bemanningsbyrå og syk

• Trådstarter Trådstarter * supermeg*
  • Opprettet Opprettet
S

* supermeg*

Guest
ja, nå hoster og hoster og hoster jeg... om natten ofte til jeg kaster opp.. Så ringer jeg bemanningsbyrået jeg jobber gjennom og sjefen på arbeidsplassen. FÅr bare beskjed fra bemanningsbyrået at ok, de skal formidle videre.. Så spør jeg om egenmld ol. ja, har du krav på sykepenger så sender vi det i posten[8|] men om jeg ikke har krav på sykepenger, så må dere jo si det, slik at jeg kan få meg en sykemld. Kan jo ikek gå å vente på post som evt kommer i noen uker eller[8|]

Noen som har jobbet via bemanningsbyrå og blitt syk? Har vært i det oppdraget jeg er nå fra midten av august, så er akkurat under 2 mnd. Men har hatt oppdrag sammenhengende fra 1 august. Damen visste ikke om dette gjaldt.. makan.. nesten så jeg vurderte å dra meg på jobb, og bare hoste og kaste opp der[:@][:@][:@] er totalt avhengig av pengene[:o]

ORIGINAL: Kittekat

Jeg har jobbet litt gjennom bemanningsbyrå.. Var syk en stund, og fikk da ingenting i lønn. Hadde ikke krav på hverken sykepenger eller egenmelding.

oki, har man jobbet 4 uker har man krav på sykemld, har man jobbet 2 mnd har man krav på egenmld.. tror jeg bare ringer legen og ber om en legetime jeg...

Jeg jobba via det, og ble gravid og sykmeldt. Så lenge du har jobbet 4 uker har du tjent deg opp rettigheter til å bli sykmeldt. Ikke noe problem[:)]

God bedring[:)]

trur det e litt forskjellig ute å går..  hvis æ ikke blande egenmelding me  barn og sykemelding...   men mene noen plasser må det jobbes i 2 uker før du har krav på sykepeng og en mnd for egenmelding..

men det er kanksje forskjell på småbedrifter og større foretak...

i kommunen må du ha rundt 40 arb. dager uten lengere fri enn 7 dager.har du hatt fri 8dager, da må du opparbeide ny rett til egenmelding. trudde det va 2 uker i kommunen som gjaldt når man ble sykemeldt. men kanskje ikke.

vil jo da tru at et bemanningsbyrå ikke har nå bedre enn det ihvertfall... ring legen, så du e sikra sykepeng i det minste...[:D][:D]

Nei, jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde krav på det i det hele tatt, fordi de opererte med forskjellige regler fra vanlige arbeidsplasser...

åå, jeg bruker adecco jeg da.. står i deres personalhåndbok iallefall..

forresten e det faktisk sånn at du har ikke krav på egenmelding heller, hvis du kommer på jobb å må dra pga sykdom...  merkelig nok. men de fleste e grei å gir dæ lønn alikavel da...

Å god bedring forresten:)

ORIGINAL: 3smånusk

forresten e det faktisk sånn at du har ikke krav på egenmelding heller, hvis du kommer på jobb å må dra pga sykdom...  merkelig nok. men de fleste e grei å gir dæ lønn alikavel da...

Å god bedring forresten:)

nei, det står det faktisk.. Må man gå hjem pga sykdom, får man ikke lønn før dagen etter[8|]

ORIGINAL: * supermeg*

Nei, jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde krav på det i det hele tatt, fordi de opererte med forskjellige regler fra vanlige arbeidsplasser...

åå, jeg bruker adecco jeg da.. står i deres personalhåndbok iallefall..

Ok, de er mye bedre på arbeidstakers rettigheter. Ring legen og få sykemelding, du.[:)]

ja, tror det[:)] prøver å komme igjennom på tlf til legen.. blir vel til at jeg må få mannen til å stikke innom på vei hjem fra jobben... at de ikke kan ha folk som tar tlf der oppe[:-]

haha sant!!!   man har veldig dårlige rettigheta i et bemanningsbyrå....  de fleste arb.givera ellers gir lønn, enda man ikke har krav på det...  man miste tilogmed de timan man har vært på jobb den dagen....  surt...

ORIGINAL: 3smånusk

haha sant!!!   man har veldig dårlige rettigheta i et bemanningsbyrå....  de fleste arb.givera ellers gir lønn, enda man ikke har krav på det...  man miste tilogmed de timan man har vært på jobb den dagen....  surt...

merkelig opplegg... bedre å ta seg fri resten av dagen da[8D] nei, huff.. håper jeg får meg en fast jobb snart[:o]

HUff. så kjipt da.. Vet dessverre ikke hvordan det fungerer. Men håper at du finner det ut da!!
Og masse god bedring til deg [:)]

ORIGINAL: momLinn

HUff. så kjipt da.. Vet dessverre ikke hvordan det fungerer. Men håper at du finner det ut da!!
Og masse god bedring til deg [:)]

takk[:D] fått meg legetime nå, meeeen må gå til legen... 30 min i oppoverbakke.. ja, hoster eg ikke når eg kommer til legen så vet ikke eg[8D]

Back
Topp