Beregning av termin..

JuniSpire

Glad i forumet
Jeg syntes det er litt rart at JM kun tar hensyn til det hjulet de har som går ut i fra siste mens.. og 28 dagers syklus.. når jeg vet jeg har sykluser på 30 - 35 dager.. og jeg har 2 dager med max på eggløsning...fra fertilitetsmonitoren

Var hos JM i går.. og fikk termin 31 mai... basert på siste mens 22 august.. og 28 dagers syklus... Og oul og sånt blir jo bestemt etter den datoen..jeg mener jeg burde ha termin mellom 3 og 5 juni engang...hmmm

Da er vel konsekvensen at du får litt tidligere ul enn du mener eu skulle hatt og at termin blir korrigert på oul? :)

Jeg ville bare forholdt meg til din utregning jeg og så heller endrer de det på oul :)

Rart at hun ikke tar hensyn til den lange syklusen din uansett!

Ja det er rart siden de alltid spør hvor lang syklus en pleier å ha. I hvert fall gjort det hos meg. Men det har jo strengt tatt lite å si da endelig termin blir satt på oul.der bryr de seg ikke om positive eltester eller temping eller noe. Kun målene.
Men ja, du får jo komme på oul tidligere og det er jo ikke å forakte ;)

Legen min tok også kun hensyn til hjulet. siste mens 14.09 har en 32 dagers syklus (han regnet med 28 dagerssyklus). han regnet ut att terminen min var 22.06.16 og mente jeg nå er 4+6.. så noe skurrer her også, for den utregningen skjønner ikke jeg

Har ikke så mye å si for oul med så få dagers forskjell. Oul er jo mellom uke 17-19 ca. Og da får du den terminen som gjelder for deg. Og terminen er pluss/minus to uker.

Sist graviditet var jeg bombesikker på hvilken dag det var eggløsning, og med en syklus på seks uker pga MA så regna jeg meg bare tilbake til hva siste mens "burde vært" ved 28 dagers syklus, og sa at jeg hadde mens den dagen. En hvit løgn, og helt korrekt termindato både ved registrering og ul :P de tar jo ikke hensyn til hva man selv sier, bare til det hjulet som du sier...
Nå kommer jeg ikke til å si noe spes for nå er det bare snakk om et par dager og ikke to uker som sist..

Her var EL 3 dager senere enn hva "standarden" skulle tilsi så regner med jeg blir satt tilbake på oul. Men forrige gang så både tempet jeg, brukte eltester og fertilitetsmonitor så var ganske sikker på når EL var. I tillegg til at det var kun den gangen vi hadde sex den mnd. Men ble fortsatt fremskyndet! Så noen fasit er det jo ikke :)

Back
Topp