Beltestol

Med forsetet så var det generelt snakk om foran eller bak. Og bli kjeftet på fra naf så fort man nevner baby foran, samtidig som de på denne fb siden sier det er tryggere foran... Er det noe rart man vil ha sikre kilder? Og kanskje fler enn en... ;)

Hvem hun er og hva slags utdannelse hun har aner jeg ikke. For meg kan det egentlig være hvem som helst i gata. Og jeg kan ikke si jeg fant noen link til andre steder som sier noe om det jeg spør om heller. Så om det er noe jeg har oversett, så må du gjerne lime den inn her :)

Her er den en gang til. :)

http://erfmission.com/child-seat-safty-55cm-gap/

Dette står skrevet om forfatteren av bloggen:
"Therese has completed the ‘Advanced Child Car Seat Training Course’ at TRL (Transport Research Lab) and is a CPD accredited car seat expert."

Ja det er sant. Er det samme med besafe stolen vpr. Står at den passer i mannens vil men det er ikke sant i forhold til at noen skal sitte i fremsetter uten å sitte inni hanskerommet. Jeg leste den listen før vi kjøpte stolen for at den skulle passe i begge bilene. Men passer kun i min bil.

Dessverre sier ikke disse listene noe om noe annet enn om bilstolen faktisk kan monteres i bilen, altså om det er isofix, luke i gulvet, hard midtkonsoll, osv. Helling, avstander osv. sier de ingenting om. :/

Da har du brukt beltet riktig, og hatt nok plass til at det stopper deg. Om airbagen hadde løst seg ut, hadde det vært enda kortere avstand å stoppe på. ;)
Det er hva den avstanden er som jeg er nest nysgjerrig på. Har seler i min vil som kan sperres på ett visst sted så det ikke er mulig å slakke den. Bruker den funksjonen på å feste bilstoler og mannen er veldig flink til å få det til ved uhell når han sitter i min bil.

Her er den en gang til. :)

http://erfmission.com/child-seat-safty-55cm-gap/

Dette står skrevet om forfatteren av bloggen:
"Therese has completed the ‘Advanced Child Car Seat Training Course’ at TRL (Transport Research Lab) and is a CPD accredited car seat expert."
Men dette er jo link til en annen blogg?

Jeg ønsker linker til fakta, ikke noe som er skrevet av én person. Samme hva slags utdannelse eller erfaring hun har.

Jeg ønsker linker til fakta, ikke noe som er skrevet av én person. Samme hva slags utdannelse eller erfaring hun har.
Jeg fikk ikke lest den en gang. Poppet være opp masse små bilder med reklame på siden uten kryss så fikk faktisk ikke lest det stod der. Den personen har visst en Facebook side som måtte reklameres for over den faktaen hu skriver om. Men det er jo en blogg og ikke en reel side med forskning osv.

Har du sett det første bildet i innlegget?
Det er fakta, testing som er utført og som viser hvordan kroppen påvirker i en kollisjon og hvorfor det bør være en viss avstand. Ikke synsing fra en person.

Det er fakta, testing som er utført og som viser hvordan kroppen påvirker i en kollisjon og hvorfor det bør være en viss avstand. Ikke synsing fra en person.
Men hvor er det bildet fra?
Det kommer ikke frem

Kan noen ta bilde av den og legge den ut? Jeg får bare reklame når jeg åpner den linken

Trudde ikke det var mulig å få de setene så nærme hverandre i en vanlig bil. Er mulig i svigers sin bil men den er lagd etter hans bestemmelser og ikke ett normalt oppsett. Både jeg og mannen har stasjonsvogner og der er det ikke mulig å få dem så nærme hverandre. Ikke er noen av oss lange nok heller og mannen er 189.

Men fortsatt enig i at det burde vært fra ett annet sted enn en blogg på ett annet språk.

Trudde ikke det var mulig å få de setene så nærme hverandre i en vanlig bil. Er mulig i svigers sin bil men den er lagd etter hans bestemmelser og ikke ett normalt oppsett. Både jeg og mannen har stasjonsvogner og der er det ikke mulig å få dem så nærme hverandre. Ikke er noen av oss lange nok heller og mannen er 189.

Men fortsatt enig i at det burde vært fra ett annet sted enn en blogg på ett annet språk.
Har ikke sjekket i bilene her faktisk, så aner ikke hvor stor avstand det er. Ikke har jeg beltestol heller, da barna mine er altfor små enda.
Men syns liksom det skulle være så veldig vanskelig å finne info på det :/

Har ikke sjekket i bilene her faktisk, så aner ikke hvor stor avstand det er. Ikke har jeg beltestol heller, da barna mine er altfor små enda.
Men syns liksom det skulle være så veldig vanskelig å finne info på det :/
Ja det er jeg enig i. Jeg har ei på 4.5 år og 18 kg som sitter i beltestol så er ganske vesentlig her. Men hu sitter langt unna det der heldigvis.

