men vil du danse og rølpe: Zachen eller Ricks, Contra Bar og Bocca e greie plassa å begynna.
*spisesteder: Kjem an på om du vil ha billig eller dyrt, Enhjørningen er gode på fisk, Escalon har nydelig tapas, Pacific e bra, Big Horn har jo veldig god biff da (og soppstuing, ååå det fekk eg lyst på...)
*shopping: Syns dei har mange fine butikkar på Kløverhuset, eller er En gul knapp og Meg og deg (?) fine butikkar med barnekle og litt til voksne.
Ville ikkje kasta vekk tiden med å gå på akvariet, det er oppskrytt etter mi meining, Fløyen e jo eit must. God tur[:D]
[:D][:D]

Utesteder: Vi koser oss gløgg på Wave, Contra, Lille, Scotsmanm, Jacobs all..

Spisesteder: Escalon, SOHO (must must must)..

Shopping: Sundt, Kløverhuset (mange fine butikker).. ellers har de en veldig fin butikk ikke så langt fra kløverhuset på nedsiden som heter Min Engel med nydelige barneklær. Skostredet har også en del kule butikker.

Husker vi var i en gammel banksal, eller apotek, eller noe, og spiste brunsj en gang.
Utrolig gode kaker, iallefall.

men det er jo nesten 100 år siden.

Back
Topp