Belte bilstol

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Leser litt på trygg traffik for og finne ut når eg kan bytte til bilstol. Jenta mi er 17.5 kg.. Men bare 3,5 år. Ho har no sete Nr 2 som går til 18 kg. Ho har fortsatt plass i dette sete. Og eg synst det ser tryggere ut. Beltestolen går fra 15 kg. Men finner ingen ting om aldersbegrensing. Eldste jenta var vell 4 år når ho bytta. Eg sysnt jenta mi fortsatt er baby så føler er sysnt alt er for tiligt. Noen som har fakta her? Hadde tenkt og vente med og bytte til ho var 4år. Men ho er 0,5 kg fra og vokse ut av det ho har. Kjøper ikkje nytt sete Nr 2 for og bruke i noen mnd.

Gidde ikkje og kjøpe ett ekstra sete for noen mnd bare. Må ha sete i 2 biler. Og har allerede 2 seter som går til 18 kg og har 1 besafe sin beltestol fra 15 kg.

Beltestolen kam brukes fra 15 kg, og helst fire år. Men det er kiloene som gjelder. Hadde brukt det bakovervendte til hun ble 18 kg, så byttet til beltestolen.

De kan sitte i beltestol når de er 1,5 år så lenge de er over 15 kg. Det er lov, men ikke anbefalt. Bakovervendt er mye tryggere og anbefales til 4 år +.
Det finnes bilstoler til 25 kg. Det går an å leie gjennom feks if dersom der blir billigere enn å kjøpe et for en koet periode.

Vi bytta ved 3,5 år til begge ungene. Av praktiske årsaker.. Plass med nr 1 og at jeg var høygravid med kraftig bekkenløsning med nr 2 og hun greide ikke klatre inn selv..

Er hun 17,5 kg med eller uten ytterklær? Det er også noe å ta med i beregningen

Hadde nok ventet med å snu henen til år, og det me, d klær og ikke er et godt poeng. Nå blir det jo mindre og mindre klær fremover også så kanskje den holder til år? Og om hun veier 18,2 kilo så er det nok ikke noe gale i det :)

Nei gidder ikkje og bruke 4000kr per sete når vi må ha to stk for og bruke det i 6 mnd vis eg ikkje må..
Du kan bruke det i 2,5 år om det føles bedre, må ikke snus fordi om.de er fire år. Min eldste var seks. Min mellomste er fem og fortsatt bakover

Du kan bruke det i 2,5 år om det føles bedre, må ikke snus fordi om.de er fire år. Min eldste var seks. Min mellomste er fem og fortsatt bakover
Må snu henne nå uansett. Eller så kommer ikkje dei andre barna inn i bilen. Skal ha baby sete med base på ei side og storesøster på pute i midten. Kan ikkje flytte på dei heller for ryggen min klarer ikkje og hjelpe den i midten med belte. Umulig og komme forbi baby basen. Så må ha forovervendt sete nå uansett. Er trangt med ho kommer seg forbi sete Nr 2 når det er forovervendt

Vi har eldste på 7,5 i beltestol og mellomste på 5 bakover på sidene og babyen med base i midten som jeg løfter inn over beltestolen. Det går greit for der kommer jeg meg greit inn. Det er ikke en mulighet for dere det da?

Om du må snu henne uansett så skjønner jeg ikke hva du lurer på? Da må hun jo over i beltestol uansett.

Back
Topp