Beregning av termin?!?!

mamma.til.to.<3

Stolt tobarnsmamma <3
Februar 2014 - Skjult forum
Hvor mange måter er det mulig å beregne et svangerskap?
Lege/jordmor har dette hjulet sitt, babyverden har kalenderen sin, og nå når jeg tittet i den svangerskapsboken fra babyverden som vi fikk fra jordmor så har de et slikt skjema man kan følge. I følge den så hsr jeg termin 5.feb
Babyverden sin kalkulator sier 7.feb og jordmor sier 9.feb..

Er det rart man blir forvirra?:-p
Se her da: 1375358138689.jpg

Glad jeg ikke er førstegangs nå, da var jeg helt opphengt i datoen osv. Men nå vet jeg at den bare er veiledende :-p både den og den man får på o.ul :-p

♥Lars Gunnar 06.02.12♥ lillebrøster ventes 07.02.14 ♥

Rart de ikke kan enes om hva som skal være den veiledende lengden i måneder og dager på hvor langt et svangerskap skal være. Legen min førte opp terminen jeg ga henne, det endres nok uansett etter ultralyd. Jeg fikk to forskjellige terminer her og på BIM. Riktig nok bare med en dag forskjell :)

app! Venter nr 3 :) 15.02

Er det rart man blir forvirra?:p
Glad jeg ikke er førstegangs nå, da var jeg helt opphengt i datoen osv. Men nå vet jeg at den bare er veiledende :p både den og den man får på o.ul :p

Jeg kikka så mye på det der forrige gang at denne gang forholder jeg meg bare til legend,og min dato som er den samme.De kommer når de er klar likevel,å vil de ikke etter det så Må de :-) veldig greit hehe :-)

Jeg har ingen anelse.står forskjellig alle steder føler jeg.. Jeg går utifra min og legens beregning.

Termin 09.februar med første frøet:)

Hehe, ja hsdde det ikke hvert lettere om slle regnet likt både her i norge og internasjonalt :-p
I usa er det vell 40+0 ikke 40+2 som regnes :-p haha

Jeg holder meg til min termin frem til oul jeg :-p
Vet jo sånn ganske nøyaktig hvilken dag unnfangelse var på siden jeg vet når el var. Og jeg kjenner også syklusen min bedre enn legene og noen skjema :-p hehe

Har også lurt på det der denne gangen.. Her har legen og det skjemaet i boka til babyverden samme termin, men terminkalkulatoren til bv legger den 2 dager seinare.. Lurte på om det var noke feil med terminkalkulatoren eg.
Det stemmer jo ikkje fordi om noken rekner 40+2 og andre 40+3, er jo bare snakk om 1 dag då. Men men, snart er det ord.ul og då er det ny dato å forholde seg til ;-)

Jeg fikk samme termin fra Haukeland (Avd. for assistert befrukting) som jeg har fått med BV sin termin kalkulator. Forholder meg til den fram til OUL :)

Jeg har gitt opp hele greia. Jeg har innfunnet meg med at jeg egentlig ikke aner når jeg har termin, så får gyn bestemme på UL på mandag :)

Både lege og UL-jordmor regner 40+3, så jeg får se hva SUS gjør når jeg skal der på oul.

Hehe, ja hsdde det ikke hvert lettere om slle regnet likt både her i norge og internasjonalt :-p
I usa er det vell 40+0 ikke 40+2 som regnes :-p haha

Jeg holder meg til min termin frem til oul jeg :-p
Vet jo sånn ganske nøyaktig hvilken dag unnfangelse var på siden jeg vet når el var. Og jeg kjenner også syklusen min bedre enn legene og noen skjema :-p hehe

Signerer! Enig her ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Jeg og babyverden regnet ut termin 14. feb og 16. feb, men legen sa 18. feb. Synes også det er rart at mange regner forskjellig.

Termin 18. februar <3

Det er 40+3 her fordi babyene vil være inne i magen gjennomsnittlig 3 dager lenger. Sikkert fordi det er så kaldt utenfor magen :p

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Det er 40+3 her fordi babyene vil være inne i magen gjennomsnittlig 3 dager lenger. Sikkert fordi det er så kaldt utenfor magen :p

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

trodde det bare bra endret pga skuddår jeg? haha tenker sikkert heeelt feil nå. men for to år siden når jeg gikk med forrige var det 40+2 :-P

Back
Topp