Beregning av sykepenger NAV

KMB1990

KMB1990
Sommerfuglene <3
Hvordan regner NAV ut grunnlaget for sykepenger? Jeg hadde vært på 2 uker ulønnet ferie 2 uker før jeg leverte inn sykemelding til NAV, regner de med dette? Altså jeg var på ferie i perioden 12-26 oktober og ble sykemeldt fra 28 okt - 1 desember..

Sent from my iPhone using BV Forum

De tar utgangspunkt i fastlønnen din. Jeg hadde 2 ukers ulønnet ferie og ble sykemeldt dagen etter jeg kom tilbake (juli) og fikk lønn som vanlig.

De tar utgangspunkt i fastlønnen din. Jeg hadde 2 ukers ulønnet ferie og ble sykemeldt dagen etter jeg kom tilbake (juli) og fikk lønn som vanlig.

Men tar NAV da kontakt med min arbeidsgiver eller hvordan finner de ut hva min fastlønn er? :)

Hos meg tok de gjennomsnittet i inntekten de siste 6 mnd, siden jeg ikke hadde en fast sum i mnd.

Men tar NAV da kontakt med min arbeidsgiver eller hvordan finner de ut hva min fastlønn er? :)

Min arbeidsgiver måtte sende inn inntektsopplysninger til NAV. Snakk med lønningskontoret ditt.

Nav ordner ikke det med lønnen nei, det må jobben din gjøre. Pass på at det blir gjort, og sjekk med Nav om de har mottatt dette. Nav gir deg heller ikke beskjed om det er noe som mangler, de må gjetes;-) Som regel går dette.greit, folk gjør jobben sin, men ikke alltid. Og da er det du som står uten lønn. Sjekk at Nav har fått sykemeldingen også. Her måtte jeg mase på legekontoret, om at de måtte registrere del A på nytt, elektronisk. For der hadde det skjedd en teknisk svikt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Nav ordner ikke det med lønnen nei, det må jobben din gjøre. Pass på at det blir gjort, og sjekk med Nav om de har mottatt dette. Nav gir deg heller ikke beskjed om det er noe som mangler, de må gjetes;-) Som regel går dette.greit, folk gjør jobben sin, men ikke alltid. Og da er det du som står uten lønn. Sjekk at Nav har fått sykemeldingen også. Her måtte jeg mase på legekontoret, om at de måtte registrere del A på nytt, elektronisk. For der hadde det skjedd en teknisk svikt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sykemeldingen vet jeg de har fått for jeg leverte den til de selv ;) Har sendt mail til lønningansvarlig på jobb for å høre :)

Syns det er rart at de tar utgangspunkt i de tre siste årene på foreldrepengeberegneren når det ikke er hva de går etter når de faktisk beregner permisjonen..

Back
Topp