Berettiget sjalusi?

Allegodeting

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Jeg og samboer har vært sammen i 5 år, eier hus og har 1 barn. Jeg jobber i et yrke der jeg har mange mannlige kolleger og trives med det, fikk i en periode sterkt inntrykk av at samboer ikke likte når jeg prata om karene på jobb så jeg sluttet å snakke om de.

Han fikk for 2,5 år siden en kvinnelig lærling på arbeidsplassen, mannsdominert yrke. Han nevner henne hver dag og inviterte henne til og med i babyshoweren min. Han tar bilder av henne, videoer og snakker om henne til familien sin.

Har jeg rett til å reagere? Eller er det kun usikkerheten min som slår inn her? Skal sies at da jeg nevnte de på jobb så var det mange forskjellige, så rart om han fikk inntrykk av noe mer.

Så dette at han snakker mye om henne etc har pågått i 2,5 år? Du har rett til å reagere ja

Så dette at han snakker mye om henne etc har pågått i 2,5 år? Du har rett til å reagere ja
Føler det har blitt mer og mer av det. Hjelper ikke at jeg veier 130kg etter svangerskapet og hun er ung og pen.

Syns det høres rart ut. Kjenner du hun eller er det bare han? Hvorfor skulle hun i din babyshower? Er det ikke normalt at det er dike venninner som skal på babyshower?
Hvorfor skal han ta bilder av hu? Hva gjør hun på bildene som er verdig et minne? :hilarious:
Samboer har hatt mange kvinnelige kollegaer oppigjennom, men han har aldri holdt på sånn

Syns det høres rart ut. Kjenner du hun eller er det bare han? Hvorfor skulle hun i din babyshower? Er det ikke normalt at det er dike venninner som skal på babyshower?
Hvorfor skal han ta bilder av hu? Hva gjør hun på bildene som er verdig et minne? :hilarious:
Samboer har hatt mange kvinnelige kollegaer oppigjennom, men han har aldri holdt på sånn

Enig! Jeg ville definitivt ha tatt en prat med han... dette er ikke ok

Hvordan du ser ut skal ikke ha noe å si for hvordan han behandler deg! Du fortjener respekt uansett!

Jeg hadde blitt super lei meg om min mann hadde gjort det samme. Jeg ville spurt han rett ut om hvorfor han gjor det på den måten, om det var noe mellom dem, om han prøvde å såre meg med vilje eller om han rett og slett ikke visste bedre. Så får du ta det fra der.

Jeg tror ikke alle menn forstår hvor mye det innebærer å gå gravid. Det er ikke bare svangerskapet, det påvirker oss lenge etterpå også. Det tar tid å hente seg inn igjen og tålmodighet er det minste de kan gi oss i retur.

Det at du veier mer nå enn før svangerskapet gir ikke han rett til å behandle deg dårlig eller oppføre seg på denne måten. Du er verst så mye mer enn det.

Når det er sagt så er det ikke sikkert det er noe mer bak det med kollegaen, men hensynsløst er det likevel.

Jeg tenker at jeg ville tenke meg godt om ifht hvordan jeg tar samtalen med ham. Det kan rett og slett være at de to har god kjemi og har blitt veldig gode venner, og at det er null mer enn det. Du er glad i mannen din, og da er det jo lurt å vise ham at du egentlig stoler på ham, men at du føler dette har blitt litt for mye til at du er komfortabel med det. Mannen min har ei på jobb som han støtt og stadig ringes med, uten at det er noe mer. Det er i alle fall alltid lurt å snakke om det på en ikke altfor anklagene måte, men heller forklare for ham hvordan du føler det, fortelle om din usikkerhet osv. Lykke til!

Jeg kjenner henne ikke, sier hei og er høflig når jeg er innom jobben hans, men aldri noe mer enn det..

Invitert i babyshower?! Hæææ...
nei detta hadde blitt for rart for meg ihvertfall.. ta en skikkelig prat

Mannen min jobber i et kvinnedominert yrke, og har nesten bare kvinnelige kollegaer. Noen av dem er han bedre venn med enn andre, og de har vært her på besøk (alene eller sammen). To av de han er mest med er yngre enn meg og single (hun ene er kanskje på vei inn i et forhold akkurat nå, men har vært singel det siste året). Noen av dem er gift/har kjæreste. For meg gjør dette ingenting. Kunne godt hatt dem i babyshower også, men da kjente vi dem ikke. Tror det kommer veldig an på, og han har heller ikke reagert om jeg har hengt med en kompis eller snakket om mannlige kollegaer. Hvis du føler noe er feil, syns jeg du har rett til å reagere, og i et forhold er det aldri feil å snakke om noe en tenker på :Heartred men for meg hadde dette vært helt normalt, så det trenger ikke være noe galt. Håper samtalen går fint, tror jeg ville fokusert på hvordan du føler deg når han sier enkelte ting om henne og ikke anklaget ham. Lykke til :)

