Beltestol

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Driver å kikker litt til eldste som snart blir 4 år. Vi trenger en med isofix og en uten.
Er det forskjell på feks høyden på de, er det fare for at barnet kan vokse ut av enkelte før "tiden"?
Noen forskjeller på egenskapene/ mulighetene man har med de?
Andre ting å ta i betraktning?
Ønsker i utgangspunktet at de skal være sikre, kommet godt ut i tester, ikke så altfor brede og gjerne litt rimelige.
Noen anbefalinger?

Vi har cybex solution x2-fix til eldste.

Han er nå 6.5 år, ca 22/23 kg og han er 128 cm lang

Han sitter veldig godt i setet, men han er forholdsvis slank da. Kan jo være trangere hvis barnet er kraftigere.

Finnes uten isofix og.

Har ett enkelt besafe uten isofix. Har hatt det 3år og har ingen ting og klage på. Men har ikkje testa andre heller :p men er lett og tilpasse høyden på nakkepute og lett og feste.men det er vell dei fleste :)

Vi har besafe iZi up(?) m/isofix. Hatt det siden han var 4år og nå er han 6år. Han kommer til å bruke det leeenge. Veldig fornøyde. Er det setet som vrir seg til siden i evt kollisjon e.l.
Har et annet uten isofix som han bruker når vi kjører andre biler e.l. Et gammelt britax. Det liker jeg ikke. Synes det er tungt og mer upraktisk. Vaskelig å sette finger på, men ikke like godt som besafe.

Vi har britax kidfix, min på ca 135 cm sitter godt i det
Vi er veldig fornøyd med det

Driver å kikker litt til eldste som snart blir 4 år. Vi trenger en med isofix og en uten.
Er det forskjell på feks høyden på de, er det fare for at barnet kan vokse ut av enkelte før "tiden"?
Noen forskjeller på egenskapene/ mulighetene man har med de?
Andre ting å ta i betraktning?
Ønsker i utgangspunktet at de skal være sikre, kommet godt ut i tester, ikke så altfor brede og gjerne litt rimelige.
Noen anbefalinger?
Synes du skal vurdere denne :-D
http://www.britax.no/car-seats/kidfix-ii-xp-sict/

Vi endte opp med samme som du har; cybexen. Men syns den ser veldig bred ut, er den det? Har ikke montert den ennå..
Lurer på britax kidfix sl sict som den andre. Kan visst bruke isofixseter uten isofixen om nødvendig så vi kjøper 2 med.

Får ikke sett noe på linken din :-/

Vi endte opp med samme som du har; cybexen. Men syns den ser veldig bred ut, er den det? Har ikke montert den ennå..
Lurer på britax kidfix sl sict som den andre. Kan visst bruke isofixseter uten isofixen om nødvendig så vi kjøper 2 med.

Får ikke sett noe på linken din :-/
Cybex solution x2-fix? Eller m-fix?

Nja, synes ikke de er så brede jeg i grunnen, men kommer sikkert an på bilen.

Får du ikke sett linken? Hmmm...

Prøv å bare Google det selv; britax Kidfix II XP Sict
Veldig fornøyd med det:-D

Vi kjøpte Britax til 4 åringen for 9 mnd siden å det er helt supert, kan velge om du skal bruke isofixen på den:) ikke tar det veldig stor plass heller:)

Cybex solution x2-fix? Eller m-fix?

Nja, synes ikke de er så brede jeg i grunnen, men kommer sikkert an på bilen.

Får du ikke sett linken? Hmmm...

Prøv å bare Google det selv; britax Kidfix II XP Sict
Veldig fornøyd med det:-D
X2 fix [emoji4] ok, bra. Vi har Volvo v70 så den er vel av den brede typen.

Sl fix har kommet hakket bedre ut enn xp på brukervennlighet og ergonomi, og den er testet i fjor mot 2013 på xp-en, så tror vi går for den [emoji106] syns det er greit å ha to ulike stoler i tilfelle man feks ikke liker den ene av en eller annen grunn [emoji14]

X2 fix [emoji4] ok, bra. Vi har Volvo v70 så den er vel av den brede typen.

Sl fix har kommet hakket bedre ut enn xp på brukervennlighet og ergonomi, og den er testet i fjor mot 2013 på xp-en, så tror vi går for den [emoji106] syns det er greit å ha to ulike stoler i tilfelle man feks ikke liker den ene av en eller annen grunn [emoji14]
Skjønner ikke at XP har kommet dårlig ut på det. Er ikke noe annerledes å feste enn cybexen feks. Ikke er det hardt eller noe å sitte i heller. Så den synes jeg var rar. Har du link til testen?
Den xp'en vi har er dessuten helt ny, kom nå rett før jul, så kan umulig være samme modell slo det meg ;-)

Edit:
kikket på sl sict og xp sict nå, og ser at sl mangler to elementer vi har på vår, og xp mangler ett av elementene vårt sete har.

Den ekstra beskyttelsen over skulder og mellom bena.

Mulig det er det de trekker for på brukervennlighet, men jeg synes virkelig ikke det er vrient å få til. Jeg ville absolutt gått for ekstra polstring og sikkerhet fremfor brukervennligheten når det ikke er vrient å få til. Og jeg er ganske sikker på at du ikke kommer til å slite med det setet altså ;-)

Den ekstra over skulderen tar av for 30% av kraften ved en kollisjon, og beskytter også hodet mot å falle helt ned på brystet. Den bygger litt opp og tar imot haka før brystet.

Beltet mellom bena gjør at hoftebeltet ligger akkurat der det skal, og ikke sklir opp på magen under en krasj og skader magen.

Så ville absolutt sett nøyere på dette ;-)

Vårt heter ikke bare xp sict, men xp 2 (II) sict ;-)

I følge denne artikkelen er det ikke store forskjellene på de setene du har sett på heller. Bare isofixfestene (som jeg synes virker slaskete på sl sict) og den over skuldra (xp-pad)

http://buggypramreviews.co.uk/diffe...x-xp-sict-and-britax-kidfix-sl-sict-car-seat/

Last edited:
Back
Topp