benkeplate..

MissMamma

Glad i forumet
Hei IGJEN :);)

Her sitter jeg men bare 1 dag igjen på å bestemme meg før bestilling av kjøkkenet..
og jeg klarer ikke å velge benkeplate [8|]

Lindigø fra ikea, hvitpigmentert eik på gulvet....
hvite subway fliser tror jeg,  og en vegg med tapet, som det ikke er noe innredning elr noe på..

Hvilken benkeplate ville du hatt?
sambo vil ha den heltre eik.. men er redd det blir for mye forskjellige elementer..

Gå for noe i brunt om dere liker den stilen, elelr noe i grått om dere liker det bedre...jeg hadde holdt meg unna helt lys benkeplate dersom det er hvitt kjøkken, hvite fliser og lyst gulv...

Jeg hadde tenkt litt utifra type gardiner, møbler m.m i rommet og tatt vurdering på benkeplaten utifra det.

Vi har valnøtt laminat benkeplate til vårt Lidingö kjøkken:

Egentlig skulle vi ha heltre, men så syntes jeg det var så fin farge på denne benkeplata at jeg valgte den.
Men hadde jeg valgt nå hadde det blitt heltre benkeplate fordi jeg tror den tåler mer. Hos oss har det kommet damp fra oppvaskmaskina på benkeplata, som har gjort at den har "svulmet" opp litt under.

Det blir sikkert fint med benkeplate i heltre eik hos deg. Hvordan ser hvitpigmentert eikegulv ut da? Er det helt hvitt eller?[8|] Høres fint ut[:)]

Det er jo også fint med hvit benkeplate til Lidningö[:)]

Se bare på denne nydelige bloggen: http://www.minlillelykke.com/2009/08/titt-innom-kjkkenet.html

ORIGINAL: *lima*

Her ser du hvordan benkeplata vår har blitt over oppvaskmaskina:

trodde benkeplatene tålte mere enn det..
lima, kan ikke du legge ut bilde elr sende meg bilde av kjøkkenet ditt?

Her er gulvet vårt, hvit pigmentert eik.. og subway flisene vi skal ha er de samme som lima har på sitt kjøkken over her.. [:D] veggene skal være lyse, muli skummring, en lys lys grå..
Så derfor kan jeg nok ikka ha valnøtt benkeplate..

http://images.google.no/imgres?imgurl=http://www.budstikka.no/multimedia/archive/00047/tre3ny_47678a.jpg&imgrefurl=http://www.budstikka.no/sec_forbruker/sec_bolig/sec_interioer/article55416.ece&usg=__I6DTy3lRHbXT_vq0qveE_yB1_tM=&h=1024&w=727&sz=76&hl=no&start=15&sig2=lyY2qUK6Cjb7iY_qaSF8CA&um=1&tbnid=SB0I2gsKN-N9LM:&tbnh=150&tbnw=106&prev=/images%3Fq%3Dhvitpigmentert%2Beik%26hl%3Dno%26sa%3DN%26um%3D1&ei=JR5nS8_XG82NjAfw6eW_Bg

Og dette er eik benkeplaten sambo vil ha..

Hva  med grå benkeplate da?

ORIGINAL: vestfold80

Hva  med grå benkeplate da?

finner ingen som e fine.. [8|] har vært på¨en runde i dag, og de fleste har skifer ol farger , nesten svarte..

Vurderer heltre eik, men å ha i litt hvitt i oljen den skal smøres med så den blir hvitpigmentert liksom?

synest  eike plata er rå fin eg!!
tror den vil passe godt.
men det er mye vedlikehold på di!!!!

ORIGINAL: jcma

tror den vil passe godt.

har en sambo som er glad i å styre me alt mulig her hjemme, så han setter nok ikke en stopper for den om han må vedlikeholde den[:D] heldigvis[:)]

vi hadde hvitpigmentert eikegulv, lidingø kjøkken fra ikea og benkeplate i heltre eik! funket som bare det! dette var i forrige huset!

Jeg syns heltre eik er kjempefint, og ønsker meg sånn selv.

ORIGINAL: Tøysetulla

ORIGINAL: Celin08

tror den vil passe godt.

har en sambo som er glad i å styre me alt mulig her hjemme, så han setter nok ikke en stopper for den om han må vedlikeholde den[:D] heldigvis[:)]

Vi har heltre oljet eik benkeplate, er ikke spes mye vedligkehold.. Har hatt den i 4 år og olja den 1 gang...[:)] Vi skal muligens bytte den ut etterhvert m hvit corian (sånn det skrives?[8|]).. Vi har mye eik i huset og er litt lei![;)]

er gift med en maler,og en eike plate bør oljest en gang i månden di første 6 månene.
ellers må den pussest ned og oljest med gjevne mellomrom,for og holde den vedlike.
flekker som konditorfarge,rødbeter og andre sterke fargestoff trekker fort inn i plata.
man må ofte pusse ned og olje for og få vekk.

tror den vil passe godt.

Vi har heltre oljet eik benkeplate, er ikke spes mye vedligkehold.. Har hatt den i 4 år og olja den 1 gang...[:)] Vi skal muligens bytte den ut etterhvert m hvit corian (sånn det skrives?[8|]).. Vi har mye eik i huset og er litt lei![;)]

er gift med en maler,og en eike plate bør oljest en gang i månden di første 6 månene.
ellers må den pussest ned og oljest med gjevne mellomrom,for og holde den vedlike.
flekker som konditorfarge,rødbeter og andre sterke fargestoff trekker fort inn i plata.

takk for tipsa[:)]  mange sier at om man metter plata nok de første månene, så er vedlikeholdet ca 1 gang i halv året.. å da skal ikke plata være så tørr at alt trekker inn sååå fort om du søler noe.. man skal klare å tørke opp før.. visst den er mettet[:)]

tror den vil passe godt.

takk for tipsa[:)]  mange sier at om man metter plata nok de første månene, så er vedlikeholdet ca 1 gang i halv året.. å da skal ikke plata være så tørr at alt trekker inn sååå fort om du søler noe.. man skal klare å tørke opp før.. visst den er mettet[:)]

heltriktig[:)]
derfor olje den en gang pr månde i di 6 første måndene[:)]

Back
Topp