Bergen og Corona

Lille91

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Skuddårsspirene 2024
:cool::confused::confused:Hei damer!

Jobben min vil ha meg til Bergen til Søndagen igjen for kurs i 3 dager.
Jeg bor på en liten plass på Østlandet og vi har svært lite / nesten ingen smitte i kommunen jeg bor. Reisen over til bergen betyr jo fly, og mye kollektiv reising.

Synes det er ekkelt nå som jeg er gravid og skulle utsette meg for smitte på den måten :(

Er jeg overhysterisk? :anyone
 
:cool::confused::confused:Hei damer!

Jobben min vil ha meg til Bergen til Søndagen igjen for kurs i 3 dager.
Jeg bor på en liten plass på Østlandet og vi har svært lite / nesten ingen smitte i kommunen jeg bor. Reisen over til bergen betyr jo fly, og mye kollektiv reising.

Synes det er ekkelt nå som jeg er gravid og skulle utsette meg for smitte på den måten :(

Er jeg overhysterisk? :anyone

Hadde følt på akkurat det samme. Jeg skulle egentlig på besøk til noen venninner i Bergen, men vi har utsatt det på ubestemt tid.

Vi er gravide og mulig ekstra sårbare :Heartred
 
Det ble jo skrevet i Dagbladet tidligere at vi som er gravide kan være (er?) i risiko gruppen, så jeg hadde takket nei med ren samvittighet.
 
Det ble jo skrevet i Dagbladet tidligere at vi som er gravide kan være (er?) i risiko gruppen, så jeg hadde takket nei med ren samvittighet.

Problemet er at de kaller det obligatorisk :smiley-angry017 Men jeg kjenner virkelig at jeg ikke vil utsette meg sånn og aæelig nå som smitten øker der!
 
Hadde følt på akkurat det samme. Jeg skulle egentlig på besøk til noen venninner i Bergen, men vi har utsatt det på ubestemt tid.

Vi er gravide og mulig ekstra sårbare :Heartred

Ja det er jo litt økende smitte igjen der nå selv om det ikke er såååå mye :(
Skal til JM i morgen og ta influensavaksina så fåe høre hva hun mener... håper hun er enig med meg :confused3
 
Problemet er at de kaller det obligatorisk :smiley-angry017 Men jeg kjenner virkelig at jeg ikke vil utsette meg sånn og aæelig nå som smitten øker der!
Vel du har jo krav på tilrettelegging :rolleyes:
Vet jo ikke hva det er snakk om, men jeg hadde ikke satt meg på noe fly i disse dager og jeg hadde ikke reist til de områdene i landet som er så hardt smittet.
 
Sniker :)

Bor selv i Bergen og beveger oss minst mulig utenfor husets fire vegger nå som smitten er "overalt". Ingen utenfor byen får komme på besøk til oss, og vi henger ikke engang med venner i samme by fordi smitten øker. Hadde aldri satt mine bein i denne byen, spesielt ikke som gravid, nå.
 
Ja det er jo litt økende smitte igjen der nå selv om det ikke er såååå mye :(
Skal til JM i morgen og ta influensavaksina så fåe høre hva hun mener... håper hun er enig med meg :confused3

Lurt å ta det opp med jm! Og som streken sier, du har rett på tilrettelegging.
 
Skjønner godt at du ikke vil! Hadde nok også prøvd å komme meg unna. Oslo hvor jeg bor er også blodrødt, og jeg synes det er ubehagelig å kjøre kollektivt i rushen hver dag! :(
 
Du er ikke overhysterisk! Min arbeidsgiver er klar på at eventuelle jobbreiser må være opp til den enkelte og hva han/hun er komfortabel med. Synes det er veldig merkelig at arbeidsgivere pålegger arbeidstakere jobbreiser i disse tider.. Enig med de over angående å snakke med jordmor! Gravide vurderes jo å settes opp i risikogruppe, så da synes jeg det er innafor å sette ned foten overfor arbeidsgiver. Lettere sagt enn gjort, men med jordmor og eventuelt fastlege i ryggen så burde ikke arbeidsgiver mukke.
 
