Bepanthen vs inotyol?

Vi sverget til Aselli salve på førstemann. Har kjøpt inn til lillebror også, men ikke fått bruk for den ennå...
 
Inotyol❤️ babyen min blir stille med en gang vi smører på etter vasking :) og trenger bare smøre morgen og kveld når han er sår, så den er dryg :)
 
Har kun bepanthen og sink salve liggende så må stikke på apoteket i morgen :) skikkelig sår i baken da han hadde en god del bæsjebleier i går , vært syk:(
 
Her brukes bare parfymefri talkum som vi klapper litt forsiktig på nyvasket stump (hele kroppen etter bad). Blir tørr og fin og slipper unna sårhet (enn så lenge). Ikke prøvd de to du nevner. På nr en funket vanlig sinksalve. Håper du finner noe som fungerer for dere:)
 
Jeg bruker dem litt ulikt.

Bephanten for pleie av sår stump, inotyol som beskyttelse (f.eks ved pågående diaré) eller dersom det er blitt riktig ille. Synes bephanten er bedre sånn om det ikke er så ille (også fordi inotyol er sånt griseri og tetter bleiene våre (vi bruker tøy) så jeg må ha et innlegg i bleien for å beskytte den mot salven og da blir det litt ekstra styr)
 
Er mere som huden rett ved endetarmen er blitt litt hard og rød, det kom plutselig etter gårsdagen hyppige avføringer :( bruker kun tørrkluter og vann til å vaske med også, samt forsøkt med sink salve men...
 
Har alltid brukt potetmel før, har tatt til og med blødende sår ett par ganger ( bæsja om natta uten å våkne), men minstemann har blitt sår under pungen og det blir ikke bra med potetmel. Skikkelig rød og nuppete :( kjøpt bepanthen idag, håper den funker!
 
Har alltid brukt potetmel før, har tatt til og med blødende sår ett par ganger ( bæsja om natta uten å våkne), men minstemann har blitt sår under pungen og det blir ikke bra med potetmel. Skikkelig rød og nuppete :( kjøpt bepanthen idag, håper den funker!
Uffda, ikke noe godt til de små :( ja har en liten tube av bepanthen jeg også som jeg tenkte å teste ut å se om den kan være noe futt i :) håper det går over fort så de slipper dette ubehaget.
 
Back
Topp