Beregning av termin etter TUL

Dråpeblomst

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Til dere som var på TUL og har blitt flyttet noen dager frem eller tilbake for hvor langt dere er på vei / når terminen er, hvilken dato bruker dere frem til OUL?

Jeg er 8+3 i følge mensdato, men ble satt frem 2 dager på tidlig ultralyd forrige uke. Ikke at det er så utrolig farlig, men spør litt for moro skyld + at i disse ukene i første trimester teller alle dagene :)

Følger dere ultralyden eller mensdato?
 
Menstermin er 28.januar. Men pga sen eggløsning er termin 3.februar. MEN tul mente jeg var 2 dager lengre på vei så TUL sa 1.februar. Det er ca midt mellom mens- og EL-termin. Så da går jeg ut ifra det frem til OUL!
 
Menstermin er 28.januar. Men pga sen eggløsning er termin 3.februar. MEN tul mente jeg var 2 dager lengre på vei så TUL sa 1.februar. Det er ca midt mellom mens- og EL-termin. Så da går jeg ut ifra det frem til OUL!

Hehe, det er akkurat samme datoene som meg; menstermin er 28 jan. men pga sen eggløsning er termin 3. februar! Skal på TUL om under 2 uker, veldig spent på hva den sier. Men tenker også å forholde meg til TUL-datoen frem til OUL fastsetter endelig termin. :happy:
 
Hehe, det er akkurat samme datoene som meg; menstermin er 28 jan. men pga sen eggløsning er termin 3. februar! Skal på TUL om under 2 uker, veldig spent på hva den sier. Men tenker også å forholde meg til TUL-datoen frem til OUL fastsetter endelig termin. :happy:

haha så morsomt! Jeg har ny tul om 10 dager, så mulig jeg forholder meg til den datoen jeg får da!
 
Så hvis jeg ikke misforstår helt går dere ut i fra datoen på TUL? Så for min del som har menstermin 18.feb og som er 8+3 i følge TR, men fikk termin 16.feb på TUL, dvs 8+5 i dag - det er sistnevnte jeg burde ta utgangspunkt i?

Jordmoren min sa forøvrig at noen sykehus legger på 2 dager, mens mitt legger på 3 dager fra den datoen de får opp på ultralyd. Er ikke det merkelig at det er forskjell i Norge?
 
  • Liker
Reactions: Klo
Så hvis jeg ikke misforstår helt går dere ut i fra datoen på TUL? Så for min del som har menstermin 18.feb og som er 8+3 i følge TR, men fikk termin 16.feb på TUL, dvs 8+5 i dag - det er sistnevnte jeg burde ta utgangspunkt i?

Jordmoren min sa forøvrig at noen sykehus legger på 2 dager, mens mitt legger på 3 dager fra den datoen de får opp på ultralyd. Er ikke det merkelig at det er forskjell i Norge?
Ja, ta utgangspunkt i det frem til endelig dato ved OUL. 2-3 dager fra eller til spiller liten rolle uansett, så er ikke så viktig hvilken av datoene du forholder deg til, da nesten ingen barn blir født på termin uansett
 
T
Ja, ta utgangspunkt i det frem til endelig dato ved OUL. 2-3 dager fra eller til spiller liten rolle uansett, så er ikke så viktig hvilken av datoene du forholder deg til, da nesten ingen barn blir født på termin uansett

Takk for svar :) Terminen er ikke så farlig enda, mer det hvor langt jeg er på vei. Akkurat nå spiller alle dager en viktig rolle mtp SA og andre ting, men får se på nytt på TUL 7.august hva det blir da :)
 
Sniker
Jeg flyttet aldri termin selv på to tul, ble flyttet en gang frem og en tilbake. Hadde blitt veldig skuffet av å bli satt tilbake hvis ikke :rolleyes: endte opp med at menstermin og oultermin ble akkurat den samme :D
 
Jeg forholder meg til menstermin, men i følge tul Er jeg nok noen dager lenger på vei. Da jeg var 7+0 målte legen størrelsen på fosteret til å være mellom 7 og 8 uker. Ved ul 9+1 bevegde fosteret seg mye. Det står vel at de begynner å bevege seg i starten av uke 9. Noen av dere som har sett bevegelse på ul? Hvor langt var du da på vei?
 
Jeg har ikke hatt mensen på flere måneder grunnet prevensjon, så kommer til å forholde meg til TUL som er førstkommende tirsdag :)
 
Jeg forholder meg til menstermin, men i følge tul Er jeg nok noen dager lenger på vei. Da jeg var 7+0 målte legen størrelsen på fosteret til å være mellom 7 og 8 uker. Ved ul 9+1 bevegde fosteret seg mye. Det står vel at de begynner å bevege seg i starten av uke 9. Noen av dere som har sett bevegelse på ul? Hvor langt var du da på vei?
Jeg var i følge menstermin 8+5 da jeg var på TUL. Babyen bevegde seg masse. På TUL ble det målt til 9+2. Fikk der samme termindato 1 februar. Jeg forholder meg foreløpig til menstermin :)
 
Jeg var på TUL på sykehuset da jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei pga lenge sykluser, midlertidig termin ble satt 15.februar, og jeg tror egentlig at jeg er en uke mindre på vei, så regner med å bli satt tilbake igjen på oul, men etter menstermin så ble jeg egentlig satt en uke tilbake da fra 10. Februar, men det som passer med samleie og positiv test er 22.februar, men forholder meg til 15.februar frem til OUL, men blir ikke bekymret om jeg blir satt tilbake litt da :)
 
Jeg forholder meg til menstermin, men i følge tul Er jeg nok noen dager lenger på vei. Da jeg var 7+0 målte legen størrelsen på fosteret til å være mellom 7 og 8 uker. Ved ul 9+1 bevegde fosteret seg mye. Det står vel at de begynner å bevege seg i starten av uke 9. Noen av dere som har sett bevegelse på ul? Hvor langt var du da på vei?
Jeg hadde bevegelse med begge mine. Første var da 8+6 og denne gangen ble jeg målt til 8+4 :)
 
Back
Topp