Bemfola

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Noen andre som tar Bemfola her? Jeg skal starte på den i morgen. Har jo litt sprøyteskrekk da... Men detta skal jeg klare. Hadde håpet på en sånn sprøytepenn som man trykker fort ned, men det er med ordentlig spiss og greier...

Skal HELE spissen helt inn i magen, eller bare liksom sånn halvveis av spissen inn?

Ikke brukt samme, men det er jo en ferdigfyllt pen, lik gonal-f og Puregon. Sprøytespissene er helt like, engangs som man skrur av og på. Jeg brukte Gonal. Spissen skal helt inn inn i magen. Sett det inn i sideflesket (hvis du har :-) ) så kjenner du ingen ting. Hehe. Vi skal være heldig som har pen, tror det er mye mye værre å sette Menopur som er "ordentlige" sprøyter. Lykke til, du fikser det!

Takk for beroligelsen Cinnamon :)
Jeg har nok av flesk å ta av, så da kan jeg håpe at jeg ikke kjenner noen ting ;) Kommer uansett til å være ganske nervøs i morgen tror jeg. Syns nåla var ganske lang. Forhåpentligvis får jeg sambo til å hjelpe meg.

Jeg var også forberedt på en sånn penn som du beskriver, og med ekstremt til sprøyteskrekk så ble jeg litt redd da jeg så gonal-f pennen! Men vet du, sprøytesettingen gikk over all forventning! Anbefaler deg å ta sprøytene selv, slik at du rekker å bli trygg på drøy :) sprøytene er veldig enkle å sette og er overhode ikke vonde! :)

Skal du sette bare denne typen eller orgalutran også?

Jeg var også supernervøs, men det gikk faktisk bra. Kommer helt sikkert til å gå bra.
You can do it!! :)

Awww..!! Tusen takk jenter :)
Jeg skal prøve å ikke tenke så mye på om det gjør vondt, for som dere sier så er det sannsynligvis ikke noe å være redd for uansett.

Jeg skal kun ta denne ene sprøyten en gang om dagen. I tillegg til nesespray.
Så er det inn til kontroll neste torsdag for å passe på at jeg ikke blir overstimulert.

Både menopur og orgalutran er vanlige sprøyter. Gikk kjempefint. Nålene er suuuupertynne og ikke så lange som man kanskje forestiller seg:) Det kommer til å gå kjempefint:)

jeg har prøvd både gonal f og bemfola..
samme spissen, som de over skriver er det en engangsspiss :)
knip i flesket og sett inn og trykk, tell til fem før du tar ut. veldig greit :)

veldig greit å ta på forskjellige sider annenhver dag, for når du da tar orgalutran? setter du bare en i hver side :)

grudde meg veldig til å ta orgalutran, men det gikk veldig bra når du er blitt vant til å ta bemfola! litt svie, rød og hoven etterpå.. men gikk bort etter ca 10 min..

dette klarer du fint! :D

Da har jeg tatt Bemfola i to dager og det har gått over all forventning! :)

Det gjør jo, som dere sier, ikke vondt i det hele tatt. Det er mest hjernen som protester intenst når den ser synet av en nål som jeg frivillig stikker inn magen. Jeg sikter nåla dit den skal treffe og så ser jeg bort, presser inn og trykker. Hehe, føler meg så Pingle, men litt stolt likevel!

Men jeg lurer på om jeg kanskje er allergisk mot noen hjelpestoffer i sprøyten? For jeg har kun gresspollen allergi, og den er ikke startet enda her ihvertfall. I går hadde jeg veldig allergi-vondt i halsen.

I tillegg har jeg fått allergisk utslett i armhulene og bak knærne. Ganske mye. Stort sett får jeg det hvis jeg spiser noe jeg ikke tåler, men det har jeg ikke gjort. Så mistenker denne sprøyten altså.

Back
Topp