Måtte sjekke manualen til beltestolen vi har stående. Eneste jeg fant om avstand var at man skulle ta setet foran frem slik at ikke knærne til barnet var borti det.

Det er ikke hun som har skrevet disse reglene/anbefalingene, hun bare videreformidler dem på en enklere måte.
Hvis utdannelse og fagfelt ikke betyr noe for deg, er jeg usikker på hva jeg kan vise deg for at du skal ta det på alvor. :/

Her er forøvrig dokumentet hun har videreformidlet reglene fra:
https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/r018r3e.pdf

Det er laget av en kommisjon satt ned av FN, om det gjør det mer troverdig for deg. :) (https://www.unece.org/info/ece-homepage.html)

Det er ikke hun som har skrevet disse reglene/anbefalingene, hun bare videreformidler dem på en enklere måte.
Hvis utdannelse og fagfelt ikke betyr noe for deg, er jeg usikker på hva jeg kan vise deg for at du skal ta det på alvor. :/

Her er forøvrig dokumentet hun har videreformidlet reglene fra:
https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/r018r3e.pdf

Det er laget av en kommisjon satt ned av FN, om det gjør det mer troverdig for deg. :) (https://www.unece.org/info/ece-homepage.html)

Som nevnt over så kan man fint få to vidt forskjellige svar selv om det er to personer innen samme fagfelt, så dette har ingenting med hvor alvorlig jeg tar ting ;)
Jeg vil rett og slett bare ha andre kilder enn blogger og fb-sider, og det kom ikke frem for meg hvor det bildet var fra heller. Mulig det står noe i teksten der, men vanskelig å si da jeg ikke fikk zoomet og lest det som står på det.

Jeg skal se på linkene dine når jeg får tid til å lese dem.
Burde uansett være enklere å finne frem til denne informasjonen. Gjerne på sidene til trygg trafikk, hvor jeg vil tro flere sjekker enn en bilstolblogg :)

Jeg skal se på linkene dine når jeg får tid til å lese dem.
Burde uansett være enklere å finne frem til denne informasjonen. Gjerne på sidene til trygg trafikk, hvor jeg vil tro flere sjekker enn en bilstolblogg :)

Lykke til med lesingen [emoji28] har skummet gjennom den engelske og så vidt jeg kunne se handler den ikke om bruk av bilstoler i det hele tatt, men jeg skummet bare gjennom som sagt. Den franske orka jeg ikke prøve meg på, kan litt skolefransk men dette ble litt vel avansert [emoji28]

Forøvrig enig om at informasjonen burde ligge tilgjengelig på trygg trafikk!

http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/r052r2f.pdf
Jeg tror dette er det eksakte "tilleggsdokumentet." Det står på fransk, men jeg er sikkert på at man med litt innsats kan finne det på norsk også, om man gjerne vil det.
Poenget var vel helst at det burde være litt lettere tilgjengelig, da jeg ikke kan se for meg at de fleste i gata går inn for å finne informasjon om noe de aldri har hørt snakk om. Jeg hadde aldri hørt om dette om jeg ikke hadde vært medlem her inne, og da hadde jeg jo heller ikke prøvd å lete etter informasjon om det siden jeg ikke hadde visst at det var et tema.
Jeg hadde enkelt og greit fulgt anbefalingene som står på sider som Trygg Trafikk osv.

Poenget var vel helst at det burde være litt lettere tilgjengelig, da jeg ikke kan se for meg at de fleste i gata går inn for å finne informasjon om noe de aldri har hørt snakk om. Jeg hadde aldri hørt om dette om jeg ikke hadde vært medlem her inne, og da hadde jeg jo heller ikke prøvd å lete etter informasjon om det siden jeg ikke hadde visst at det var et tema.
Jeg hadde enkelt og greit fulgt anbefalingene som står på sider som Trygg Trafikk osv.

Ja, det er jeg enig i, men dessverre henger Norge langt etter på bilsikring, selv om vi regnes for et foregangsland å være i forhold til mange andre. :/

Ja, det er jeg enig i, men dessverre henger Norge langt etter på bilsikring, selv om vi regnes for et foregangsland å være i forhold til mange andre. :/
Prøver å sjekke svenske sider og, men foreløpig uten hell. Burde jo stå der, siden de er ledende innen bilsikring, men vet ikke helt hvor jeg skal lete heller.

Back
Topp