Mannen min jobber i kvinnedominenerende og jeg jobbet i ett mannsdominerende yrke. Aldri rt ett problem. Irriterer meg litt når det er tid for at videregående jentene kommer for jobbtrening gjennom skolen men sånn er det jo bare. Han snakker om alle på jobben. De fleste er eldre enn meg da a de han jobber sammen med. er selvfølgelig flere på bygget som er yngre men han snakker fint lite om det. Nå kjenner jeg de han jobber med ganske godt. Var litt rart i begynnelsen å høre alle disse navnene men ikke direkte sjalusi. Men hadde klikka hvis han hadde bedt en sånn person i babyshoweren min. Nå var min en overraskelse så hadde i så fall måtte gått gjennom mine svigerinne og de hadde ikke godtatt det heller. Men når du ikke kan snakke om d epå jobben din så burde jo ikke han det heller. Og spesielt å få såpass nært forhold. Det er ikke uvanlig men man reagerer selvfølgelig mer på de som er yngre. Mannen har gode forhold med de han jobber med, men de er jo eldre enn oss. Svigermor drev å tulla i mange år ang ei svigerfar jobba med, men Hu var også flere år eldre. Svigerfar tok Hu opp ofte men det var fordi de jobber mye sammen og dro på de samme kontorene osv. Hu er pensjonert nå.

Jeg tenker at jeg ville tenke meg godt om ifht hvordan jeg tar samtalen med ham. Det kan rett og slett være at de to har god kjemi og har blitt veldig gode venner, og at det er null mer enn det. Du er glad i mannen din, og da er det jo lurt å vise ham at du egentlig stoler på ham, men at du føler dette har blitt litt for mye til at du er komfortabel med det. Mannen min har ei på jobb som han støtt og stadig ringes med, uten at det er noe mer. Det er i alle fall alltid lurt å snakke om det på en ikke altfor anklagene måte, men heller forklare for ham hvordan du føler det, fortelle om din usikkerhet osv. Lykke til!

enig. Jeg deler kontor med en jeg har det helt supert med på jobb, og på et julebord, men jeg kunne aldri tenkt meg å våkne opp ved siden av han, se han naken eller dele resten av livet mitt med han. Derimot er han en av de jeg vet jeg kan ringe i en krise, uten at det er noe mer enn det :) det må være lov til å ha venner av motsatt kjønn.

enig. Jeg deler kontor med en jeg har det helt supert med på jobb, og på et julebord, men jeg kunne aldri tenkt meg å våkne opp ved siden av han, se han naken eller dele resten av livet mitt med han. Derimot er han en av de jeg vet jeg kan ringe i en krise, uten at det er noe mer enn det :) det må være lov til å ha venner av motsatt kjønn.
Men det er litt dobbeltmoral her å spore. Ikke hos deg. Men hos mannen/typen hennes.

Føler det har blitt mer og mer av det. Hjelper ikke at jeg veier 130kg etter svangerskapet og hun er ung og pen.

Ikke si sånt om dej selv! Man er pen uansett. Du har all rett til å reagere, spesielt når han ikke tåler at du kan snakke med andre gutter. Ofte tegn på de flørter med andre mtp dobbelmoral) Det kan sies at ett sånt forhold er ikke sunt. Man skal kunne stole på hverandre. Jeg hadde ikke akseptert om min samboer ba meg om å slutte å snakke med ande gutter , og samme med min samboer om meg. Vi har valgt å stole 100% på hverandre, og han har aldri fått meg til å tvile heller. Når noen får deg til å føle sånn som nå, da burde dere ta en skikkelig samtale, fortell han hvordan han får deg til å føle, når han snakker om henne. Synest synn i deg nå, trist at du kan nedstemme deg selv på den måten der. Sender deg mange varme klemmer :Heartbigred

Jeg er alt for sjalu til å mene veldig mye her. MEN hvem ville jeg tatt bilder av?! Hvorfor ta bilde av en kollega? Og spesielt så kan man jo ha såpass med respekt at man ikke tar bilder av motsatt kjønn når man er i forhold. Hadde dette vært ei dame som ser ut som et potetskrell og var i et forhold så hadde det slett ikke plaget meg, men alt annet skulle han jommen fått forklare meg med t-skje hvorfor vennskapet er så mye mer verd enn alle hans andre vennskap og kollegaer.

Back
Topp