Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er fremover vendt stol ja. Ja da blir det ikke så mange å velge i igjen. Er jo bare biltem, jula, europris som har stoler under 1000Beltestoler bør nesten prøves i den enkelte bil med riktig barn, siden ganske få er universelle og hvis ikke beltet blir liggende riktig og glir tilbake riktig vil ikke barnet sitte trygt.
Da tolker jeg spørsmålet ditt som sånn type stol hvor barnet sitter fremover med bilens belte rundt seg? Hvis det er beltemontert bakovervendt er det flere valg, britax two way, axkid move og britax Max way er billige og passer i mange biler.
Og de stolene der ville jeg ikke brukt om jeg så fikk penger for det...Er fremover vendt stol ja. Ja da blir det ikke så mange å velge i igjen. Er jo bare biltem, jula, europris som har stoler under 1000
En amarok og en Toyota jeg har glemt hva heter. Hun er 4.Og de stolene der ville jeg ikke brukt om jeg så fikk penger for det...
De er rett og slett ikke gode stoler, selv til ekstra bruk.
Men ja, som de andre sier må stol prøves i bil, med barnet. Hvilke biler vil det bli brukt i?
Og hvor gammelt er barnet?
Hvor lang og tung er hun da?En amarok og en Toyota jeg har glemt hva heter. Hun er 4.
Og de stolene der ville jeg ikke brukt om jeg så fikk penger for det...
De er rett og slett ikke gode stoler, selv til ekstra bruk.
Men ja, som de andre sier må stol prøves i bil, med barnet. Hvilke biler vil det bli brukt i?
Og hvor gammelt er barnet?
Vi har sånne stoler i forskjellige prisklasser. I materiale er de helt like, noe forskjell i form men på flere av dem er de helt identiske. Vi har ett som er helt nytt med isofix. Men har sett noen på Europris uten nakkestøtte og de ser lott skulle ut. Men synes de er vanskeligere å finne enn de med ordentlig støtte. Men riktig at de ikke passer alle biler. Jeg kjøpte meg ny bil og er kun en av de 4 stolene vi hadde som passet og derfor vi har en med isofix også.Forstår egentlig ikke at noen vil går for de billigste stolene. Da hadde jeg heller sett etter en god bilstol brukt. Men så er jeg super nøye på sikring i bil uansett om det er bilstol nr to eller ikke. Og om det er for en kort biltur eller lang biltur.
![]()
Har en cybex i den bilen vi bruker daglig. Den er også en belte stol. Kan alltids nappe den ut. Er isofix på den. Hun er 102 cm og 17 kg.Hvor lang og tung er hun da?
Hva bruker dere til vanlig?
Men jeg ville uansett ikke kjøpt sete på europris.Vi har sånne stoler i forskjellige prisklasser. I materiale er de helt like, noe forskjell i form men på flere av dem er de helt identiske. Vi har ett som er helt nytt med isofix. Men har sett noen på Europris uten nakkestøtte og de ser lott skulle ut. Men synes de er vanskeligere å finne enn de med ordentlig støtte. Men riktig at de ikke passer alle biler. Jeg kjøpte meg ny bil og er kun en av de 4 stolene vi hadde som passet og derfor vi har en med isofix også.
Hun er jo egentlig for lita for beltestol, og faren for underglidning er stor for henne i en krasj. Altså at hun sklir under hoftebeltet og ut av stolen...Har en cybex i den bilen vi bruker daglig. Den er også en belte stol. Kan alltids nappe den ut. Er isofix på den. Hun er 102 cm og 17 kg.
Nei uhell kan skje på korte turer...Forstår egentlig ikke at noen vil går for de billigste stolene. Da hadde jeg heller sett etter en god bilstol brukt. Men så er jeg super nøye på sikring i bil uansett om det er bilstol nr to eller ikke. Og om det er for en kort biltur eller lang biltur.
![]()
Ble en skikkelig skrivefeil der i kaoset. Hehe. Sånne på Europris ser litt skumle ut skulle det egentlig stå.Men jeg ville uansett ikke kjøpt sete på europris.
For selv om de er godkjent betyr det ikke at de er sikre.
Jeg hadde stolt mer på en PLUSS-test enn ADAC-test. Den første er gjort i Sverige, og de er jo som kjent mer fremme i bilstolverden enn de fleste andre land.
Dessuten er det umulig å finne testresultater av de stolene, og hvorfor det tro? Er det noe med testresultatene de vil skjule?
Man bruker mye penger på vogn, mobiler, pc, klær osv, så hvorfor skal man absolutt bruke minst mulig penger på bilsikkerhet?? Det er jo der barn skades verst når uhellet er ute..
Ja da Skjønner jegBle en skikkelig skrivefeil der i kaoset. Hehe. Sånne på Europris ser litt skumle ut skulle det egentlig stå.
Man får ikke kjøpt en plus testet beltestol daMen jeg ville uansett ikke kjøpt sete på europris.
For selv om de er godkjent betyr det ikke at de er sikre.
Jeg hadde stolt mer på en PLUSS-test enn ADAC-test. Den første er gjort i Sverige, og de er jo som kjent mer fremme i bilstolverden enn de fleste andre land.
Dessuten er det umulig å finne testresultater av de stolene, og hvorfor det tro? Er det noe med testresultatene de vil skjule?
Man bruker mye penger på vogn, mobiler, pc, klær osv, så hvorfor skal man absolutt bruke minst mulig penger på bilsikkerhet?? Det er jo der barn skades verst når uhellet er ute..
Neida, men der tenkte jeg mer generelt. Burde skrevet det.Man får ikke kjøpt en plus testet beltestol dadet er kun bakovervendte stoler som kan bli plus godkjente