Berøring av mage

Fru Knutsen

<3 Aprilspire <3
Hei.
Må forhøre meg litt med dere andre.
Jeg er førstegangsgravid og er stolt over den lille kulen som begynner å vise seg, liker å Stryker på den :-) Men så er det en god kompis av mannen min, som også synes det er helt ok å styke å ta meg på magen hver gang vi treffes. Synes ikke det er like kjekt.. Mannem min får stryke å ta på, det liker jeg, men ikke andre...
Har dere tips til en fin måte å si : slutt! Min mage!

Kjøp deg en tskjorte hvor det står: JA, jeg er gravid og NEI ikke ta på uten å spørre!

Jeg sa det rett ut til en kollega sist, for jeg får helt hetta om noen tar på meg når jeg er gravid. Stoppa henne og sa: sorry, men den magen får ingen uten om gubben og ungen røre!

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Si at du synes det er ubehagelig om andre enn mannen sin tar på magen :) det må han respektere! Ingen har krav på å ta på gravidmager selv om mange tror det!

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror kanskje bara jeg bør si det til han ja..
Er kjekt han er engasjert i graviditeten, men går litt langt når han ka stryke. Det er kun meg og my babydaddy som får :-))

Kjøp deg en tskjorte hvor det står: JA, jeg er gravid og NEI ikke ta på uten å spørre!
Hehe, den vil jeg ha :-p Ei på skolen kom plutselig bort å kjente på magen for å konkludere om jeg hadde fått maga enda (hadde da på litt stor genser så syntes ikke så godt), satt bare der å måpte jeg... Vart helt satt ut, når ble det vanlig å gå å ta slik på folk liksom - gravid eller ikke, man går ikke rundt å tar slik på andre folk...

det er så rart at kroppen plutselig blir allemanns eie så snart man får en kul!

her og er det mange som tar på- og det gjør meg ingenting hvis det er folk jeg kjenner godt- men husker når jeg var gravid med storebror så var det vilt fremmede og bekjente som tok meg på magen.......

ehhhhh- FINGRA AV FATET!!

jeg har nok en sånn utstrålig at folk ikke vil ta på meg (kanskje jeg er for stygg haha)
Men hadde ei kjerring som kom og LØFTET på sjalet jeg gjemte ungen under da jeg satt og ammet.. jeg stokk slik at jeg ikke fikk sagt noenting men hun trakk seg unna ganske fort.. så det nok i blikket ja.. uff det var vemmeligt..

jeg har nok en sånn utstrålig at folk ikke vil ta på meg (kanskje jeg er for stygg haha)
Men hadde ei kjerring som kom og LØFTET på sjalet jeg gjemte ungen under da jeg satt og ammet.. jeg stokk slik at jeg ikke fikk sagt noenting men hun trakk seg unna ganske fort.. så det nok i blikket ja.. uff det var vemmeligt..
Seriøst?!?:eek: Jøsses, lurer på hva folk tenker når de gjør slik? Men blikk er en fin ting, og det er til for å drepe noen ganger :-p

Tror man må si det rett ut til de man har rundt seg - hva man tenker om at andre enn en selv tar på magen.

Jeg jobber på skole og da vi hadde ett kveldsarrangement her for litt siden var det en mor som kom og tok meg på magen og sa "så koselig".
Jeg blir helt satt ut. Hater at andre enn mannen og jeg (og ungene selvsagt) tar på magen.

Jeg føler meg super sær, for jeg liker ikke at andre i familien tar på magen heller. Har måttet si ifra til noen også :p

Tror man må si det rett ut til de man har rundt seg - hva man tenker om at andre enn en selv tar på magen.

Jeg jobber på skole og da vi hadde ett kveldsarrangement her for litt siden var det en mor som kom og tok meg på magen og sa "så koselig".
Jeg blir helt satt ut. Hater at andre enn mannen og jeg (og ungene selvsagt) tar på magen.

Jeg føler meg super sær, for jeg liker ikke at andre i familien tar på magen heller. Har måttet si ifra til noen også :p

nei det er ikke supersært.. ville heller aldri likt familie eller svigerfamilie i intim nærhet med bollemagen.. fyyy.. Men barn (ikke bare mine) er noe helt annet.. hvis noen i bhgn kommer tror ikke jeg jager dem akkurat.. (heller værre med tantene selv om jeg liker veldig godt alle som jobber i barnehagen)

nei det er ikke supersært.. ville heller aldri likt familie eller svigerfamilie i intim nærhet med bollemagen.. fyyy.. Men barn (ikke bare mine) er noe helt annet.. hvis noen i bhgn kommer tror ikke jeg jager dem akkurat.. (heller værre med tantene selv om jeg liker veldig godt alle som jobber i barnehagen)

Ja det er jeg enig i. Om barn på skolen kommer er det også helt greit. (jobber med de aller minste).

Har faktisk endt opp med å si ifra til min egen mamma :P

Kundene på jobben min er et problem:( også blir de så sure hvis jeg sier fra! Men jeg syns at selv om man skal finne seg i mye fra kundene bestemmer jeg selv hvem som får berøre meg!

Jeg syns det er litt rart, til og med når mamma tar på den, men så er det liksom koselig og å se hvor glad hun blir av at den har poppet fram :) Jeg får se hvordan det blir framover, er ikke mange som har tatt på den til nå hehe.

sniker fra mai..
har tenkt en del på dette i det siste selv.. plutselig er magen min blitt allemannseie og folk tar på den før de sier hei omtrent. mitt tips er å SPEILE! tar de på magen din, så ta på magen deres.. det får de nok til å tenke på saken. hvorfor er det ok å plutselig ta på magen til folk bare fordi de er gravide? det er ikke greit!

Back
Topp