beltestol... Er han for lett?

Råååsa

Flørter med forumet
Ser at de fleste beltestolene går fra 15kg og oppover, men lurer på om hvor viktig det er å vente til akkurat 15 kilo..

Gutten min er bare 14 kg, men 4 år. Gjør det noe om han mangler den ene kiloen....??

Hvorfor sette en så liten 4 åring i beltestol?
Skjønner ikke helt poenget? Hva er grunnen liksom?
[8|]

Er han 14 kg med klær da? Vil ikke tro at det har såååå mye å si altså..bedre med beltestol enn fremovervendt med bilstolens seler sier jo ekspertene[:)]

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

ORIGINAL: Babyfacepsycho

Hvorfor sette en så liten 4 åring i beltestol?
Skjønner ikke helt poenget? Hva er grunnen liksom?
[8|]

Nå er vel det strengt tatt ikke din sak?[:)]

Forøvrig tror jeg det går bra. Hvor lang er han?

Han er ca 104-105 cm.

jeg har nå lært at disse kiloene er viktige i forhold til sikkerheten setet er laget for jeg asså.
Jeg hadde ventet.

ORIGINAL: suki

Jeg skjønner godt du vurderer beltestol til 4-åringen din. Han er jo mer enn høy nok og gammel nok. Personlig hadde jeg ventet til 15 kg for sikkerhets skyld.

Hva slags sete sitter han i nå?

besafe combi, bakovervendt. [;)]

Jeg vil tro at den halve kiloen ikke har så mye å si?! but I don't know...

Fant bare dette på Trygg Trafikk sine sider:

"Når barnet vokser ut av den bakovervendte bilstolen er anbefalingen en beltestol med beskyttelse på sidene og rundt hodet."

ORIGINAL: Råååsa

Jeg skjønner godt du vurderer beltestol til 4-åringen din. Han er jo mer enn høy nok og gammel nok. Personlig hadde jeg ventet til 15 kg for sikkerhets skyld.

Hva slags sete sitter han i nå?

besafe combi, bakovervendt. [;)]

X3 eller X2? Har du X3 kan du sikkert bruke det litt til pga den justerbare hodestøtten?

Høres ut som jeg har X2.. har i alle fall ikke hørt, eller sett noe til en justerbar hodestøtte[8D]

her har vi recardoo ( er det sånn det skrives tro? ) beltestol, den er vi kjempe fornøyd med, der har man kiloene i stolen også, så føler han sitter trygt og godt i den stolen og han selv elsker den[:D][:D]
han er mellom 14-15 kilo et sted her og[:)]

Eldstemann er høy og tynn, og veide 14 kg da han begynte med beltestol. Vi fikk da beskjed om at det ikke gjorde noe at vekta ikke var over 15 kg, så lenge han var høy nok til å nå opp mot nakkestøttene i beltestolen. [:)]

Back
Topp