Jeg hadde nok spurt om det fantes andre løsninger på den reisen. Jeg bor i Bergen og skulle gjerne vært å besøkt mine foreldre i høstferien, det droppet jeg lett da reisen måtte innebære tog eller fly. Jeg ville ikke kjøre alene med guttungen på 3 over høstfjellet. Det er uaktuelt at jeg skal muligens dra med meg smitte over fjellet til en kommune som pr nå ikke har noen smittet... Jeg tror du helst ville vært trygg, men at du kjenner på følelsen forstår jeg. Det bør sjefen og.
 
Jeg syns overhodet ikke du er hysterisk. Syns det er meget spesielt at de i det hele tatt vurderer å sende deg på et kurs nå. Altså... Jeg ville ikke vært borte i 3 dager i det hele tatt, og kurs er jo gjerne veldig krevende i tillegg til corona?!? Ja snakk med jordmor, og si gjerne at det blir for belastende for deg nå, av andre grunner enn bare corona.. Hvis du er komfortabel med det da.
 
Jeg synes ikke du er hysterisk, og gravid eller ikke så synes jeg arbeidsgivere bør være forsiktige med hva de pålegger folk av reising nå om dagen. Når det er sagt så har jeg nylig reist med fly til både Oslo og Bergen og syntes det var helt greit. Inne på flyet sitter jo alle med masker, og for øvrig gikk det fint å holde avstand. Vi tok bybane til sentrum i Bergen og jeg synes folk var flinkere der enn i Oslo til å bruke munnbind. Nå var ikke jeg på noen folkerike arrangementer noen av stedene da, og holdt selvsagt avstand og vasket hender ofte. Og det gikk fint og jeg følte meg ikke veldig utsatt. Men du må kjenne på hva du selv er komfortabel med. ❤️

PS Jeg har lest på FHI at gravide ikke har noen høyere risiko enn andre for å bli alvorlig syke, og at det ikke er påvist noen fare for fosterskade. Det er naturlig at man blir litt ekstra redd for å bli syk likevel, men det er ikke noen grunn til å bli reddere enn nødvendig :)
 
:cool::confused::confused:Hei damer!

Jobben min vil ha meg til Bergen til Søndagen igjen for kurs i 3 dager.
Jeg bor på en liten plass på Østlandet og vi har svært lite / nesten ingen smitte i kommunen jeg bor. Reisen over til bergen betyr jo fly, og mye kollektiv reising.

Synes det er ekkelt nå som jeg er gravid og skulle utsette meg for smitte på den måten :(

Er jeg overhysterisk? :anyone

Hva blei konklusjonen her? ❤️
 
Hva blei konklusjonen her? ❤️

Jeg snakket med JM og hun anbefalte meg ikke og reise fordi man blir ekstra utsatt for smitte på Kollektiv og flyplasser. I tillegg sa hun at det kan jo gå fint for gravide og få Korona, men man kan bli skikkelig syk også. Og som gravid er det mye av medisin man ikke kan ta feks :)

i tillegg har jeg nok med hverdagen og frøkna på 3 år her hjemme :)

Så jeg drar ikke denne gangen :)!
 
Jeg snakket med JM og hun anbefalte meg ikke og reise fordi man blir ekstra utsatt for smitte på Kollektiv og flyplasser. I tillegg sa hun at det kan jo gå fint for gravide og få Korona, men man kan bli skikkelig syk også. Og som gravid er det mye av medisin man ikke kan ta feks :)

i tillegg har jeg nok med hverdagen og frøkna på 3 år her hjemme :)

Så jeg drar ikke denne gangen :)!

Godt du fikk jordmor i ryggen da! Satser på det ordna seg ift. jobben også :)
 
Back
Topp